از کاهش قابل توجه تخلفات خباز تا کوتاه کردن دست دلالان


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915745

در روزهای اول اجرای طرح هدفمندی یارانه نان و آرد شاهد اعتراضات زیادی بودیم که با وجود انتشار شایعات کذب انتظار می رفت اما اکنون با گذشت چند ماه از اجرای این طرح شاهد هستیم. اثرات مثبت اجرای آن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، تا چند ماه پیش نانوایی ها در بین سایر صنایع رکورددار تخلفات بودند و پس از طرح جدید دولت برای اجرای هدفمندی یارانه آرد و نان و نصب دستگاه های کارت خوان هوشمند، شاهد وقوع تخلفات بودیم. دیگر گزارشی از تخلفات گسترده وجود ندارد.تا جایی که این موضوع به وضوح توسط عموم مردم متاثر شده است

صرف نظر از نحوه کاهش تخلفات نانوایان، باید گفت که اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد و نان و نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها با موفقیت همراه بوده و اکنون شاهد نتایج آن هستیم، البته امیدواریم که این تخلفات موجود به زودی به حداقل خواهد رسید.


بازیکنان کرمانشاهی به پرداخت 16 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند

کهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: با توجه به تخلفات نانوایی ها از جمله برداشت ناکافی یا بی رویه کارت، عرضه خارج از شبکه آرد و نان بی کیفیت، بازرسی از نانوایی ها به ویژه در دستور کار تعزیرات حکومتی استان قرار دارد. کرمانشاه واقع شده است.

مدیرکل دولت جنایی استان کرمانشاه با تاکید بر برخورد جدی با نانوایان متخلف افزود: برخی نانوایان به دلیل عرضه آرد خارج از شبکه آرد به پرداخت 800 میلیون تومان جریمه محکوم شده اند.

شاهی بیان کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نانوایی ها در زمینه فروش آرد و کیفیت نان و رعایت وزن و قیمت زیر ذره بین بازرسان قرار دارند، هرچند تخلفاتی همچنان رخ می دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 814 فقره پرونده برای نانوایان متخلف تشکیل شده که از این تعداد 750 پرونده به پرداخت 15 میلیارد و 879 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

شاهی با تاکید بر تقویت بازرسی های حبازی گفت: با هماهنگی دادستانی و در برخی موارد با تعزیرات حکومتی 50 واحد حبازی به دلیل تکرار تخلفات بین یک روز تا 10 روز تعطیل شدند.


5573bb0a d02c 42e3 966f aa3afde3e332 خبر خاکستری


کاهش 70 درصدی تخلفات حبازی در کرمانشاه

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با اجرای طرح هدفمندی آرد و نان و نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند، تخلفات در نانوایی های استان کرمانشاه نسبت به گذشته حدود 70 درصد کاهش یافته است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه افزود: تعدادی از کارخانجات کرمانشاه همچنان در حال کم فروشی، مناقصه و عرضه آرد خارج از شبکه آرد هستند که هم به صورت سیستمی و هم توسط بازرسان نظارت می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت نانوایی ها نسبت به قبل بسیار بهتر شده است، گفت: پیش از این روزانه حدود 300 پرونده تخلف برای نانوایی های کرمانشاه تشکیل می شد اما اکنون این تعداد به دو تا سه مورد رسیده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون حتی در برخی موارد بی کیفیتی آرد منجر به کاهش کیفیت نان می شود و حتی در برخی نانوایی ها وزن نان بیشتر از مقدار مشخص شده

پهلوانی با توجه به اینکه نان قدرت مردم است، تغییر ذهنیت نانوایان را در کاهش تخلفات موثر دانست و اذعان داشت: حضور بازرسان بسیجی، سازمان صمت، اتاق اصناف و بخش های کشاورزی نیز در این امر بسیار موثر است. نگرش.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: معمولا روزانه 200 بازرس در بازار حضور می یابند و از مغازه ها نیز بازدید می کنند، همچنین نصب کارتخوان هوشمند در کاهش تخلفات مغازه ها بسیار موثر است.

پهلوانی گفت: مردم بهترین بازرس هستند و در این زمینه باید نان باکیفیت مطالبه کنند زیرا دولت برای تامین آرد حتی آرد رایگان یارانه پرداخت می کند.

وی گفت: نانوایان در صورت عدم پذیرش تذکرات مردمی برای ارتقای کیفیت پخت نان، می توانند موارد را به سامانه 124 یا 38238840 اطلاع دهند تا در اسرع وقت با آنها برخورد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، خوشبختانه تصمیم دولت در مورد نحوه فعالیت نانوایی ها نتایج مثبتی به همراه داشته و اکنون رضایت مردم را به دنبال داشته است، هر چند که راه زیادی در پیش است و باید برای ارتقای کیفیت پخت نان تلاش کرد. دست دلال ها را ببرید کارهای جدی تری در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید