استقرار حدادی در آمریکا منوط به تایید کمیته ویژه و شورای برون مرزی خواهد بود.


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834328

دبیر کل فدراسیون دوومیدانی گفت: در صورت تایید کمیسیون تخصصی و شورای برون مرزی، فدراسیون از حضور در مسابقات کشوری در مسابقات برون مرزی منعی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون دوومیدانی، علی رضایی دبیرکل فدراسیون دوومیدانی درباره برگزاری اردوها و حضور ورزشکاران در مسابقات بین المللی خارج از کشور گفت: گذشته به صورت غیر متمرکز در اقصی نقاط کشور تثبیت شده است.

وی افزود: در این میان همانطور که قبلا اعلام کرده ایم هر ورزشکاری که می خواهد برای حضور در این دو رویداد مهم سال به اردوی خارج از کشور برود باید در نظر داشته باشد که فدراسیون باید چنین اردویی را برگزار کند. به اندازه نگهداری آن در کشور هزینه دارد و مابقی را ورزشکار یا اسپانسر باید پرداخت کند.

رضایی افزود: بر اساس آخرین مصوبات، هیات رئیسه فدراسیون تصمیم گرفته است در صورت دعوت از ورزشکاری برای حضور در مسابقات بین المللی، پس از ارائه به کمیسیون های تخصصی و تایید خارج از کشور، حضور ورزشکاران در این مسابقات بلامانع باشد. شورا گفت: با حمایت فدراسیون در این مسابقات شرکت کنید تا بتوانیم آنها را برای حضور پرقدرت در بازی های کشورهای اسلامی به ویژه بازی های آسیایی 2022 هانگژو محک بزنیم.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: به عنوان مثال در چند روز اخیر دعوت نامه های متعددی برای مهدی پیرجهان رکورددار ماده 400 متر ارسال شد و کشورمان از حضور در 3 مسابقه سطح بالا جلوگیری کرد. میزبان چند کشور اروپایی است.» این دعوت ها تصمیمات لازم را برای اعزام یا عدم اعزام این قهرمان خوب کشورمان به این رقابت ها خواهد گرفت.

رضایی همچنین درباره سفر احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن به آمریکا برای شرکت در مسابقات متعدد گفت: احسان حدادی یکی از اسطوره ها و اسطوره های تاریخ ورزش کشورمان به ویژه دو و میدانی است.

وی افزود: با توجه به اینکه احسان حدادی در تلاش برای ثبت یک رکورد تاریخی و دست نیافتنی است که همان کسب 5 مدال طلا در بازی های آسیایی توسط یک ورزشکار شاغل است، فدراسیون نیز سعی خواهد کرد برنامه ریزی خوبی داشته باشد و همه چیز را سر جای خودش قرار دهد. برای دستیابی به این هدف ارزشمند در دستور کار قرار دارد.

رضایی گفت: احسان حدادی نیز برای شرکت در مسابقات متعددی از سوی آمریکا دعوت می شود. همانطور که گفتم این دعوتنامه ها در مرحله اول به کمیته تخصصی پرتاب می رسد و در صورت تایید اعضای این کمیته موضوع به شورای برون مرزی ارسال می شود و در صورت احراز حضور حدادی در مسابقات مذکور از سوی این شورا بلامانع این امر معروف. و نشان قهرمان نامی کشورمان به این مسابقات اعزام خواهد شد.

رضایی افزود: البته تمامی این رویدادها پس از مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی هرم آباد و نتایج کسب شده توسط ورزشکاران برنامه ریزی، بررسی و در صورت تایید اجرا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون دوومیدانی تمام تلاش و ظرفیت خود را برای حضور مقتدرانه و با کیفیت ورزشکاران در مسابقات پیش رو به ویژه بازی های آسیایی به کار خواهد گرفت تا برای ملت عزیز ایران عزت و سربلندی ملی به ارمغان بیاورد. .

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید