استدلال هیأت امنا مبنی بر عدم بیان دلایل ردصلاحیت لاریجانی و پزشکان عذر بدتر از گناه است.

استدلال هیأت امنا مبنی بر عدم بیان دلایل ردصلاحیت لاریجانی و پزشکان عذر بدتر از گناه است.

روز جدید یک حقوقدان گفت: هیچ نهاد یا سازمانی حق ندارد موضوعی را محرمانه طبقه بندی کند. وی گفت: هیچ موضوعی را نمی توان سند سری یا محرمانه تلقی کرد. من علاقه ای به این مهر مخفی نداشتم و دلایل رد صلاحیت را منتشر کردم.

وی در خصوص نامه علی لاریجانی به سخنگوی هیأت امنا مبنی بر دلایل رد صلاحیت وی گفت: بحث هیأت امنا که به نامزد رد صلاحیت شده دلیل رد صلاحیت را نمی گوییم عذر بدتری است. گناه».

این وکیل دادگستری افزود: قانون می گوید آنچه را که نباید بگوید، یعنی قانون تصریح نکرده است که از نظر امنیت ملی دلایل رد صلاحیت نامزد علنی نشود. شورای نگهبان سرنوشت یک فرد، یک ملت و یک کشور را پشت درهای بسته رقم زده است. ضمناً در قانون اساسی آمده است که حقوق اساسی نامزدهای ریاست جمهوری باید رعایت شود.

وی با اشاره به مهر محرمانه این نامه با دلایل رد صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هیچ نهاد و سازمانی حق ندارد عنوان محرمانه روی محتوا بگذارد. همه چیز را نمی توان اسناد سری و محرمانه دانست، اسناد سری و محرمانه را قانونگذار تعریف می کند. بنابراین اگر من جای آقای لاریجانی بودم به این مهر مخفی اهمیت نمی دادم و دلایل رد صلاحیت را منتشر می کردم.

احمدی افزود: اگر شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است بر چه اساسی چنین برداشتی از قانون وجود دارد؟ چنین برداشتی از قانون خلاف قانون اساسی است.

این وکیل دادگستری گفت: آقای لاریجانی و پزشکان افراد سالمی هستند به همین دلیل خواستار اعلام دلیل رد صلاحیت شدند. به نظر من دلیل اصرار هیئت امنا بر پنهان شدن پشت این موضوع با تکیه بر مهر مخفی این است که دلیلی برای اقناع افکار عمومی وجود ندارد. هیأت امنا می داند که مردم از عذرخواهی هایی که برای رد صلاحیت پزشکان و لاریجانی و هاشمی رفسنجانی انجام دادند، خرسند نیستند.

احمدی گفت: هیئت امنا که بر استدلال ضعیفی تکیه دارد می داند که دلیل قانع کننده ای برای رد صلاحیت این افراد وجود ندارد و افکار عمومی را متقاعد نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید