از پفک گرفته تا لوازم خانگی قیمت گوشت قرمز در یزد بدون تغییر ماند


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891421

ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان یزد گفت: دامداران یزد به دلیل گرانی مواد اولیه دام های مولد خود را می کشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملک طبیعت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه دامداران استان به دلیل خشکسالی و گرانی مواد اولیه دامی دام های مولد خود را می کشند، گفت: سرمایه گذاری شده، فاجعه در صنعت دامداری استان.

وی ادامه داد: اگر وضعیت کنونی کشتار دام های مولد در کشور ادامه پیدا کند، قطعا به زودی کاملاً به گوشت وارداتی از کشورهای دیگر وابسته خواهیم شد.

ملک ثابت با اشاره به اینکه بر اساس قیمت مصوب گوشت گوسفندی کیلویی در بازار یزد باید 165 هزار تومان به فروش برسد، به قیمت مصوب می فروشند.

رئیس اتحادیه قصابان یزد با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچکس به دامداری نمی پردازد، اظهار داشت: با قیمت فعلی گوشت تنها گروهی که در رنج هستند دامداران هستند.

وی ادامه داد: پس از طرح حذف ارز ترجیحی، تقریبا تمامی اقلام موجود در بازار از پفک و چیپس گرفته تا لوازم خانگی با افزایش قیمت مواجه شدند، اما قیمت گوشت که به دلیل حذف کامل به این طرح وابسته بود. ارز دولتی از مواد اولیه قابل افزایش است. توجه نکرد

رئیس اتحادیه قصابان یزد علت عدم خرید دام عشایری استان یزد را بیان کرد: با توجه به خشکسالی مراتع در سال های اخیر، دام های عشایری لاغر هستند و در بازار مورد پسند نیستند، بنابراین دام های عشایری زیاد نیست. خریداران

ملک ثابت گفت: اگر خریداران دام استان امکانات لازم را داشته باشند اقدام به خرید دام عشایری می کنند اما از آنجایی که امکانات لازم را ندارند تامین دام مورد نیاز یزد از استان های همجوار برایشان راحت تر است. .

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید