از نیت و تخصص رئیس جمهور فارغ هستیم/ دولت نباید اشتغال و تولید را فراموش کند


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838500

آیت الله ناصری سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی از مردم نگران برنامه‌های اقتصادی دولت هستند، گفت: رئیس‌جمهور نگران برنامه‌های اقتصادی دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های امروز نماز جمعه یزد با بیان اینکه تقوا تنها پله و نردبانی است که انسان را به خدا و سعادت دنیا و ماورای آن را نزدیک می کند، اظهار داشت: تنها راه عنایت خداوند است.مردم. در همه زمینه ها، پس تقوا یاری نیرومند در پیمودن راه حق است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره عصر افزود: سوره عصر به تعبیر علامه طباطبائی مجموعه ای از معارف اسلامی است و دستورات مهم، واجبات سنگین و راهکارهای سعادت در این سوره نهفته است.

ناصر گفت: در آغاز سوره عصر، خداوند متعال با عصر بیعت کرد و هر گاه خدای متعال می خواست موضوع مهمی را مطرح کند، در همه حال سوگند یاد می کرد و پس از قسم خوردن عصر، می گفت که انسان راه زیان را می رود و ضرر – زیان. ایناهاش.

وی با اعلام اینکه انسان بقا ندارد، گفت: زندگی و توانایی های انسان هر لحظه کم می شود به طوری که زندگی انسان که سرمایه زندگی اوست مانند یخ آب می شود که خاصیت یخ فروشی است.

ناصری تاکید کرد: کسانی که به خدا و قدرت و حقانیت خداوند ایمان دارند و به دستورات الهی عمل می کنند، به دور از آسیب هستند.

امام جمعه یزد نیز صاحبان عمل صالح را از کسانی دانست که از ضرر دور هستند و عمل صالح از اعمالی است که خداوند از آن راضی است.

وی یادآور شد: بر اساس آیات سوره عصر، اطاعت از اراده خداوند و دعوت دیگران به این راه و صبر در راه عبادت خداوند یکی دیگر از راه های رستگاری مردم برای جلوگیری از ضرر است.

ناصری گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی می خواهد راه حق را طی کند و عمل صالح انجام دهد و به مستضعفان و مستضعفان کمک کند و این مصداق دوری از ضرر و زیان است.

وی با بیان اینکه دشمنان این موضوع را تحمل نکردند، افزود: دشمنان در حال سنگ اندازی و تحریم، جنگ و تهدید علیه کسانی هستند که می خواهند راه درست را طی کنند، اما همه باید در این زمینه صبور باشیم.

امام جمعه یزد فرمودند: آیه شریفه «وَتَوَاسَوَا بَالْحَقِّ وَتَوَاسَوَا بَِتَوَاسَوَا بَالْحَقِّ وَتَوَاسَوَا اَا انسان را از ضرر و زیان انسان و زیان و زیان انسان نجات دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور نیروهای هلال احمر در نماز جمعه گفت: این نیروها در تمام حوادث و بحران ها سر صحنه هستند و در خدمت مردم هستند و امیدواریم در خدمت رسانی به مردم موفق تر باشند. مردم.”

ناصری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: کشور ما هم دیکتاتوری بود و هم جنگی و قبل از انقلاب کشورمان درگیر اقتصاد آشفته بود.

وی افزود: از زمانی که انگلیسی ها وارد کشور ما شده اند به ایران دستبرد زدند و نفت ما را معامله کردند و شاه پهلوی هرگز متوجه نشد که این غارت ها مانعی برای حفظ کشورمان است.

ناصری با اشاره به اینکه بعد از انقلاب دست دزدان از کشورمان کوتاه شد، گفت: بعد از انقلاب دولت ها و مسئولان تلاش کردند تا مشکلات اقتصادی را کاهش دهند اما این اتفاق نیفتاد و اگرچه شرایط بهتر شد، جنگ و ترور و تحریم به ما اجازه داد به نتیجه خوبی برسیم.

جمعه یزد تاکید کرده ام: اتفاقات خوبی در کشور افتاده است، اما کافی نبوده و باید ساختار نظام اقتصادی و بانکی، بهبود فضای کسب و کار و … اتفاق می افتاد، اما بسیاری از مشکلات اجازه این اتفاقات را نمی داد. اتفاق افتاد اتفاق افتاد

ناصری یادآور شد: دولت سیزدهم به فکر اصلاح اقتصادی بوده و در این راستا گام برداشته است و تلاش می کند اقتصاد سالم و عدالت محور را در کشور نهادینه کند و هدف آن کاهش فقر است.

امام جمعه گفت: رهبری بر همکاری با دولت برای اجرای برنامه های خود تاکید کردند که این یک لحظه مثبت است در حالی که رئیس جمهور فعلی نیز به عنوان یک انسان شناخته می شود و قصد روشنی برای خدمت به مردم دارد و اکنون ما باید به اجرای تصمیمات او کمک کنیم زیرا خیالمان راحت است که او به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست و به نفع آمریکا و غرب تصمیم نمی گیرد و ریاست جمهوری را دوست ندارد، بلکه هدفش اصلاح نظام است. ساختار اقتصادی کشور

وی تاکید کرد: سابقه رئیس جمهور در سمت های مختلف نشان می دهد که نیت ایشان الهی و خدمت به خلق خداست و امیدواریم منتخبان بتوانند در این مسیر گام درستی بردارند و این اقتصاد بیمار را شفا دهند.

ناصری گفت: در عین حال دو پیشنهاد به رئیس جمهور دارم که فراموش نکنند اشتغال و تولید دانش بنیان مورد تاکید مدیریت است و موضوع مهم تولید و اشتغال نباید کنار گذاشته شود و معتقدم پول خرج شده برای خیلی چیزها باید در تولید گنجانده شود.”

وی افزود: زمانی روستاها به خودکفایی می رسیدند و تمام پروتئین و لبنیات مورد نیاز روستاییان را تامین می کردند و حتی شهر را تغذیه می کردند، اما اکنون این روند معکوس شده و روستاییان ما کاملاً وابسته شده اند، بنابراین این وضعیت باید تغییر کند و روستاهای با حمایت دولت باید بازگشت به مسئله تولید

ناصری همچنین بر ضرورت خودکفایی در تولید خوراک دام تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در کشور وجود دارد و باید از هر لحاظ در این زمینه به خودکفایی برسیم تا مشکل خوراک دام به صورت اساسی و دائمی در کشور حل شود. “

امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر اهمیت اشتغال زایی خاطرنشان کرد: یکی از صنایعی که به سرعت در حال حل مشکل اقتصاد است، صنعت پوشاک است و در صورت راه اندازی این صنعت بیش از 10 میلیون نفر مشغول به کار خواهند شد.

ناصر تاکید کرد: به جای واردات پوشاک از خارج باید آن را در داخل کشور تولید کنیم چرا که این صنعت نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد اما تمیز و درآمدزا و صنعت ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید