از هواداران تشکر می کنم، اما می خواهم خودم را در زمین نشان دهم


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892711

مهاجم هلندی تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه ای; او از مهربانی، گرمی و احوالپرسی ایرانیان درباره تفاوت رانندگی و خیلی مسائل دیگر می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یورگن لوکادیا در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس به سوالاتی درباره وضعیت خود و خانواده اش پس از پیوستن به تیم ایران پاسخ داد. او از انگیزه ها و اهدافش در فوتبال ایران گفت. از تلاش برای قهرمان شدن و اختلاف با همسر و فرزندانش.

این مصاحبه را دنبال کنید.

*یورگن اول از همه از حضور شما در ایران استقبال می کنیم. ما معتقدیم شما حدود یک هفته است که با خانواده خود در ایران هستید. در این چند روز چه برداشتی از فضای ایران و برخورد مردم داشتید؟

– اول از همه در مورد آب و هوا باید بگویم که شباهت زیادی به اسپانیا دارد. من یک خانه در اسپانیا دارم و با خانواده ام آنجا زندگی می کردیم. بچه های من هم آنجا به مدرسه می روند. در اسپانیا در این زمان از سال هوا گرم است. می توانم بگویم؛ آب و هوای ایران هم همینطور است. با این تفاوت که سواحل زیادی در آنجا وجود دارد.

البته من متولد هلند هستم و اگر بخواهم آنجا را با ایران مقایسه کنم، فکر می کنم مهم ترین تفاوت در نحوه رانندگی مردم است. ساختار و ساخت آپارتمان ها نیز متفاوت است. شکل بیمارستان ها هم همینطور است. این را زمانی که معاینه پزشکی کردم متوجه شدم. اما به طور کلی مردم اینجا بسیار خوب و مهربان هستند و البته رفتار بسیار خوبی دارند. اینجا همه با دیدنت سلام می کنند اما در هلند اینطور نیست و همه بدون اینکه چیزی بگویند از آنجا رد می شوند. بنابراین در این موضوع بین ایران و هلند تفاوت زیادی وجود دارد. ایرانی ها خیلی مهربان تر و صمیمی ترند. حتی افرادی که در هتل کار می کنند هر روز با دیدن من از من استقبال می کنند. من فکر می کنم این بزرگترین تفاوت در رفتار افراد دو طرف است.

* در آن چند روزی که خانواده تان در کنار شما بودند. چه فکری می کردند که به تهران بروند و اینجا زندگی کنند؟

– همسرم لبنانی است و زندگی در ایران برایش تا حد زیادی جدید و ناشناخته است. من واقعاً از زندگی در ایران اطلاعی نداشتم. زندگی در اینجا یک تجربه آموزشی برای خانواده من خواهد بود. زیرا آنها در نقطه دیگری از جهان زندگی می کردند و اکنون باید در جایی دیگر با شرایط متفاوت زندگی کنند. کودکان باید در این شرایط معنای زندگی را بفهمند، حتی اگر هنوز کودک هستند. اگر آنچه را که ما می بینیم تجربه کنند، می توانند از من و افرادی مثل من بیاموزند. همچنین ایران واقعا امن است و من اینجا احساس امنیت می کنم. فکر می‌کنم در اروپا لزوماً اینطور فکر نمی‌کنند، اما وقتی برگشتم می‌توانم به همه بگویم اینجا چقدر امن است و احساس امنیت می‌کنم. به این ترتیب فرزندانم نیز احساس آرامش می کنند و این فرصت خوبی است که نه تنها اینجا باشند، بلکه زندگی خوبی را تجربه کنند که من این تجربه خوب را اینجا دارم.

*به این ترتیب تصمیم گرفتید خانواده تان به طور دائم در ایران بمانند؟

– من هم همین را می خواهم، اما بچه هایم به مدرسه می روند. آنها در حال حاضر اسپانیایی صحبت می کنند. من قطعاً دوست دارم آنها را اینجا نگه دارم تا بتوانند همزمان اسپانیایی، انگلیسی و هلندی را یاد بگیرند.

تا زمانی که بزرگ شوند، می توانند به سه زبان صحبت کنند. از طرفی بحث جابجایی محل زندگی مهم است، بالاخره بچه هستند. قبلا آلمان و انگلیس بوده ایم و الان احتمالا به ایران می آیند و برای بچه ها تغییراتی ایجاد می شود که در این سن برایشان سخت است.

بهترین شرایط برای رشد آنها، قرار گرفتن در محیطی با ثبات است. آنها در حال حاضر در اسپانیا به مدرسه می روند و معلمان خود و شرایط آنجا را می شناسند. ممکن است به ایران هم بیایند. بالاخره این زندگی فوتبالی است و شرایط برای بچه های من خاص است. با همه اینها باید با همسرم مشورت کنم.

*قبل از آمدن به پرسپولیس با کسی در مورد فوتبال ایران و اینکه بازی در ایران چگونه خواهد بود مشورت کردید؟

– با علیرضا جهانبخش صحبت کردم، او به من گفت ایران لیگ قوی و مردم خوبی دارد. تهران هم شهر خوبی است. او به طور کلی با ایران بسیار تعریف می کرد، قطعا راهنمایی های او در این انتخاب به من کمک کرد. از علیرضا و همه کسانی که در این تصمیم به من کمک کردند تشکر می کنم. از آنها فقط چیزهای خوبی درباره ایران شنیدم.

* هنگام تحقیق در مورد نام پرسپولیس و تاریخچه آن، چه چیزی در مورد این باشگاه بیشتر مورد توجه شما قرار گرفت؟

– یک ماجراجویی. من ماجراجویی را دوست دارم و دوست ندارم در یک جا ثابت باشم و فکر می کنم که بودن در اینجا به من این فرصت را داده است که از منطقه راحتی خود خارج شوم و وقتی به خودم و شخصیتم نگاه می کنم آن ویژگی را در خودم دوست دارم که به من علاقه مند است من عاشق تجربه چیزهای جدید هستم. به خصوص خارج از اروپا و در مکان و فضایی متفاوت.

* شما در لیگ های بزرگی مانند لیگ برتر، بوندسلیگا و لیگ هلند بازی کرده اید. فکر می کنی بتوانی تجربه حضور در این لیگ ها را به پرسپولیس منتقل کنی؟

– واقعاً هنوز نمی دانم. من باید در این لیگ بازی کنم تا بتوانم به این سوال به خوبی پاسخ دهم. البته در مجموع فکر می کنم به دلیل حضورم در این لیگ ها بتوانم در لیگ ایران مثمر ثمر باشم. از طرفی وقتی اینجا بازی می‌کنم، خیلی‌ها در اروپا لیگ ایران را دنبال می‌کنند، خلاصه بازی‌ها را می‌بینند و از هم می‌پرسند چطور پرسپولیس همان تیمی است که لوکادیا برای بازی انتخاب کرده است؟ فکر می کنم حضورم توجه مردم را به لیگ ایران جلب کند، بنابراین حضورم در پرسپولیس برای من، لیگ و هواداران خوب است.

* در مورد هواداران بیشتر صحبت کنیم. قبل از حضورت در پرسپولیس هواداران برایت پیام می دادند که به ایران بیایی و بعد از امضای قرارداد در اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کردی.

– من واقعاً برای هر پیامی از مردم تشکر می کنم. سعی کردم همه آنها را بخوانم اما به دلیل تعداد زیاد پیام ها غیرممکن بود.

من واقعا از این استقبال قدردانی می کنم، اما نکته مهم این است که می توانم در زمین به تیم کمک کنم. من حتی اگر هیچ هواداری در ورزشگاه نباشد بازی می کنم، هرچند حضور آنها، تشویق ها و جوی که ایجاد می کنند کمک زیادی به ما می کند تا بازی ها را ببریم. می خواهم هواداران به یاد داشته باشند که کیفیت فوتبال من در زمین مهم است.

باز هم از همه پیام های هواداران و استقبال اعضای تیم تشکر می کنم. البته شخصیت من طوری است که دوست دارم با عمل خود را در زمین نشان دهم نه حرف. نمی خواهم فقط حرف بزنم و بگویم می خواهم قهرمان شوم و پنجاه گل بزنم. دوست دارم خوب بازی کنم، به تیم کمک کنم و خوشحالی هواداران را ببینم. من فکر می کنم به عنوان یک تیم از خودم گرفته تا عضو تدارکات، این اپراتور و همه شما باید کار بزرگی برای بردن جام ها انجام دهید. این فلسفه من است.

* حالا که با تاریخ و جو پرسپولیس آشنا شدید، هدف اصلی تان در پرسپولیس چیست؟

پر واضح است که هواداران پرسپولیس به برد عادت کرده اند. بنابراین فکر می کنم منطقی است که بگوییم هدف ما از بازی در این لیگ قهرمانی است. نمی دانم پرسپولیس در حال حاضر برای حضور در آسیا چه شرایطی دارد، اما قطعا قهرمانی در آسیا می تواند یک هدف قابل تامل باشد.

*در آخر اگر حرفی دارید به هواداران بگویید.

– باز هم از هواداران و همچنین مدیر اجرایی باشگاه که در استانبول بودم ساعت دو بامداد به وقت ایران با من تماس گرفتند تشکر می کنم.

از همه کسانی که در پیوستن من به پرسپولیس نقش داشتند، از خانواده ام و همچنین از نزدیکانم که در اروپا از من حمایت کردند تشکر می کنم. احساس خوبی دارم و نمی توانم برای بازی صبر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید