از نیاز به مردمی بودن دولت تا حمایت از استقرار/چتر حکومت مردمی بر سر مردم ایران


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892826

ائمه ی انقلاب همواره حامی دولت ها بوده اند و ضمن حمایت از آنها سعی در اعلام مواضع حکیمانه خود به آنان داشته اند که البته برخی از دولتمردان به این سخنان گوش نداده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دولت ها در عرصه های مختلف یک کشور نقش آفرینی می کنند، این در حالی است که در کشوری مانند ایران که از وجود رهبری عاقل و خردمند بهره مند است، با تدبیر و درایت رهبری، دولت ها با چالش های کمتری مواجه می شوند. اعلیحضرت برای حمایت از دولتمردان و توجه به آنها از تلاش دریغ نمی‌کنند، اما برخی از دولت‌ها راه اشتباه را در پیش گرفتند و مسیر را طی کردند.

اکنون دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی که شعار حکومت انقلابی و مردمی را برگزیده است، در تلاش است تا به توصیه های رهبر انقلاب مبنی بر لزوم کارآمدی، محبوبیت و… عمل کند که البته نقاط قوت خود را دارد. باید برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش مضاعف کرد.اما در این دوره از روی کار آمدن می توان به دولت جدید رتبه قابل قبولی داد هر چند انتظار می رود با جدیت بیشتری برای حل مشکلات تلاش کند. مشکلات معیشتی مردم


dc10407b a9fc 41ad 81f1 de16f2ade306 خبر خاکستری


رهبر انقلاب بر لزوم کارآمدی، انقلابی بودن و مردمی بودن دولت ها تاکید کردند

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: این دولت در چهلمین سالگرد انقلاب دوم است و امام راحل و رهبر انقلاب همواره حامی دولت ها بوده اند.

وی افزود: به نظر مقام معظم رهبری، این دولت در آستانه برنامه هفتم توسعه و گام دوم انقلاب باید بتواند به آرمان های انقلاب در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سرعت بخشد. با توجه به تغییراتی که پس از انقلاب داشته ایم، خیرین باید به گونه ای عمل کند که گام های بلندی در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کشور برداریم.

نوروزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به ضرورت کارآمدی، انقلابی گری و مردمی بودن دولت ها معتقدند و در این راستا یکی از اقدامات آقای رایضی در دوران کرونا سفر به تمام استان های کشور بود.

عضو کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان، وزرا، استانداران، مدیران و همه مسئولان برای تحقق مصوبات دولت پای کار بیایند.

نوروزی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی داریم، گفت: در شرایط بحران اقتصادی کنونی کشور باید با تکیه بر منابع داخلی به درستی مدیریت شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در ابتدا با کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرد و اکنون در راستای جلوگیری از تورم برای رسیدن به رشد نقدینگی گام برمی دارد.

نوروزی تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس در این شرایط تعاملی بتوانند دغدغه های رهبر انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی و حمایت از تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و در ایجاد اشتغال بکوشند و گام های بزرگ اقتصادی بردارند به گونه ای که مردم احساس کنند. چنین توسعه ای ساخته شده است


139f5fcb a1ba 4625 b07d 619e0b4a0957 خبر خاکستری


دولت با توجه به توصیه های رهبر انقلاب گام های موثری برداشت

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: همانطور که از سخنان مقام معظم رهبری در اولین دیدار با هیئت دولت سیزدهم به یاد داریم، معظم له درخواست کردند که همه برنامه های دولت شامل عدالت اجتماعی و به ویژه بحث عدالت باشد. .

وی افزود: در دولت های گذشته تبعیض و عدم رعایت عدالت مشکلات زیادی را برای کشور و جامعه ما ایجاد کرد، بنابراین دولت جدید باید به موضوع عدالت توجه ویژه داشته باشد و همه برنامه های خود را با معیار عدالت اجتماعی بسنجد. گام های خوبی در این راستا برداشته شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: افزایش دستمزد کارگران برای تحقق عدالت اجتماعی و افزایش مستمری اقشار ضعیف جامعه و پرداخت یارانه نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی انجام شده است.

ترگی خاطرنشان کرد: یکسان سازی حقوق کارمندان و مستمری بگیران یکی از موضوعات مورد توجه دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی افزود: اختصاص اعتبارات ویژه به مناطق محروم کشور نیز با سیاست تحقق عدالت در مناطق محروم مرتبط است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خوشبختانه دولت در سال اول گام های خوبی برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری برداشته است.

ترگی بیان کرد: همچنین رهبر انقلاب بر توسعه تولید و رفع موانع آن تاکید کردند که این دولت با کمک مجلس و قوه قضائیه گام های خوبی در این راستا برداشت و موفق شد بسیاری از تولیدات را از بین ببرد. موانع

این کارشناس سیاسی اذعان داشت: در این دولت بسیاری از بنگاه های اقتصادی که تعطیل شده بودند افتتاح و راه اندازی شدند و کارگران آنها به کار بازگشتند و تولید به حدی رونق گرفت که امروز تراز تجاری کشور که ناشی از افزایش صادرات به کشور است. کشورهای همسایه مثبت هستند.

ترگی با بیان اینکه حجم مراودات تجاری با کشورهای همسایه نسبت به دولت قبل 4 برابر شده است، گفت: این موارد نشان می دهد که دولت در راستای تحقق شعار سالی که رهبر انقلاب فرموده اند و به توصیه های رهبر انقلاب عمل کرده است. حضرت عالی.


3953806c 9688 47ea aa40 1e329b5b9d73 خبر خاکستری


اقدامات دولت سیزدهم موجی از اعتماد را در بین مردم ایجاد کرد

گلمرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی و انقلابی کار خود را آغاز کرد اظهار داشت: در این یک سالی که می گذرد می بینیم که در آقای رئیسی محبوبیت داریم. شیوه زندگی به گونه ای است که در سفرها و تهران با اقشار مختلف مردم ارتباط آسان و مستقیم دارد.

وی به مناسبت سفرهای رئیس جمهور افزود: این اقدامات موجی از اعتماد را در بین مردم ایجاد کرد.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: یکی از وعده های آقای رئیسی کنترل ویروس هولناک کرونا و کاهش این بیماری بود که اتفاق افتاده و در مقایسه نسبی با بسیاری از کشورها گام های موثری برداشته شده است. . اقدامات بسیار مهمی در زمینه تولید واکسن انجام شد

منتظری با تاکید بر اینکه اتکای دولت سیزدهم به توان داخلی کاملا مشهود است، تصریح کرد: یکی دیگر از وعده های آقای رایضی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و برقراری ارتباط با آنها به گونه ای است که سفر به کشورهای مختلف را آغاز کرده است و در این راستا. در میان رویدادهای بین المللی مانند شانگهای، بسیار امیدوارکننده است.

وی افزود: دولت سیزدهم در سفرهای استانی مصوبات خوبی داشت و پس از پایان سفر بخشی از اعتبارات در اختیار استان ها قرار گرفت و البته دور دوم سفرها به زودی برای نظارت و پیگیری مصوبات قبلی آغاز می شود. سفر.

منتظری با بیان اینکه دولت در حوزه انرژی گام های خوبی برداشته است، گفت: سال گذشته در زمینه قطعی آب و برق مشکلات زیادی داشتیم اما امسال با بررسی های انجام شده این مشکلات بسیار کاهش یافته است. و برق و آب در وضعیت بهتری بوده است، البته مشکلات به صفر نرسیده است.

عضو کمیته فرهنگی شورای اسلامی همچنین به دستاوردهای دولت سیزدهم در رفع مشکلات بهداشتی و درمانی به ویژه در استان ها اشاره کرد.

منتظری افزایش اعتبارات روستایی را از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور عنوان کرد و بر این اساس اقدامات خوبی برای تقویت اعتبارات مربوط به طرح هادی و مسکن جوانان انجام شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مربوط به ارائه خدمات کمیته امداد و بهزیستی افزایش چشمگیری داشته است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز پیگیری های زیادی برای خرید تضمینی گندم و کلزا انجام شده است.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: البته مشکلات معیشتی زیادی وجود دارد که مجلس و دولت باید برای کاهش آن تلاش کنند.

به گزارش مرصاد نیوز، هفته دولت فرصت مناسبی برای تجدید بیعت با امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب و شهدای والامقام و یادآوری مجدد ارزش های والای انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید