استاندار گیلان و چالش های پیش رو / مبارزه با فساد و بیکاری خواسته اصلی مردم و نخبگان است

زمان: 16:02
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778913

درخواستهای مهم مردم از نماینده عالی دولت در گیلان ؛

در سالهای اخیر سکان مدیریت گیلان به افراد زیادی سپرده شده است که هرکدام علاوه بر خدمات خود ، ضعف های غیرقابل انکاری را در تجربه کاری خود ذکر می کنند ، در حالی که تعدادی از مدیران به دلیل بومی نبودن و ناآشنایی با برخی مسائل خاص و مشکلات استان نیز مردم را دلسرد کرد ، بنابراین منطقه عباسی را می توان پنجره ای از امید برای تغییر حکومت گیلان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس بیانیه 8 ژانویه ، پس از بحث ها و نظرات مختلف از سوی نخبگان و فعالان سیاسی و عمومی ، سرانجام کابینه اسدولا عباسی را به عنوان استاندار گیلان انتخاب کرد و از این پس رهبری این استان پرآشوب و ریشه دار تعیین شد. بسیاری از مشکلات بزرگ و کوچک از طرف او و تیمی که در آینده انتخاب می کند.

در سال های اخیر سکان مدیریت گیلان به افراد زیادی سپرده شده است که هر کدام در کنار خدمات خود نقاط ضعف انکارناپذیری را نیز در تجربه کاری خود متذکر می شوند و این در حالی است که تعدادی از مدیران به دلیل بومی نبودن و ناآشنایی با برخی مسائل خاص و مشکلات استان نیز مردم را دلسرد کرد ، بنابراین منطقه عباسی را می توان پنجره ای از امید برای تغییر حکومت گیلان دانست.

استان گیلان به دلیل دارا بودن منابع طبیعی منحصر به فرد مانند کوه ها ، دریا و جنگل ها دارای ظرفیت متفاوتی است ، اما همچنان از نرخ بیکاری 44.2 درصد رنج می برد که از میانگین کشوری بیشتر است و می تواند ریشه در ضعف حاکمیت و عدم نیاز داشته باشد. مزیت این ظرفیت ها

گیلان پیشتاز فساد است

یکی دیگر از موارد آزاردهنده در گیلان رتبه اول استان در زمینه فساد است که مردم و حامیان آن سالهاست به آن اعتراض می کنند اما متأسفانه به درستی مبارزه نمی کنند و این نارضایتی و نخبه گرایی عمومی را ایجاد می کند. بوده است.

جغرافیای گیلان غذا خوردن در جنگل ، کوه خوردن ، خوردن در باتلاق ها و ساحل خوردن برای سود است.

وقتی از گیلان صحبت می کنیم ، بلافاصله به مناظر طبیعی زیبا ، بکر و منحصر به فرد آن فکر می کنیم ، اما در این سالها شهرنشینی ، کوهنوردی ، گل خواری ، ساحل خواری و انواع ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی طبیعی و جغرافیای منطقه دچار ویرانی شده است. تغییرات صورت گرفته و علیرغم وعده های بسیاری از مقامات ، در عمل ، ما با رشد فزاینده تخریب محیط زیست و کوچک شدن زمین های کشاورزی روبرو هستیم ، بنابراین مردان و زنان منتظر اقدامات عباسی برای تحقق وعده های خود هستند.

تالاب بین المللی و استراتژیک انزلی سال هاست که مورد هجوم بهره برداران داخلی و غیر بومی قرار گرفته و برخی با سوء استفاده از نظارت های غیرمسئولانه و حفاظت از تالاب ها و آتش زدن عمدی به دنبال تصرف آن بوده اند. تالاب و نفس گیر است و علیرغم اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با آن ، اما به دلیل وسعت زیاد و رشد وسیع این گیاه ، هنوز نگرانی های زیست محیطی باقی است و استاندار جدید گیلان را ملزم می کند تا بودجه ملی را برای این منظور با عزمی قوی تر دنبال کند. به

درد سراوان و وعده های توخالی مسئولان

سالهاست که از درد مردم سراوان صحبت می کنیم. افرادی که در کنار کوهی از زباله و نفوذ زندگی می کنند و با بیماری های مختلف پوستی ، تنفسی و گوارشی که به دلیل وجود این زباله ها به سراغ آنها آمده است دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از وعده های توخالی داده شده است که هیچ بخشی از مشکل کاهش نیافته است و امیدوار است استاندار جدید مسئولان مربوطه را وادار به جدیت و جدیت بیشتر کند و فقط کارها و رنج های سال های اخیر را در نظر نگیرد. مردم را محروم نکنید

آسیب پذیری فرهنگی پس از هجوم بی رویه بیگانگان به گیلان

توجه به بحث های فرهنگی و مبارزه با آسیب ها در این حوزه ، اولویت فراموش شده دیگری است که باید توسط استاندار جدید گیلان مورد توجه قرار گیرد ، زیرا به دلیل استفاده گسترده خارجی ها در استان در این سال ها ، بخشی از بافت فرهنگی مردم تغییر کرده اند. این امر مستلزم برنامه های مدون فرهنگی و استفاده از ظرفیت نخبگان در این حوزه است.

تقویت بخش کشاورزی راه حلی موثر برای حل مشکل بیکاری است

توجه به ظرفیت های شهری و تقویت بخش کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین نقاط قوت استان، حوزه ای است که در سال های اخیر مورد بی توجهی و بی توجهی قرار گرفته است و در عین حال راهکاری موثر برای مقابله با بیکاری روستایی بوده است، لذا انتظار می رود استاندار جدید با انتخاب استاندار جدید انتخاب شود. مدیرانی که بتوانند ظرفیت های باقی مانده را در سطح کلان به ویژه سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی احیا کنند.

آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت همواره بر عنایت ویژه مسئولان کشوری و استانی در استان گیلان تاکید داشته و از آنان می خواهد فریب سرسبزی آن استان را نخورند زیرا فقر مردم ما در زیر آن سرسبزی پنهان است.

وی همچنین انتصابات خانوادگی را یکی از آفت های جامعه به ویژه در بین کارکنان دانست و گفت: در نظام اسلامی قرارها باید بر اساس شایسته سالاری باشد و بازی های خانوادگی ناگوار است و نوعی ضایع شدن حقوق بیت المال محسوب می شود.

بنابراین یکی از خواسته های مردم و حامیان مدیر جدید پایان دادن به رانت خواهی و انتصابات و دعواهای مشابه است تا شاید بتوان تا حدودی از فساد و ناکارآمدی فعلی کاسته و از شایستگی و شایسته سالاری بکاهد. نظم و انضباط به معنای واقعی کلمه

با این حال ، مردم این روزهای گیلان به تغییر و گشایش و تحقق وعده های دولت قبل از انتخابات امیدوارند و این امید قطعاً دروغ نیست ، زیرا گیلان ما پر از نعمت و ظرفیت است و فقط به تلاش کافی نیاز دارد. و حسادت برای استفاده ما آنجا هستیم و از استاندار منتخب بومی و باتجربه انتظار می رود با دوری از دعواهای معمول و انتخاب مدیران موثر و باوقار در جهت رفع موانع و توسعه استان گام بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید