استقلال جواد نکونام چگونه متعادل است؟

تیم استقلال برای فصل آینده جواد نکونام را به عنوان سرمربی لیگ برتری خود در اختیار دارد و در حالی که تمرینات این تیم آغاز شده است، عملاً این تیم در چند پست کمبودهایی دارد که باید برطرف شود.

در قفس استقلال، حسین حسینی کاپیتان آبی ها قراردادش را فسخ کرده است، بنابراین استقلال به یک دروازه بان باتجربه شش بار در آن پست نیاز فوری دارد. در دفاع میانی عارف غلامی و سیلوا برزیلی متوقف شدند اما آرمین سهرابیان به این تیم پیوست تا این مدافع به همراه محمدحسین مرادمند دو مدافع میانی این تیم هستند. حتما باید جایگزینی برای آسیب و محرومیت این دو نفر وجود داشته باشد. در پست دفاع راست حضور کوین یمگا و صالح حردانی تا حدودی خیال جواد نکونام را آرام کرده و به نظر می رسد مشکلی در آن پست نداشته باشد.

در دفاع چپ وضعیت آبی پوشان به بدی مدافع راست نیست و ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی حضور دارند و انتظار می رود یکی از آنها به عنوان بازیکن به میدان برود. اما در خط هافبک این تیم با تراکم بازیکنان روبرو است، رزبه چشمی زبیر، نیک نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، امید حمیدی فر و محمدحسین زواره بازیکنانی هستند که در خط هافبک بازی می کنند. البته خود جواد نکونام هم به خوبی می داند که با وجود چنین بازیکنانی نیاز به یک هافبک بازیکن دارد تا مانند فصل گذشته استقلال در این پست دچار مشکل نشود.

استقلال تنها دو بازیکن مهرداد محمدی و امیرعلی صادقی در پست های چپ و راست دارد. مهرداد مهرداد محمدی به تازگی با استقلال قرارداد امضا کرده و یکی از خریدهای خوب این تیم محسوب می شود. در خط حمله سجاد شهبازاده، پیمان بابایی، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری در استقلال فعلی حضور دارند. متأسفانه هر چهار بازیکن در فصل گذشته عملکرد خوبی نداشتند و بسیاری از کارشناسان در فصل گذشته معتقد بودند که استقلال برای رفع ضعف در این پست به یکی دو گلزن برتر نیاز دارد. به همین دلیل بار گلزنی استقلال در فصل گذشته بر دوش مهدی کایدی و محمد محبی بود که هر دو بازیکن 20 گل به ثمر رساندند و 8 پاس گل دادند اما پس از پایان قرارداد قرضی هر دو به تیم خود بازگشتند.

با این حال اگر به لیست فعلی استقلال نگاه کنیم، استقلال در همه خطوط نیازهایی دارد که باید به آنها توجه شود زیرا این تیم متعادل نیست. یعنی باید گفت استقلال فعلی تیمی کاملا ناقص محسوب می شود که هم کادر فنی و هم هواداران را نگران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید