اساس کار حضور مردم است/ نماز جمعه از حج هم استثنایی تر است


ساعت: 13:35
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885910

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: ما چیزی شبیه نماز جمعه نداریم. وقتی به عمق کار نماز جمعه می پردازیم، می بینیم که با همه این ویژگی ها از حج هم استثنایی تر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه نماز جمعه با توجه به ویژگی‌هایی که دارد صددرصد فریضه است، گفتند: چیزی شبیه به نماز جمعه نداریم. وقتی به عمق کار نماز جمعه می پردازیم، می بینیم که با همه این ویژگی ها از حج هم استثنایی تر است.

وی ادامه داد: یک ویژگی این است که دو عامل اساسی حیات طیبه را به هم متصل و به هم پیوند می دهد. این دو عامل چیست؟ یکی ذکر خدا، یکی حضور عمومی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: وقتی جامعه‌ای مانند نماز جمعه وجود داشته باشد که هر هفته تعداد زیادی از مردم یک شهر در فلان مکان جمع شوند، می‌تواند پایگاه و اردوگاه همه مسائل مهم یک جامعه باشد.

رهبر انقلاب افزودند: از امور فکری تا خدمات اجتماعی تا همکاری مردمی و آمادگی های نظامی و بسیج; همه چیز در این اجتماع مستمر هفتگی تحقق می یابد و پدید می آید.

وی با بیان اینکه تجمع و حضور مردم امری مهم است، گفت: اینجا باید حساس بود، اگر نماز جمعه این هفته شما نسبت به نماز جمعه یک ماه قبل جمعیت کمتری دارد، باید احساس نگرانی کنید. اساس کار حضور مردم است.

رهبر انقلاب ادامه دادند: وقتی ذکر جمعی می گوییم آثار و برکات ذکر بر جمع نازل می شود. روی جمعیت فرود می آید. در قرآن می فرماید: «به نفع المؤمنین». این یک موهبت برای همه است. بله، حتی شما که تنها در اتاق نماز شب می خوانید، خداوند متعال به شما کمک می کند، اما در اینجا این منفعت عام المنفعه است. همه گروه ها سود می برند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید