اسرائیل در 20 سال گذشته تمام جنگ های خود را باخته است / فروپاشی رژیم صهیونیستی یک واقعیت است


زمان: 21:31
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834937

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و بین المللی روند تضعیف رژیم صهیونیستی در سال های اخیر و نتایج مقاومت مردم فلسطین را بررسی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام دن قدس از ابتکارات ویژه امام خمینی (ره) است که موضوع مهم و حیاتی فلسطین را به طور گسترده مورد توجه امت اسلامی قرار داده است. فلسطین را فراموش کن

روند نزولی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر واقعیتی است که بسیاری از کارشناسان بین المللی به آن اذعان دارند و تعداد کمی آن را رد می کنند. به همین مناسبت کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و امور بین الملل در میزگرد یزدرسا آخرین وضعیت رژیم صهیونیستی و نتایج مقاومت مردم فلسطین را بررسی کردند.

مشروح این میزگرد با حضور جعفر قندباشی، کارشناس غرب آسیا، محمدحسن گدری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و حسن رضایی، تحلیلگر سیاسی به شرح زیر است:


نامگذاری روز قدس، موضوع فلسطین را احیا کرده است


شیرینی: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و امام خمینی (ره) با ابتکار بی نظیر خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، حدود 30 سال از مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی می گذشت و آمریکا به دنبال مسئله قدس بود. و فلسطین به تدریج فراموش خواهد شد و اسرائیل به عنوان یک واقعیت پذیرفته خواهد شد، اما نامگذاری روز قدس باعث احیای آرمان فلسطین شد و به مسلمانان یادآور شد که یکی از مقدس ترین و مهم ترین سرزمین های اسلامی تحت اشغال است.


bf8857f6 0b48 4a50 b2be dd653b2a3084 خبر خاکستری

از سوی دیگر، نامگذاری روز قدس و توجه گسترده امت اسلامی به مسئله فلسطین، فلسطینیان را امیدوار کرد. فلسطینیان کم کم ناامید می شدند، به طوری که کمپ دیوید و نخستین پایه های سازش دقیقاً مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود. انور سادات رئیس جمهور مصر و جنبش آشتی می خواستند به مسئله فلسطین پایان دهند که انقلاب اسلامی پیروز شد و آن را احیا کرد و اسکان مجدد فلسطینیان در کشورهای مختلف که شاید از بازگشت آن روز ناامید شده بودند، بارها و بارها امیدوار شدند. یک مبارزه صهیونیستی وجود داشت.

امروز موج ضد اسرائیلی و حمایت از فلسطین به حدی رسیده است که رژیم صهیونیستی نه تنها در جهان اسلام و کشورهای مقاومت منفور است. بلکه اسرائیل در سراسر جهان به عنوان یک رژیم منزوی و رژیمی شناخته می شود که از روابط خود با سایر کشورها سوء استفاده می کند.


فروپاشی رژیم صهیونیستی یک واقعیت است


غدیریه: نه تنها در روز قدس، بلکه در تمام روزها و ماه های سال باید بخشی از وقت و انرژی خود را به تبلیغات جهانی برای کشف جنایات اسرائیل و آمریکا در نقاط مختلف جهان اختصاص دهیم تا جهان بیشتر روشن شود. افکار عمومی.

امروز مسئله فلسطین فراتر از مسئله جهان اسلام است و حتی در کشورهای غیراسلامی نیز شاهد حمایت از فلسطین و کشف جنایات اسرائیل هستیم و حتی دشمنان ما نیز متوجه شده اند که رژیم صهیونیستی ماندگار نیست.

حتی خود صهیونیست ها هم به این واقعیت واقف هستند که این رژیم در آستانه فروپاشی است و باید با قاطعیت بگویم که فروپاشی رژیم صهیونیستی فقط یک شعار نیست، بلکه واقعیتی است که در حال تحقق است.

اسرائیل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر جنگی پیروز شده بود، اما امروز شاهد شکست های زیادی از این رژیم هستیم و واقعیت این است که فروپاشی این رژیم وحشی اجتناب ناپذیر است.


4a4932b6 2a00 46f2 9fd6 a9c44dc8ce96 خبر خاکستری


ما باید ظلم و ستم بر مردم فلسطین را به شیوه ای جدید برای جهانیان توضیح دهیم


رضایت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را دن قدس نامیدند به طوری که امت اسلامی هر ساله توجه ویژه ای به موضوع مهم فلسطین دارند و در واقع فلسطین مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است.

موضوع فلسطین و حمایت از مردم مظلوم و بیزاری آن از اسرائیل به حدی گسترش یافته است که امروزه نه تنها مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی تبرئه می شوند، بلکه مردم کشورهای مختلف نسبت به اسرائیل موضع دارند. جنایات

البته فعالیت های ما به اشکال مختلف در حمایت از فلسطین باید ادامه داشته باشد و حتی باید ظلم و مشروعیت مردم فلسطین و وحشیگری صهیونیست ها را به شیوه های جدید و خلاقانه تبیین کنیم. بنابراین نباید در جایی که هستیم متوقف شویم و به حجم کاری که در این حوزه انجام می شود بسنده کنیم، زیرا قطعا ظرفیت کار در این حوزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که انجام می شود.


اسرائیل در 20 سال گذشته تمام جنگ های خود را باخته است


شیرینی: رژیم صهیونیستی از سال 2000 در 20 سال گذشته 8 جنگ را در منطقه شکست داده است. این در حالی است که صهیونیست ها و آمریکا در دو سه سال گذشته در برنامه های خود شکست خورده اند.

به عنوان مثال، اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور سابق آمریکا نتیجه معکوس داشت، زیرا از زمانی که ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، حتی فلسطینی های حامی روند عادی سازی به مقاومت پیوستند. آنها دیدند که قلب فلسطینی متمرکز شده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی در برنامه عادی سازی روابط با کشورهای عربی نیز شکست خورده اند. زیرا به این ترتیب آنها کشورهایی مانند امارات و بحرین را برای عادی سازی روابط انتخاب کردند که کمترین جمعیت را دارند و در آن کشورها برای ملت هیچ معنایی ندارند. زیرا آمریکا و اسرائیل از سوی ملت ها به شدت احساس خطر می کنند.

بنابراین تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط برخی کشورهای کوچک با صهیونیست ها به جای نشان دادن توانایی آمریکایی ها و مقبولیت رژیم صهیونیستی در منطقه، ضعف آمریکا و نفرت فزاینده از کودک کشی را به اثبات رساند. حالت


امروز صهیونیست ها در اسرائیل احساس ناامنی می کنند


غدیریه: امروز وضعیت اسرائیل به گونه ای است که بسیاری از صهیونیست ها احساس ناامنی کرده و به همین دلیل امیدی به آینده ندارند و به دنبال بازگشت به کشورهای خود هستند.

بسیاری از آنها حتی برای بازگشت به کشورشان نیازی به ویزا ندارند، زیرا آنها شهروند آن کشور هستند، مثلاً 700 هزار صهیونیست شهروند آمریکا هستند و بسیاری از آنها شهروند کشورهای اروپایی هستند.


4d5ad978 f14e 4b2c 823f 0aa5d8d21b72 خبر خاکستری

باید هر فرصتی فراهم شود و افکار عمومی علیه جنایات جنگی و کشتار کودکان رژیم غیرقانونی صهیونیستی بسیج شود. جامعه جهانی به ویژه نخبگان کشورها باید انواع تهدیدات احتمالی و واقعی رژیم دروغین و کودک کش صهیونیستی علیه بشریت را تبیین کنند و حتی خواهان خلع سلاح هسته ای این رژیم وحشی شوند.

اقدامات ما باید فراتر از کشور باشد و ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در معرض دید جهانیان قرار گیرد و به ویژه مردم آمریکا و اروپا باید هدف مشخص این تبلیغات باشند.

البته امروز موضوع فلسطین از دنیای اسلام فراتر رفته و حتی در کشورهای غیراسلامی نیز به تصاویر جنایات وحشیانه صهیونیست ها واکنش نشان داده و حتی کالاهای اسرائیلی در برخی کشورها ممنوع شده است.


حتی ایالات متحده می داند که اسرائیل امروز دیگر آن چه 40 سال پیش بود نیست


رضایت: واقعیت مهم منطقه ای و بین المللی که امروز شاهد آن هستیم، ضعف روزافزون رژیم صهیونیستی و روند رو به کاهش آن است. این موضوع به قدری جدی است که حتی حامیان اسرائیل در آمریکا و غرب نیز تا حدودی متوجه آن شده اند و می دانند که اسرائیل 40 سال پیش دیگر اسرائیل امروز نیست.

البته این موضوع چندان پیچیده نیست، زیرا اگر نگاهی به وضعیت رژیم صهیونیستی در چند دهه اخیر بیندازیم، این واقعیت را به وضوح می توان دریافت. برای مثال کافی است به نتایج و پایان جنگ های مختلفی که خود صهیونیست ها در چند دهه اخیر به راه انداخته اند نگاهی بیاندازیم تا وضعیت امروز اسرائیل را درک کنیم.

این موضوع به جنگ های صهیونیست ها محدود نمی شود، زیرا آنها متحمل شکست های جدی سیاسی و دیپلماتیک شده اند. به عنوان مثال، پروژه هایی مانند اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهور سابق آمریکا یا تلاش برای عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی یا موضوع معامله قرن هرگز به نتایج مطلوب آمریکا و اسرائیل منجر نشد. و حتی منجر به وحدت بیشتر فلسطین شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید