استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

نماینده مردم آمل در شورای اسلامی گفت: متاسفانه سوءمدیریت در عرضه و فروش محصولات کشاورزی کاملا مشهود است، بنابراین نمایندگان مجلس به طور جدی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده و دارند. پیگیری.”

نماینده مردم آمل در شورای اسلامی از دستور کار جدی نمایندگان مجلس برای استیضاح ساداتی نژاد وزیر جهاد و کشاورزی به دلیل سوء مدیریت بر وضعیت برنج و حجم بالای شکایات کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «رضا حاجی پور» در گردهمایی جمعی از اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای دهستان در زیر خیابان لیتکوه شهر عامل، اظهار کرد: مازندران که قطب تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور محسوب می شود. کشور و کشاورزان استان در مقابل همه مشکلات در روند تولید و برداشت قرار دارند و در شرایط سخت اقتصادی محصولات خود را برای مصرف روانه بازار می کنند که متاسفانه مدیریت ضعیف در عرضه و فروش محصولات کشاورزی وجود دارد. کاملا مشهود است، به همین دلیل نمایندگان مجلس به طور جدی در هر روز زمان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری فرا رسیده است.

وی افزود: در محدوده بازار برنج در حالی که برداشت برنج و عرضه برنج محلی از اواخر مرداد و شهریور هر سال آغاز می شود، تا سال های گذشته عرضه برنج خارجی در زمان عرضه برنج داخلی به کشور ممنوع بود. حمایت از تولیدکنندگان برنج و در صورت لزوم از واردات. حداقل 5 ماه پس از برداشت برنج داخلی، وزارت جهاد کشاورزی و صلح مجاز شد برنج را به میزان مورد نیاز کشور وارد کند.

نماینده مردم شهرستان آمل در شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اقدامی که امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده شد واردات برنج در زمان برداشت و عرضه برنج داخلی بود. برنج اهلی است و تا به حال که در اسفند و پایان سال هستیم، انبارها و شالیکوبی های مازندران از برنج تولید شده در دپو تهیه می شود.

حاجی پور افزود: در حالی که مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته همواره حمایت از تولید داخلی را اعلام و تاکید کرده اند، متاسفانه در بدنه دولت، وزارت جهاد کشاورزی که باید پرچمدار حمایت از تولید داخلی و کشاورز باشد، قرار دارد. لطمه زدن به آینده تولید و کشاورزی برنج و خسارات جبران ناپذیری در استان های شمالی وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کمتر از یک ماه دیگر فصل جدید کشت برنج آغاز می شود، کشاورزان روستایی در شرایط فعلی نسبت به کشت برنج مردد هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی دیگر از نحوه توزیع نهاده های کشاورزی گلایه و انتقاد کرد و گفت: اعلام شده که مشخصات کشاورز در سامانه و کود و کود ثبت می شود. متناسب با وسعت زمین در اختیار آنها قرار می گیرد، موضوع این است که برخی از کشاورزان مسن که نحوه دسترسی به رایانه ها و سیستم ها و این فضاها را نمی دانند. اصرار به این کار آنها را بیشتر نگران می کند و در زمان کاشت و نیاز به کود و کشاورزی، بازار را به آشوب و بازار سیاه می کشاند.

حاجی ور افزود: از مراکز خدمات جهاد کشاورزی در هر بخش انتظار می رود با تهیه لیست و شرایطی که همه کشاورزان به راحتی در سامانه ثبت نام کنند و نگرانی کشاورزان را کاهش دهند، اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید