استان زنجان بیش از وسعت و جمعیت خود در انقلاب اسلامی نقش داشت

ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794370

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زنجان سرزمین حکیمان، حقوقدانان، فیلسوفان، غواصان دریا و پایتخت شور و شعور حسینی است و در ادوار مختلف انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در دیدار سید میرحسین قاضی زاده هاشمی (معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران) گفت: زنجان سرزمین حکیمان، حقوقدانان، فیلسوفان، غواصان و سرمایه شور و شعور حسینی است. در دوره های مختلف انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند.

وی با بیان اینکه استان زنجان حدود 1.3 درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در زمان انقلاب اسماً در زنجان حکومت نظامی وجود نداشت، در عمل حکومت نظامی وجود داشت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نخستین تظاهرات زنان در مبارزات انقلابی از زنجان آغاز شد، افزود: زنجان دریا و دریاچه ندارد، اما به دلیل اینکه بهترین غواصان و شهدای سرافراز دفاع جهان بودند، به عنوان سرزمین غواصان داریاد نام گرفت. استان زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت فاطمه (س) گفت: (ق) خلاصه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این کافی نیست و فاطمه بالاتر از این صفت است، افزود: هیچ چیز برتر از نفس نیست، پس بالاتر بودن از فاطمه (س) بهتر از آن است که عقل و اندیشه شما بیشتر باشد. از آن تنش نه، اما دخترم فاطمه (س) از نظر اصالت و شرف خانوادگی، از نظر سابقه وجودی و تحصیلی و از نظر عظمت و منزلت بالاتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید