اسم یک حرفه را یدک می کشیم اما فوتبال بیمارمان دوره شد/ حضور رئیس فدراسیون در باشگاه رقیب زیبا نیست

ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794392

حق نداریم مقابل تیم فوتبال ذوب آهن اشتباه کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما فقط نام فوتبال حرفه ای را یدک می کشیم و فوتبال بیمار ما دوره شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ برتر گفت: هر هفته حساسیت مسابقات بیشتر می شود و فردا یک بازی حساس دیگر داریم. فردا به مصاف تیمی می رویم که هم تجربه خوبی دارد و هم جوانان خوبی را در ترکیب خود دارد، این تیم کادر فنی باتجربه و خوبی دارد و به مهدی تارتار به خاطر تیم خوبش تبریک می گویم، البته برای ما مهم سه برد است. در این بازی خانگی امتیاز می گیرد و نتیجه کامل مسابقه را می گیریم و با تمرکز بالایی بازی می کنیم.

وی ادامه داد: فردا با تیم سرعتی بازی داریم که با بازی از پشت می تواند هر تیمی را عصبانی کند. تلاش می کنیم فضاها را ببندیم و اجازه ندهیم تیم حریف از زمین ما عبور کند و به موقعیت برسد. هدف اصلی ما کسب سه امتیاز است که فقط با تلاش بیشتر و تمرکز بالا به دست می آید و در این دیدار حق نداریم اشتباه کنیم چرا که جبران در لیگ سخت است. همه تیم ها برنامه و سازماندهی خوبی در دفاع دارند. فاصله تیم ها واقعا کم است یا اصلاً کم است و باید بتوانیم با کمترین اشتباه و استفاده از موقعیت های گل، سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم خوب بازی کنیم. ما در زمین خود بازی می کنیم و برای هر دو تیم سخت کار می کنیم، اما باید بتوانیم از موقعیت های خود برای کسب سه امتیاز استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت تایید نکردن مدارک سرخابی ها از سوی AFC نظر شما درباره احتمال حذف پرسپولیس از آسیا وجود دارد، گفت: این مشکل بزرگی است که متاسفانه در فوتبال ما وجود دارد. چیزی که من از آخرین مراسم یا جلسه ای که برگزار شد به یاد دارم این بود که همه جشن می گرفتند و می بوسیدند و در آغوش می گرفتند!همه خوشحال بودند که مجوز صادر شده است.الان نمی دانم چه شد و چه نتیجه ای داشت که می گویند می توانند اینها را مشکلاتی است که در سال های اخیر برای پرسپولیس و استقلال وجود داشته است و نمی دانم چرا کسانی که قبلا در فدراسیون بودند توانستند مجوز حرفه ای بگیرند و امسال اینطور نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع باید بگویم که این اتفاقات به خاطر ساختار بیمار فوتبال ایران رخ می دهد. این ابزارها قابل پیش بینی هستند و اکنون چیزی برای گفتن وجود ندارد. این مشکلات سالهاست که وجود داشته و اکنون به اوج خود رسیده است. ما بیشتر نام فوتبال حرفه ای را یدک می کشیم، اما واقعیت این است که سیستم و ساختار باشگاه ها و فوتبال ما واقعاً از آسیا عقب است. وقتی با تیم های حریف خارج از خانه و در ورزشگاه آنها بازی می کنیم، فقط می فهمیم که امکانات، ساختار و سازماندهی چیست. فوتبال در ایران بیشتر شبیه یک دوران است! نمی دانم چه بگویم اما به عنوان یکی از اعضای کادر فنی و مربی کارم را انجام می دهم و مدیران، مسئولان و تصمیم گیران فوتبال مجبور نبودند شرایطی را فراهم کنند تا این اتفاق بیفتد. نام پرسپولیس و استقلال آنقدر بزرگ است که بتوان از آسیا قدردانی کرد و اگر این اتفاق بیفتد شاید برای فوتبال ما مهم نباشد اما آسیا از نبود پرسپولیس و استقلال آسیب می بیند و اعتبار مسابقات زیر سوال می رود.

«شهاب الدین عزیزی هادم» رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در اصفهان حضور داشت و با مدیران باشگاه ذوب آهن جلسه ای داشت. این اتفاق قبل از بازی با صنعت نفت آبادان و حضور رئیس فدراسیون در اردوی آبادانی ها رخ داد، دیداری که اتفاقات عجیبی رخ داد و داوران اشتباه کردند. گل محمدی در پاسخ به این سوال که: «نگران نیستی که در بازی با ذوب آهن با چنین مشکلاتی مواجه شوی؟» گفت: نمی دانم. این سوال را باید از رئیس فدراسیون بپرسید. سعی می کنیم ذهنمان را با این مسائل درگیر نکنیم اما شکل کار زیبا نیست. در بازی با صنعت نفت یک اتفاق افتاد و نمی دانم چرا این بار دوم است. ما روی بازی فولاد تمرکز می کنیم و این مسائل را نادیده می گیریم.

وی با اشاره به اینکه پرسپولیس در نیمه اول موقعیت های گل را از دست داد و در نیمه دوم تغییر کرد و گل زد، خاطرنشان کرد: اگر آمار دقیق مسابقات را در نظر بگیرید، نیمه اول و دوم بازی ها متفاوت است و گل های کمتری به ثمر می رسد. به این دلیل که تیم ها در ابتدای بازی با احتیاط بیشتری بازی می کنند اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد. پرسپولیس تیمی است که باید شروع قدرتمندی داشته باشد و در گذشته 30، 30 گل به ثمر رسانده و حتی تعداد گل هایش را افزایش داده است. در موقعیت یابی بد نبودیم و در نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم، اما امیدواریم بتوانیم در نیمه اول بیشتر گلزنی کنیم.

گل محمدی در پاسخ به سوالی درباره نظرش درباره تصمیم انضباطی بازیکن گابنی و امتیازاتی که به استقلال و سپاهان داده شده است، یادآور شد: نباید یکی دو بازی برگزار شود و بخواهند به تیم هایی که کارشان راحت تر است و کارشان برای ما سخت تر است امتیاز بدهند. این خیلی خوب نیست و کارشناسان قطعا در مورد آن صحبت می کنند. رای دادن باید رأیی باشد که به هیچ تیمی آسیب نزند و این اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که پنجره نقل و انتقالات باشگاه به تازگی باز شده اما با توجه به موارد موجود ممکن است دوباره مشکلاتی برای باشگاه ایجاد شود. – چه تدابیری برای رفع نیازهای پرسپولیس قبل از بسته شدن مجدد پنجره اندیشیده اید؟ امیدوارم تا آن زمان اتفاق خاصی نیفتد. متاسفانه یکی از بازیکنان تاجیک و یک بازیکن دیگر را که هنوز ITC منتشر نشده از دست دادیم. شاید از نظر قانونی فقط پنجره ما باز باشد اما هنوز نتوانسته ایم از بازیکنان خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از بازیکنان خط ثابت این تیم کیفیت خود را از دست داده اند، گفت: من به این موضوع اعتقادی ندارم، زیرا مطمئن هستند جایگزینی ندارند. ما تیم خوبی هستیم که به هم اعتماد زیادی داریم. نمی گویم سه چهار سال پیش ما پارسال هفت هشت تیم ملی را باختیم. این یک واقعیت است و بازیکنانی که به تیم آمدند با عشق به پرسپولیس آمدند. بازیکنان آمدند و ماشین ها و خانه هایشان را فروختند تا پول گواهینامه شان را بدهند و بازیکنان قدیمی هم برای حفظ تیم تلاش کردند. همه بازیکنان ما می توانند الگوی خوبی برای سایر بازیکنان باشند و من همیشه بابت هر دیداری که با بازیکنانم داشته ام از آنها تمجید و تشکر کرده ام و انصافاً با وجود اینکه پنج قهرمانی متوالی را کسب کرده اند، اما همچنان بسیار با انگیزه و کم حوصله هستند. برای موفقیت ما این انگیزه را از هواداران خوبمان می گیریم و حضور آنها همیشه برای ما محسوس است. امیدوارم بتوانیم به محبت آنها پاسخ دهیم. ما تیم خوبی هستیم که برای موفقیت می جنگیم. امسال هم اگر جام نگیریم با تمام وجود برای ادامه موفقیت می جنگیم.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالشش در 100 بازی که روی نیمکت پرسپولیس انجام داده و اینکه حریفان موفقیت ها و بردهای سرخپوشان در سال های اخیر را زیر سوال می برند، گفت: برای من افتخار بزرگی بود. نقاط ضعف خود را بپوشانند اینکه بتوانم روی نیمکت 100 بازی پرسپولیس بنشینم. نیمکت نشینی پرسپولیس حتی برای یک مسابقه برای هر مربی اتفاق بزرگی است و صد بار جشن گرفتن افتخار بزرگی است. خیلی خوشحالم که در کنار چنین بازیکنان و هواداران پرشوری در پرسپولیس هستم و از همه آنها تشکر می کنم. وقتی همیشه برنده می‌شوید، طبیعی است که تیم‌هایی که موفق به کسب افتخار نشده‌اند، سعی کنند حرف‌هایی بزنند که می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند و این اتفاق افتاد، به جای تلاش بیشتر، بیشتر صحبت می‌کنند و تاریخ را دنبال می‌کنند. از طرفی به ما انگیزه می دهد که بیشتر کار کنیم و بیشتر روی کارمان تمرکز کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به نام های مختلفی مانند درویش و باران چسمه به عنوان مدیرعامل پرسپولیس و در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد صدری در این مدت راضی بودید، گفت: من نیستم. در موقعیتی برای تعیین اینکه چه کسی مدیرعامل و چه کسی در هیئت مدیره خواهد بود. این در اختیار من نیست، اما یک چیز می دانم این است که دست و پنجره هایمان را با مشکلات زیاد نرم کردیم و در سالی که صدری آمد واقعاً زحمت کشید، با اینکه تنها بود و یک نفر دنبال حل آن بود. همه مشکلات .. از او بابت زحمات و زحماتش تشکر می کنم، اگرچه شاید نتوانسته تمام مشکلات باشگاه را حل کند، اما اکثر مشکلات را حل کرد و همه می دانیم که مدیریت باشگاه سخت است، مخصوصا برای باشگاهی مثل پرسپولیس که نیاز دارد . سازماندهی خوبی وجود دارد. آنچه که هر تیمی به آن نیاز دارد در قلب موفقیت هر تیمی است. اتفاقی که برای پروانه حرفه ای افتاد به خاطر همین مشکلات و نبود سازماندهی خوب است.

گل محمدی در خصوص درخواست باشگاه پدیده و خسارت وارده به این باشگاه گفت: باشگاه پرسپولیس باید به تعهد خود برای انتقال من از پدیده به این تیم عمل می کرد و تنها من نبودم و 5 مربی از هودرو به پرسپولیس آمدند. ” این انتقال به باشگاه پرسپولیس هم قول پرداخت را داد و باشگاه شهر خودرو هم لطف کرد تا این انتقال را انجام دهد. متأسفانه این درخواست پرداخت نشد، این مبلغ باید پرداخت می شد و این یک معامله برنده برای پرسپولیس بود، من کاری به آن ندارم، اما حضور همکارانم در پرسپولیس موفقیت های زیادی ایجاد کرد و درآمد زیادی برای پرسپولیس ایجاد کرد. پرسپولیس اما خیلی خوب بود که بلافاصله این مبلغ پرداخت شد و کار به اینجا کشیده نشد و امیدوارم هر چه زودتر پول پرداخت شود و کار خراب نشود.

وی در پاسخ به این سوال که فشار زیاد روی حامد لاک و کوچکترین اشتباهی که انجام می دهد، رفت و آمد و صحبت های رادوشوویچ با سایر دروازه بانان روی عملکرد او تاثیر می گذارد؟ وی گفت: همان طور که گفتید حامد لاک در یکی دو سال اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرده و بازی های سخت و سختی را در آینده انجام داده است و اگر بخواهیم به او نتیجه بدهیم نتیجه قابل قبولی است. حامد از نظر روحی و روانی بازیکن توانمندی است، او نشان داد که قدرت زیادی دارد و امیدوارم در خانه ما باشد و حرکات رادو باعث شد بقیه دروازه بانان تیم تمرکزش محو شوند. هر حرکتی عواقبی برای تیم دارد و متاسفانه رفتن رادو ممکن است بر حامد تاثیر بگذارد اما او خیلی خوب کنار آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید