استقلال و پرسپولیس در انتقال بازار سرمایه مشکل دارند/ ترکیب سرخابی ها باید تکمیل شود


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811630

ما به مقررات جدیدی در مورد مالکیت استادیوم نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: در خصوص واگذاری این دو باشگاه به بازار سرمایه مشکلاتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میثم فدایی مدیرعامل فرابورس درباره شرایط انتقال سرخابی ها به فرابورس گفت: مشکلاتی برای انتقال این دو باشگاه به بازار سرمایه وجود دارد که باید برطرف شود. یکی از شرایط تکمیل اعضای هیئت مدیره هر دو باشگاه، تعیین وضعیت ثبت نام آنهاست. در حال حاضر تعداد اعضای هیئت مدیره هر دو باشگاه 4 نفر است که نیاز به تعدیل دارد. سوال بعدی تعیین برند باشگاه هاست. در واقع باید مالکیت برند باشگاه ها به آنها واگذار شود.

وی افزود: موضوع دیگر تملک اردوگاه حجازی، ورزشگاه باکیفیت و ورزشگاه شهدای گمنام است که در دولت قبل هیئت دولت تصویب کرده بود. چنین خواهد شد. این مصوبه منقضی شده است و از وزرا می خواهیم در خصوص مالکیت این ورزشگاه ها حکم جدیدی صادر کنند.

فدای تاکید کرد: ارزش گذاری سهام این دو شرکت از دیگر بحث های انجام شده توسط شرکت سرمایه گذاری است. گزارش ارزیابی باید طبق دستورالعمل سازمان بورس تهیه شود. سیستم حسابداری بهینه و اینکه کمیته های هر دو باشگاه باید توسط شرکت مدیریت شوند تا منافع سهامداران در نظر گرفته شود نیز از موضوعات مهم برای حضور این دو باشگاه در فرابورس است.

وی در خصوص اینکه شب گذشته گربان زاده اعلام کرد که این واگذاری از 15 اسفند آغاز می شود و اینکه آیا در این بین می توان همه این کارها را انجام داد، گفت: این موارد تا حدودی پیشرفته است و در این مدت می توان مواردی را حل کرد. مثلاً در بحث دو ورزشگاه می توان اقداماتی را برای واگذاری ورزشگاه ها به باشگاه ها انجام داد، مثلاً گزارش ارزیابی تهیه کرد. در مورد کار ثبت نام، کار تا حدودی پیشرفته است. در صورت انجام ثبت نام در هیات مدیره هر دو باشگاه این موضوع حل خواهد شد. تنها چیزی که باقی می ماند حسابرسی است که اگر تلاش کنند می توانند نظر حسابرس را بگیرند.

مدیرعامل فرابورس ایران در مورد اینکه آیا برای عرضه 10 درصد سهام به دو باشگاه نیاز به انجام همه این کارها است، گفت: باشگاهی که حجم آن 700 میلیارد تن است، بنابراین ریال به ریال این رقم حائز اهمیت است و ما نگران این هستیم که کسی از دست نرود.بنابراین همه موارد حتی با تحویل 10% باید رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید