استقلال در حمله آتشین است، در دفاع قوی!

استقلال پس از کسب عنوان قهرمانی رویایی در لیگ بیست و یکم، حالا در شرایطی آماده حضور در فصل جدید لیگ برتر و دفاع از عنوان قهرمانی، سرمربی و کاپیتان این تیم تغییر کرده است. تنها چند روز پس از قهرمانی در استقلال، فرهاد مجیدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از جدایی خود از تیم اتحاد کلبای امارات خبر داد تا مدیران این باشگاه برای فصل جدید با چالش بزرگی روبرو شوند. جواد نکونام ابتدا به عنوان جانشین فرهاد مجیدی مطرح شد اما سرمربی فولاد در آخرین لحظات از استقلال کنار کشید و تصمیم گرفت به کار خود در اهواز ادامه دهد. پس از آن نام الکساندر نوری برای هدایت استقلال مطرح شد اما این سرمربی دورگه با آزورلو به توافق نرسید تا اوضاع روی نیمکت استقلال پیچیده شود.

در روزهایی که هواداران از مدیریت باشگاه انتقاد می کردند و همه نگران آینده تیم قهرمان لیگ بودند، ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق پرتغال تیم هایی مانند اسپورتینگ، براگا، استاندارد لیژ، لژیا ورشو و ستاره سرخ بلگراد آمد. به تهران و رسما به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد.

استقلال در حمله آتشین است، در دفاع قوی!

با حضور ساپینتو استقلال فعالیت خود را در نقل و انتقالات آغاز کرد. تا این لحظه سجاد شهبازادا، امید حمیدی فر، محمدحسین زواری، رضا میرزایی، سیدمحمد حسینی، پیمان بابایی و کاوه رضایی اعضای جدید استقلال هستند و وریا غفوری، امیرحسین حسین زاده، محمد جِی دانشگر، رودی، رضایی و رضایی دانشگر. قاسمی نژاد مهمترین مدافعانی هستند که قهرمانی محسوب می شوند.

استقلال در حمله آتشین است، در دفاع قوی!

استقلالی ها این روزها سخت به دنبال جذب جانشینی برای امیرحسین حسین زاده، پدیده فصل گذشته لیگ برتر هستند که راهی بلژیک شد و تصمیم گرفت به عنوان لژیونر به فوتبالش ادامه دهد. آبی ها مدت ها در حال مذاکره برای جذب محمد محبی از سانتا کلارای پرتغال بوده اند و حتی شنیده می شود که برای انتقال قرضی محبی با این باشگاه به توافق رسیده اند، اما به نظر می رسد سرمربی پرتغالی اجازه جدایی بوچهری وینگر و استقلال را نداده است. باید به گزینه های بعدی خود فکر کند. در حال حاضر جدی ترین شایعه نقل و انتقالات استقلال آرش رضاوند است که قصد جدایی دارد اما ساپینتو هنوز با جدایی این هافبک موافقت نکرده است. رضاوند در صورت جدایی به فولاد می رود و استقلال می تواند او را با بازیکنانی مثل علیرضا کوشکی و آیاندا پاتوسی معاوضه کند. این در حالی است که زمزمه هایی مبنی بر جذب هافبک خارجی به گوش می رسد اما هنوز چیزی قطعی نشده است.

بدون شک یکی از بزرگترین حاشیه های نقل و انتقالات استقلال، رفتن وریا غفوری، کاپیتان این تیم بود. غفوری هنوز از نظر فنی توانایی زیادی داشت و می توانست به تنهایی بازی کند اما قراردادش تمدید نشد و پس از 6 فصل تهران را ترک کرد. در مورد جانشینی وریا غفوری نیز گفته می شود استقلالی ها به دنبال یک مدافع راست هستند و البته رضا میرزایی و کوین یاماگا گزینه های دیگر ساپینتو در صورت غیبت صالح حردانی هستند.

استقلال در حمله آتشین است، در دفاع قوی!

استقلال در شرایطی وارد لیگ بیست و دوم می شود که مهمترین نقطه قوت این تیم در فصل گذشته به خوبی حفظ شده است. آبی ها فصل گذشته با تکیه بر خط دفاعی آهنین خود قهرمان شدند و تنها محمد دانشگر از دروازه بان و مدافعان اصلی این تیم جدا شد. با حضور عارف غلامی، رافائل سیلوا، رزبه چسمی، محمدحسین هرادمند و سیدمحمد حسینی دست ساپینتو در دفاع باز است و می تواند با هر نوع ترکیبی تیمش را به میدان بفرستد. در خط هافبک استقلال هنوز از نظر یک وینگر درجه یک و خلاق در فرم خوبی نیست. آبی ها فقط کوین یاماگا، رضا میرزایی و امیرعلی صادقی را به عنوان بال های تخصصی در اختیار دارند و با توجه به جدایی حسین زاده و عدم جذب سعید صادقی و محمد محبی، ساپینتو ممکن است مجبور شود از بازیکنانی مانند سجاد شهبازاده و پیمان بابایی در آن قسمت استفاده کند. در زمین مگر اینکه بازیکن جدیدی جذب شود. یکی از بزرگترین مشکلات استقلال در فصل قبل نبود خلاقیت در ترکیب بود و آنها برای این فصل خلاق ترین بازیکن خود یعنی حسین زاده را از دست دادند. امانوف در حال حاضر تنها هافبک هجومی خلاق استقلال است و می تواند نقش مهمی در فصل آینده داشته باشد.

شاید جذاب ترین پست استقلال در فصل آینده خط حمله باشد که با حضور پنج بازیکن با ویژگی های متفاوت، این تیم از تنوع زیادی برخوردار است. سجاد شهبازادا، پیمان بابایی، کاوه رضایی، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی پنج مهاجم استقلال هستند و رقابت نفس گیر برای حضور در ترکیب اصلی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید