سوابق و مدارک شهروندان در سامانه های شهرداری تهران آسیبی نمی بیند


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855296

رئیس شورای شهر تهران گفت: اطلاعات و پرداخت های مردم در سامانه های شهرداری حذف نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز دادگاه در جمع خبرنگاران درباره حمله سایبری به سامانه های شهرداری گفت: این حمله با حمله سایبری به پمپ بنزین قابل مقایسه نیست که در این صورت فقط یک سامانه و یک بخش است. اما شهرداری دارای یک سیستم بسیار بزرگ با بیش از 50 هزار کاربر، پیمانکار و مشتری است و همکاران در این حمله شدید به موقع برای رسیدگی به مسائل و جبران خسارت وارد شدند.

وی افزود: این نظام عظیم با هم قابل مدیریت نیست و باید به تدریج مدیریت شود. یک راه برای نفوذ پیدا شده است و باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که از سازمان ICT داشتیم، این سازمان برای راه اندازی سامانه ها اعلام آمادگی کرد.

چمران با بیان اینکه برخی از بخش ها موجود است، اعلام کرد: مابقی نیز ایجاد می شود، خوشبختانه سوابق و اسناد آسیبی ندیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کاربران خدمات الکترونیکی زیاد است، گفت: «نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا این دفاتر کامل دوباره آنلاین هستند یا خیر».

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سوابق مبالغ و عوارض پرداختی مردم وجود دارد، یادآور شد: تا روز گذشته طرح ترافیک به مسیر خود بازگشته و امروز نیز بر این موضوع نظارت داریم.

چمران تاکید کرد: هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا در این دادگاه دستگیر شده است یا خیر ندارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید