از ستاد کرونا خواستیم اجازه بازدید از مدارس را بدهد

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799938

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نباید در مقابل آسیب های اجتماعی ناشی از تاج گذاری منفعل باشد، گفت: مدارس کشور باید طبق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به ارائه خدمات آموزشی خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در عصر تاج از لحاظ جامعه شناسی، فرهنگی، اجتماعی و … آسیب زیادی دیده است.

وی افزود: تاج اگرچه مشکلاتی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است، اما فرصت های خوبی را برای آموزش و پرورش فراتر از آموزش سنتی و استفاده از روش های نوین آموزشی فراهم کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ساماندهی فضای مجازی در حوزه یادگیری دانش آموزان باید برنامه ریزی متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده از روش های آموزشی در مدارس استثنایی یکی از روش های موثر در آموزش دانش آموزان است; در این مدارس، معلمان در عصر تاج از فرصت‌های آموزشی متنوعی از جمله فضای باز و گاهی مساجد و بوم‌ها برای آموزش به دانش‌آموزان استفاده می‌کردند.

ما از ستاد مبارزه با کرونا خواستیم تا حد امکان به مدارس اجازه بازدید بدهد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس باید همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان باشند، گفت: از ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت خواستیم تا حد امکان مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند.

نوری گفت: با برنامه ریزی هوشمندانه می توانیم دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازمانده از تحصیل را به کشور بازگردانیم تا از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آمار آموزش و پرورش یکی از معضلاتی است که مشکل دارد، این نقیصه باید یک بار برای همیشه برطرف شود، البته قبل از اینکه بتوانیم آمار و اطلاعات دقیق و به روزتری از وضعیت فعلی ارائه کنیم. وضعیت آموزش و پرورش، به یک معضل تبدیل شده است و تلاش می کنیم این مشکل را حل کنیم.

بررسی آسیب ها و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در حین تاج

وی افزود: رصدهای لازم در خصوص آسیب های اجتماعی و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در دوران تاج گذاری باید توسط پژوهشکده آموزشی انجام شود و نتایج آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

نوری ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مردم و معلمان واکسینه شده اند، مدارس باید با رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی باز شود و معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا چرخه آموزشی مختل نشود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید آمادگی مقابله فعال و پویا با مسائل مختلف آموزش و پرورش را داشته باشیم تا با آگاهی کامل نسبت به موضوعات مختلف اقدام کنیم.

نوری گفت: مطالب زیادی برای یادگیری دانش آموزان در فضای مجازی تهیه و ساخته شده است. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و معاونان آموزشی باید ممیزی و آیین‌نامه مناسبی را به این محتوا ملحق کنند.»

وی گفت: ما تعدادی مدرسه خوب در کشور داریم که باید کانالی موثر و سازنده برای ارتباط و تعامل بین این مدارس با سایر مدارس کشور ایجاد کنیم و آنها را به هم متصل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم توسعه پیوست فرهنگی برای نظام شاد، گفت: نظام شاد نباید به یک سامانه خاص تبدیل شود، بلکه باید از سامانه های کارآمدتر و مؤثرتر با آن استفاده کرد.

نوری با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید چرخه یادگیری دانش آموزان متوقف شود، تاکید کرد: آسیب های ناشی از تعطیلی مدارس در سال های آینده جامعه را با بحران و مشکلات مواجه می کند، مدرسه دریچه ورود دانش آموزان به جامعه برای قبول مسئولیت است. بنابراین تعطیلی مدارس آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: معلم اصلی ترین فرد در نظام آموزشی کشور است که باید شأن و جایگاه او حفظ شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: خلاقیت و نوآوری را نباید در مدارس از معلمان گرفت، بلکه باید فضایی ایجاد کرد تا معلمان بتوانند اثربخشی و کارآمدی خود را در دوران تحصیل دانش آموزان بیان کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید