اسرائیل: ما به حمله پیشگیرانه نزدیک نیستیم. ایران اورانیوم را در حد خط قرمز ما غنی‌سازی نمی‌کند

اسرائیل: ما به حمله پیشگیرانه نزدیک نیستیم.  ایران اورانیوم را در حد خط قرمز ما غنی‌سازی نمی‌کند

تزاهی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل به تصمیم گیری برای حمله پیشگیرانه به ایران نزدیک است، گفت: ما نزدیک نیستیم زیرا ایرانی ها مدتی است که فعالیت های خود را متوقف کرده اند و اورانیوم را تا حد “قرمز ما” تخلیه کرده اند. خط این است که آنها غنی نمی کنند.”

مشاور امنیت ملی اسرائیل روز جمعه 9 جولای با استناد به اخباری مبنی بر گفتگوهای غیرمستقیم تهران و واشنگتن با هدف کاهش تنش گفت که اسرائیل به حمله پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته ای ایران نزدیک نیست.

زاحی هنگبی در گفت‌وگو با شبکه 13 اسرائیل گفت: هنوز مشخص نیست که مذاکرات هفته‌های اخیر آمریکا به عنوان متحد اصلی اسرائیل و ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران و کاهش تنش‌ها چه نتیجه‌ای داشته است. »

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل به تصمیم گیری برای حمله پیشگیرانه علیه ایران نزدیک است یا خیر؟ غنی نمی کنند.

وی افزود: «اما ممکن است این اتفاق بیفتد. بنابراین ما برای لحظه‌ای آماده می‌شویم که اگر فرا رسد، باید از مردم اسرائیل در برابر رژیمی که می‌خواهد ما را نابود کند و مجهز به سلاح‌های کشتار جمعی است، دفاع کنیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، غنی سازی اورانیوم با خلوص 90 درصد توسط ایران را «خط قرمز» برای اسرائیل اعلام کرد. در سال‌های اخیر، ایران غنی‌سازی را تا سطح خلوص «۶۰ درصد» افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید