استقرار یک هواپیمای جدید برای اطفای حریق در جنگل ها


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876553

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از توزیع یک فروند هواپیمای جدید برای اطفای حریق جنگل ها در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن نامی درباره اقدامات مدیریت بحران برای اطفای حریق جنگل‌ها و حریق‌های مناطق سرسبز شهری و استفاده از بالگرد برای اطفای این آتش‌سوزی‌ها گفت: قانون مدیریت بحران برای هر سازمانی که در مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها روشن است، تکلیف تعیین کرده است. در این میان یکی از این وظایف بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که باید ناوگان خود را آماده کند به ویژه نیروی هوایی که خوشبختانه آماده است.

وی ادامه داد: در این بین هواپیمای جدیدی برای این منظور تعیین شده است که در حال حاضر آماده انجام این مانور است و مشخص می کند که آیا هواپیما با مقدار آبی که ساخته است می تواند پرواز کند و به نقطه مورد نظر برسد یا خیر. این باید در مانور تصمیم گیری شود، اما فکر می کنم در هفته های آینده انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می کنیم ناوگان بالگردی خود را تعریف کنیم. مثلاً برای برخی از مناطق صعب العبور باید آب روی هواپیما یا هلیکوپتر ریخته شود که این کار انجام می شود.

وی گفت: پیش از این هواپیمای ایلوشین برای اطفای حریق به پاکستان پرواز می کرد اما اکنون هواپیمای دیگری به ناوگان اضافه شده است. اگر هواپیمای جدید پاسخ دهد، چهار هواپیمای دیگر فورا مستقر خواهند شد.

نامی در خصوص اقدامات مدیریت بحران برای آتش سوزی در فضاهای سبز شهری به ویژه در شهری مانند تهران گفت: خوشبختانه در اکثر آتش سوزی های فضای سبز شهری می توان روی زمین اقدام کرد تا آتش سوزی دارای تجهیزات کامل باشد اما در مناطقی که دسترسی به تجهیزات امکان پذیر است، «اگر زمینی نباشد، مشکلی برای عملیات هوایی در تهران نداریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به اینکه آیا این تجهیزات و تجهیزات اطفای حریق باید زیر نظر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در دسترس باشد یا خیر، گفت: دستگاه های مختلفی در حال کار هستند و ماموریت اصلی با سازمان آتش نشانی است. در تهران.”

وی ادامه داد: اما در جنگل ها به غیر از آتش نشانی سازمان های دیگری مانند وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که متولی این امر هستند و نیروی دریایی در این حوزه دارند نیاز به کمک بیشتری دارند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید