اساسی ترین اصلاحات در ساختار سیاست دفاعی ژاپن تصویب شد

در عناوین این اصلاحات می توان مواردی مانند «توانایی مقابله متقابل»، «هزینه دفاعی» و «تجدید ساختار نظامی» را مشاهده کرد.


توانایی دفاع در برابر حمله

ژاپن قابلیت های ضد حمله ای را به دست خواهد آورد که به نیروهای دفاعی این کشور اجازه می دهد تا به پایگاه های دشمن حمله کنند. این امر در شرایط خاصی مجاز خواهد بود و یکی از آن شرایط حمله به ژاپن یا متحدانش است که تهدیدی برای بقای خود ژاپن تلقی می شود و جایگزین مناسبی برای دفع حمله قریب الوقوع و استفاده از نیروی نظامی متناسب با تهدیدات احتمالی

ژاپن قصد دارد زرادخانه موشکی مافوق صوت خود را توسعه دهد و 500 موشک کروز آمریکایی تاماهاوک با برد بیش از 1250 کیلومتر خریداری کند.


هزینه های دفاعی

ژاپن بودجه نظامی خود را طی پنج سال آینده به 43 تریلیون ین (425.6 میلیارد دلار سنگاپور) افزایش خواهد داد و پس از ایالات متحده و چین، سومین بودجه نظامی بزرگ جهان خواهد بود.

این امر بودجه دفاعی را به 2 درصد از تولید ناخالص داخلی ژاپن می رساند و سقف مخارج خود تحمیلی 1 درصد تولید ناخالص داخلی را که از سال 1976 برقرار بوده است، برداشته است.


تجدید ساختار نظامی

ژاپن اولین مرکز فرماندهی مشترک خود را برای هماهنگی بهتر نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در شرایط اضطراری ایجاد خواهد کرد.

ژاپن با شناخت تاکتیک‌های “منطقه خاکستری” خود که شامل فعالیت‌های غیرنظامی است، واحد دفاع سایبری خود را به حدود 4000 پرسنل (بیش از چهار برابر اندازه فعلی خود) برای جلوگیری از حملات سایبری گسترش داده و واحد جدیدی را برای مقابله با جنگ اطلاعاتی راه‌اندازی کرده است.

گارد ساحلی نیز برای مقابله با تهاجمات سرزمینی در اطراف آب های ژاپن تقویت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید