اسرائیل در آستانه فروپاشی است


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843607

نخست وزیر اسرائیل با اشاره به هرج و مرج در فلسطین اشغالی گفت که اسرائیل در آستانه فروپاشی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب (شب گذشته) هشدار داد که این رژیم در آستانه فروپاشی است.

وب سایت یهودی آکا به نقل از نخست وزیر اسرائیل گفت: اسرائیل با یک مصیبت واقعی مواجه است و شاهد وضعیت بی سابقه ای است که در آستانه فروپاشی است و با یک معضل مواجه است. او با تاریخ روبرو می شود.

نفتالی بنت افزود: پیش از آن کشور ما به دلیل جنگ داخلی اول دو بار تقسیم شد، یعنی زمانی که 80 سال از عمرش می گذشت. [در جنگ داخلی] دوم، زمانی که زمین 777 ساله شد، از هم پاشید. الان در دوره سوم هستیم و به دهه هشتم نزدیک می شویم. همه ما با یک آزمون واقعی روبرو هستیم. آیا ما می توانیم از کشور خود دفاع کنیم؟

وی همچنین با اشاره به هرج و مرج، انتخاب مجدد، فلج شدن کابینه در سرزمین های اشغالی در سال های اخیر، افزود: رژیم به یکی از سخت ترین لحظات افول خود رسیده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: چند روز پیش به پنجمین کارزار انتخاباتی رفتیم که می تواند کشور را تجزیه کند. سپس سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم، آن هم ایجاد یک کابینه نجات ملی برای نجات اسرائیل از هرج‌ومرج و بازگرداندن آن و شراکت با افرادی که دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی با من دارند.»

تاکنون چندین شخصیت و رسانه سیاسی، امنیتی، نظامی و علمی رژیم صهیونیستی از احتمال «تجزیه اسرائیل» صحبت کرده اند.

آری شاویت، تحلیلگر یهودی در روزنامه یهودی هاآرتص، یکی از این موارد است. او در این تحلیل نوشت: اسرائیل در حال مرگ است. وی افزود: ممکن است از نقطه غیرقابل بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک سازی و دستیابی به صلح، اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نخواهد داشت.

سائول آریل، ژنرال یگان ذخیره ارتش اسرائیل و کارشناس درگیری اعراب و اسرائیل نیز در روزنامه هاآرتص نوشت که رژیم صهیونیستی استراتژی های خود را بر تحقق «آرمان صهیونیستی» در فلسطین اشغالی و رژیم صهیونیستی بنا نهاده است. رژیم این میل در آستانه انقراض است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل از جمله کسانی است که نسبت به زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده است. او در 9 اکتبر 2017 در جریان تعطیلات یهودیان سوکوت گفت: «من تمام تلاشم را می‌کنم تا اسرائیل صدمین سالگرد تأسیس خود را ببیند، اما مشخص نیست». تاریخ به ما آموخته است که حکومت قوم یهود بیش از هشتاد سال دوام نیاورد که مربوط به دوره هاشمی است».

نگرانی از فروپاشی رژیم صهیونیستی در میان بسیاری از سران امنیتی و اطلاعاتی این رژیم وجود دارد و برخی نیز در مناسبت های مختلف نسبت به آن هشدار داده اند.

کرمی گیلون، رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شابک از سال 1995 تا کنون گفت: ادامه سیاست علیه مسجد الاقصی به جنگ یأجوج و ماجوج علیه قوم یهود و در نهایت به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد. 1996. .

مایر داگان، رئیس سابق سازمان تروریستی موساد نیز در مصاحبه با کانال 12 گفت که از آینده “آرمان صهیونیسم” احساس خطر می کند. افرایم هالووی، نهمین رئیس موساد در هفتادمین سالگرد رژیم صهیونیستی گفت: ما در آستانه فاجعه هستیم. “ما قبل از رفتن به جهنم در تاریکی زندگی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید