اسرائیل اعتراف می کند که دروغ بزرگی علیه ایران می گوید

اسرائیل اعتراف می کند که دروغ بزرگی علیه ایران می گوید

روز جدید : مردی که ارتش اسرائیل را رهبری می کرد معتقد است خروج آمریکا از برجام بر اسرائیل تاثیر منفی گذاشته و ایران را از همه محدودیت ها رها کرده و برنامه هسته ای خود را به مرحله بسیار پیشرفته ای رسانده است. در عین حال خروج آمریکا از برجام به عنوان یک پیروزی تاریخی برای اسرائیل و تضمین امنیت آن تلقی می شود. حتی در آن زمان تعدادی از مقامات اسرائیلی معتقد بودند که این شادی بی معنی است.

لغو توافق هسته ای با ایران یک فاجعه بود. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. این امیر تیبون است که در مقاله ای در هاآرتص به این موضوع اشاره کرده است. وی یادآور می شود که تصمیم ترامپ توسط تیمی از موساد گرفته شد که به ایران نفوذ کرد و از تعدادی اسناد محرمانه استفاده شده توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل استفاده کرد تا اعلام کند تهران مخفیانه بمب اتمی ساخته و به آن دسترسی پیدا کرده است. پیامی که ترامپ نمی توانست از آن چشم پوشی کند زیرا او نیز تحت فشار نومحافظه کاران قرار داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد ایران اورانیوم غنی‌سازی نمی‌کند.

تیبون یادآور شد که نتانیاهو تصمیم ترامپ را یک پیروزی بزرگ برای اسرائیل و شخص رئیس جمهور آمریکا خواند و مورد استقبال رسانه های اسرائیلی قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد که در کنفرانس اخیر، یوسی کوهن، رئیس وقت موساد، علناً اذعان کرد که پاره شدن توافق هسته ای نه تنها مانع از غنی سازی ایران نشد، بلکه نتیجه معکوس داشت.

مردی که ارتش اسرائیل را رهبری می کرد، معتقد است خروج آمریکا از برجام بر اسرائیل تأثیر منفی گذاشته و ایران را از همه محدودیت ها رها کرده و برنامه هسته ای اش را به مرحله بسیار پیشرفته ای رسانده است. در عین حال خروج آمریکا از برجام به عنوان یک پیروزی تاریخی برای اسرائیل و تضمین امنیت آن تلقی می شود. حتی در آن زمان تعدادی از مقامات اسرائیلی معتقد بودند که این شادی بی معنی است.

توبین به این نتیجه رسید که دو سال طول کشید تا کسانی که در طول بحران با نتانیاهو همکاری نزدیک داشتند، یعنی رئیس سابق موساد، وزیر دفاع و ژنرال ارشد، علناً بپذیرند که همه چیز یک دروغ بزرگ است. او امیدوار است که این امر بر تصمیمات اسرائیل تأثیر گذاشته باشد. اما این فقط یک ابراز امیدواری است، زیرا همه چیز بر خلاف بازگشت به بردجام است.

مذاکرات ایران و آمریکا در 29 نوامبر در وین برای بازگشت احتمالی به وضعیت قبل از ترامپ از سر گرفته شد. قبلاً اشاره کردیم که واشنگتن تاکنون با ابهام فراوان به موضوع گفتگو نگاه کرده و حتی از ارائه حداقل تضمین ها به مخاطبان خود خودداری کرده و هرگونه امکان دستیابی به توافق را رد کرده است. در هر صورت باید دید در نهایت چه اتفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید