تکلیف حکومت دینی; ترویج فرهنگ قرآن / حمایت از اقدامات مردمی در توسعه فرهنگی

ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792663

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر ضرورت ترویج فعالیت های قرآنی در کشور گفت: آیا می توان حکومت اسلامی ایجاد کرد و رسالتی جز ترویج فرهنگ قرآن داشت؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ محمدمهدی اسماعیلی امشب در مراسم اختتامیه شانزدهمین مرحله از شانزدهمین جشنواره ملی و بین المللی تلاوت قرآن کریم در مصلای قائمشهر اظهار داشت: تلاوت قرآن به اندازه هزاران کار فرهنگی و عظمت و فایده است. نور قرآن در دلها نفوذ می کند.

وی افزود: وقتی قرآن خوانده شود همه دلها خاشع می شود و این عظمت قرآن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آیا می توان حکومت اسلامی ایجاد کرد و رسالتی جز ترویج فرهنگ قرآن داشت؟

اسماعیلی ادامه داد: امروز معلم بزرگ قرآن رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی گفت: ما در دولت مردمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رسالت های اصلی خود توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است و با این حال قرآن را سرلوحه همه قرار می دهیم. اقدامات ما.”

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از همه اقدامات مردمی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآن حمایت می کنیم.

اسماعیلی بر ضرورت ترویج فعالیت قرآنی در کشور تاکید کرد و گفت: ما سمت های دولتی نداریم، وظیفه ماست که تسهیل کنیم، برای تسهیل در ترویج فرهنگ قرآنی، موانع را برطرف می کنیم.

وی اعلام کرد: ما به تشکیل اماکن و محافل قرآنی به ویژه توسط مردم کمک خواهیم کرد و هرکس بخواهد جامعه خود را بیمه کند باید فرهنگ قرآن را گسترش دهد و لذا وظیفه حکومت دینی است که تسهیل کند. این اقدامات.”

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت اهالی قرآن هستیم و این عرصه را توسعه و گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید