استعدادیابی در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905489

معاون اول رئیس جمهور گفت: اکثر بزرگان ما از جاهایی می آیند که اصلا قابل تصور نیست. برجسته کردن تقاضا برای استعداد در مناطق فقیر موضوع مهمی است که به نظر من باید به آن پرداخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در همایش اقدامات انجام شده برای محلات محروم در سال 1399 که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی این طرح این است که الگو دارد و آن خیلی مهم. یکی از مشکلات ما در برنامه ریزی و رسیدن به اهدافمان این است که نمی دانیم با چه الگو و مکانیزمی به سمت هدف حرکت کنیم.

گفت: وقتی مدل نداریم از یک جایی شروع می کنیم و به جای دیگری ختم می کنیم. فقدان الگو منجر به عدم شناخت و شناسایی ظرفیت و در نهایت محقق نشدن هدف می شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نکته دوم بحث روش هاست. راه جهادی حرکت دارای ویژگی های خدمت و خدمت است که بارزترین آن ایثار است. خوشبختانه با تشکیلاتی که در حال شکل گیری است یکی از ویژگی های آن تعریف و کاربرد و استفاده از قدرت است.

مخبر تصریح کرد: نکته پایانی این است که توجه به این موضوع روی زمین مانده است. ما کارخانه فولاد و سایر کارخانه ها را سرمایه کشور می دانیم در حالی که نیروی انسانی سرمایه ماست.

وی گفت: نیروی انسانی سرمایه عظیمی است که با بی توجهی به آن از دست می دهیم. هر انسانی که روی زمین راه می‌رود ثروت است. هر یک از مردمی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند استعداد رئیس جمهور شدن، وزیر شدن، استاد شدن و غیره را دارند. اکثر رده های ارشد کنکور از مناطق فقیر هستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بیشتر سالمندان ما از جاهایی آمده اند که اصلاً قابل تصور نیست. برجسته کردن تقاضا برای استعداد در مناطق فقیر موضوع مهمی است که به نظر من باید به آن پرداخته شود.

مخبر در پایان خاطرنشان کرد: باید در بحث آموزش در این حوزه ها جدی باشیم. انشاالله با تلاش دولت و سایر نهادها این حذف برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید