اساس اجرای قانون خانواده باید هوشمندی باشد


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917583

رئیس شورای اسلامی گفت: مبنای فعالیت برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت باید اطلاعاتی باشد و اگر نظارتی بر این موضوع نداشته باشیم نمی توانیم آن را شفاف، انبوه و اثرگذار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 31 آذرماه) شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان. از جمعیت، تصریح کرد: برای اجرای 26 آیین نامه برای قانون حمایت از خانواده و جوانان در حال تهیه است اما 11 آیین نامه هنوز تهیه نشده است و باید در اسرع وقت اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین امسال ردیف بودجه ای برای اجرای قانون حمایت از جوانان و خانواده داشتیم که در تبصره 17 بودجه به آن اشاره شده است اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاد که زیبا نیست.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اقدامات خوبی برای اجرای قانون مذکور انجام شده است اما چون در ابتدای کار هستیم هنوز آثار آن در جامعه نمایان نیست. قرار است تا 6 ماه آینده گزارش دیگری در این باره در صحن مجلس قرائت شود و امیدواریم نتیجه اجرای این قانون را شاهد باشیم.

کلیباف گفت: وزارت کشور موظف است همه ساله بر جمعیت نظارت کند و گزارش خود را به ما ارائه دهد. نیاز به حل مشکل مسکن به ویژه دانشجویان متاهل وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: هوشمندی باید محور اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت باشد و اگر نظارتی بر این موضوع نداشته باشیم نمی توانیم آن را شفاف، گسترده و موثر کنیم.

کلیباف با اشاره به اینکه دولت در حال تهیه لایحه بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه است، گفت: همه باید بدانیم یکی از سیاست های اصلی ما حمایت از خانواده و جوانان جمعیت است. حرف من این است که در برنامه هفتم توسعه و در بودجه سال آینده مخاطب اصلی ما خانواده است. اگر همه مشکلات ما مربوط به خانواده باشد، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کارگری هم حل می شود. امید مردم این است که مجلس و دولت به این مشکل توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید