استیضاح وزیر صمت به دلیل به خطر انداختن منافع پشت پرده است


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905500

علی جدیدی با اشاره به وجود رانت های فراوان در وزارت کشور گفت: با فعالیت صحیح و جهادی وزیر کشور منافع پشت پرده برخی در خطر است به همین دلیل این افراد در صدد تغییر وزیر هستند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جدای نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار عصرترک درباره موضوع استیضاح وزیر صمت در هفته آینده گفت: اگرچه این موضوعات در پشت صحنه مجلس انعکاس پیدا نمی کند، اما این موضوع باعث می شود برخی افراد به دنبال تغییر وزیر باشند.

نماینده مردم شیروان در شورای اسلامی، بازار خودرو، تنظیم بازار و مسائل سیمان و فولاد را از دلایل استیضاح وزیر برای سکوت نمایندگان مجلس برشمرد.

وی ادامه داد: پس از اقدام بعدی مجلس در خصوص واردات خودرو، شورای نگهبان این طرح را برای ارزیابی به مجلس ارجاع داد و این موضوع با دفاعیات وزیر صمت موافقت و موافقت شد.

جدیدی اضافه کرد: در خصوص سیمان نیز در تابستان سال گذشته قیمت سیمان و فولاد در کشور بالاتر از قیمت جهانی بود و همین امر باعث شد تولیدکنندگان تمامی محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر صمت نیز در این موضوع دخالت کرد و با تعیین تکلیف بر فولاد برای کاهش اختلاف قیمت جهانی با قیمت داخلی، عرضه این محصول را در کشور افزایش داد و انگیزه ای برای تولیدکننده ایجاد کرد و توسط با تولید بیشتر از عرضه، بازار به ثبات رسیده و اکنون قیمت ها در حال منطقی شدن هستند.

جدی یادآور شد: همچنین در سال گذشته هر بسته سیمان به بیش از 100 هزار تومان رسید و با توجه به مالیات در حال حاضر قیمت ها ثابت است و در نهایت یک بسته سیمان در بازار به قیمت به فروش می رسد. قیمت 50 هزار تومان.

نماینده مردم شیروان در شورای اسلامی با اشاره به اینکه با حذف ارز 4200 تومانی با نظارت تصمیم ملی و دولتی، قطعا تولید و مصرف تحت الشعاع قرار گرفت، گفت: اما با وجود تنش های فراوان اتفاقات خوبی افتاد. پس از حذف ارز که نشان داد با مدیریت صحیح می توان گام های مثبتی برداشت.

وی گفت: یکی از مشکلات متعددی که به دلیل حل نشدن مشکلات حوزه صنعت، تغییر کوتاه مدت وزرای این وزارتخانه است.

جدیدی با اشاره به اینکه رانت های زیادی در حریم خصوصی وجود دارد، گفت: با فعالیت درست و جهادی وزیر حریم خصوصی برخی از منافع پشت پرده در خطر است و شاید این مسائل در صحن مجلس انعکاس پیدا نکند و اینکه این باعث می شود که آنها در تلاش برای تغییر وزیر باشند.

وی با جدیت بیان کرد: دولت ریاست جمهوری برای بخش های مختلف نیروهای قوی تعیین کرده است که اگر در برخی نقاط ضعف وجود داشته باشد محدود است اما در مجموع کار دولت خوب است و وزرای منتخب مناسب و تغییر وزیر منطقی است. نیست.

وی افزود: بر اساس شاخص ها و روند افزایشی و مثبت آنها قطعا پیوستن به استیضاح وزیر صمت صحیح نیست این تغییر منطقی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید