اسکوچیچ تا سال 2023 قرارداد دارد. اخراج او به دلیل بی اطلاعی است/ سوالاتی خارج از فدراسیون برای ما مطرح می شود


ساعت: 00:48
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892156

رئیس و نامزد انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: اسکوچیچ تا سال 2023 قرارداد دارد و برکناری او ناآگاهانه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرشاد مجدی، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از جلسه دهم خرداد به حد نصاب نرسید و امور به وی محول شد، اظهار کرد: از زمانی که هدایت فدراسیون را برعهده گرفتم تعداد ما مردم پر نبود ما 8 نفر بودیم و یک نفر غایب بودیم و تصمیم گیری سخت بود.

وی افزود: تصمیم گیری برای ما سخت بود. سپس جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شد که اعضای جلسه درخواست برکناری برخی از اعضای هیئت مدیره را داشتند.» خوشبختانه وقتی وارد جلسه شدیم اکثر اخراجی‌ها باقی ماندند، اما باز هم حد نصابی را برای برگزاری به دست نیاوردیم. جلسات هیئت مدیره این جلسه به من این اختیار را داد که به ویژه در مسائل مالی با همراهی دبیر کل و سایر اعضای هیات مدیره تصمیم گیری کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر یک یا چهار نفر از اعضای هیئت رئیسه در جلسه 20 خرداد آزاد شوند، باز هم جلسات هیئت رئیسه به حد نصاب نخواهد رسید و از این نظر به معنای خلع سلاح کامل هیئت مدیره است. از مدیران اگر قیمت 50 درصد بالا یا پایین برود، بعضی چیزها اتفاق می افتد، بنابراین ما کار بسیار سختی داشتیم. وقتی وارد فدراسیون بزرگی مثل فوتبال می شوی این مشکلات کار را خیلی سخت می کند. وقتی رئیس فدراسیون هستید و انتخابات خوب پیش می رود، نایب رئیس اول، دوم و سوم دارید. بقیه اعضای هیئت مدیره همگی با رئیس جمهور هستند و می توانید با هم کار کنید. هر چیزی را که می خواهید از صفر تا صد تایید کنید، این 11 نفر آن را دارند. دو سوم از این 11 نفر می توانند به یک بحث رای مثبت داده و آن را تایید کنند.

مجدی با توجه به اینکه هیچ یک از اعضای هیات مدیره در آخرین تصمیمات فدراسیون فوتبال شرکت نکردند، پاسخ داد: در این مدت تصمیم خاصی نگرفتیم. یا این که بخواهیم تصمیمات بزرگ بگیری اینطور نبود. این تصمیمات تنها با روند آماده سازی تیم های ملی همخوانی داشت و نیاز به نظر هیات مدیره نداشت. تا جایی که به تصمیمات مالی مربوط می شود، مجمع کار را به من محول می کند. خوشحالم که بگویم فعلا بر خلاف آنچه از بیرون دیده می شود، آرامش وجود دارد. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان هم اکنون در یزد در حال رقابت است. نوجوانانی در ازبکستان هستند و تا چند روز دیگر اعزام خواهند شد.

با توجه به اینکه در این مدت فدراسیون فوتبال مشکلاتی داشت که شبیه به یک شبه بحران بود، از جمله ماجرای تصمیم کمیته فنی مبنی بر اخراج اسکوچیچ که البته هیئت مدیره که گفته می شود، فقط می توانست نظر مشورتی بدهد و سپس آن تصمیم را وتو کرد.مجدی به عنوان تنها تصمیم گیرنده در فدراسیون تصمیم گرفت اسکوچیچ را حفظ کند و توضیح داد: “اصلا نه.” افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بسیار معروف هستند، هر کدام از آنها بازیکن قدیمی تیم ملی بوده اند. می توانم به مرتضی محصص اشاره کنم که اکثر مربیان فعلی دیپلم خود را از او گرفتند. کارشناسان در کمیته فنی هستند اما یادتان باشد که این کمیته مشورتی و تصمیم گیری نیست. از روز اولی که کمیته فنی را تشکیل دادیم به همه گفتم باید به من و سایر اعضای هیئت مدیره مشاوره بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه ما سرمربی به پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصمیم هیئت رئیسه انتخاب می شود. تعدادی از اعضای هیئت مدیره می توانند در مورد دوم تصمیم بگیرند. الان کار زیادی نداریم، اما ممکن است تصمیم بگیرند کاری انجام دهند. من نمی توانم به تنهایی تصمیم بگیرم. بنابراین بقیه اعضای هیئت مدیره، فکر می کنم ما 7 نفر بودیم، تصمیم گرفتیم که اسکوچیچ بماند.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه چگونه این 7 نفر در شرایطی که هیئت خارجی وجود ندارد، می توانند تصمیم بگیرند، بیان کرد: اگر اسکوچیچ را اخراج می کردیم، تصمیم می گرفتیم، اگر می خواستیم مربی دیگری بگیریم، تصمیم گرفته می شد. اما ما نمی خواستیم این اتفاق بیفتد. می خواستیم او به کارش ادامه دهد اما تصمیمی گرفته نشد. ما همه ایرانی هستیم و معتقدیم فردی که به کشورمان آمده با خیال راحت کار کرده است، حتی در شرایطی که هیچکس سرمربی تیم ملی را قبول نمی کند، زیرا اگر از 4 بازی فقط یکی را مساوی می کردیم. حذف کرده اند. ما مجبور نبودیم در مورد آن تصمیم بگیریم. اسکوچیچ سرمربیگری تیم ملی را برعهده گرفت و در دور دوم تیم ملی را به جام جهانی رساند. اگر می خواستیم تغییرش بدهیم و تصمیم دیگری بگیریم، ناآگاهی بود.


ما تصمیمی نگرفتیم اما زمانی که او حضور داشت رزرو کردیم.

مجدی در مورد اینکه چرا بحث برکناری مطرح شد و اسکوچیچ مدتی بلاتکلیف ماند، گفت: در خارج از فدراسیون سوالاتی به ما پیشنهاد می شود فشار رسانه ای و فضای مجازی باعث می شود اتفاق بیفتد. باور کنید در فدراسیون آنقدر نکات مثبت و منفی وجود دارد که نمی توانید تمرکز کنید. زمانی که بازی های عرضه و کسب درآمد خود را برنامه ریزی کردیم، شاهد این اتفاق افتادیم. من 6 ماه است که در راس فدراسیون هستم اما در این مدت دو جلسه برگزار کردیم. این اتفاق برای هیچ رئیس فدراسیونی رخ نداده است.

وی افزود: برگزاری جلسه یک پروسه طولانی است که از دسترس جمعیت خارج است. زمانی که زیر 200 میلیون تومان فدراسیون را گرفتم. برای این 6 ماه حقوق را پرداخت کردیم و همه تیم ها را فرستادیم. بازی های دوستانه ای برگزار شد و ما چیزی را به شانس واگذار نکردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تماس خود با علی دایی برای سرمربیگری تیم ملی گفت: با دایی تماس گرفتم تا او را ببینم. 2-3 روز پیش آخرین قسط مالیات کی روش را پرداخت کردم که حدود 1 میلیارد بود. ما نمی خواهیم باری بر دوش ملت و دولت بگذاریم. سعی کردیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه و کیفیت را بگیریم. ما تا سال 2023 با اسکوچیچ قرارداد داریم. من تعجب می کنم که برخی از دوستان می گویند هیئت مدیره تشکیل شده است یا نه و وظیفه ما این است که 100 درصد از او حمایت کنیم و خواهیم کرد.

مجدی درباره جدایی بازیکنان تیم ملی و دو داستانی که در کمتر از 30 روز درباره اسکوچیچ و انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس منتشر کردند، گفت: سوال خوبی پرسیدید. من خودم فوتبالیست بودم و قطعا روحیه بازیکنان فوتبال را می شناسم. هیچ یک از فوتبالیست های داخلی و خارجی به جز صلاح تیم ملی فوتبال را نمی خواهند. همه آنها دلشان شکسته است، اما بیان آنها برای ابراز این دلسوزی متفاوت است. قطعا بازیکنانی که برعکس پست دادند اگر به دوران مربیگری و سرمربیگری و مدیریت برسند حرفشان فرق می کند.

وی درباره اینکه اگر در زمان بازی او فضای مجازی وجود داشت، کاری مشابه بازیکنان فعلی انجام می داد، گفت: شاید این کار را می کردیم. من نمی دانم، اما خود بازیکنان می دانند و خودشان را متقاعد کرده اند که وظیفه یک فوتبالیست بازی کردن، تمرین کردن، رهبری و مدیریت است. خود بازیکنان به قدری به بلوغ و رشد فکری رسیده اند که حالا باید این همه اختلاف را کنار بگذاریم و فقط برای کشور و پرچم خود کار کنیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال ورزشی شاد و وحدت بخش است. برای اردوی جدید برنامه داریم، بازی با سنگال نهایی شده و امیدواریم تا فردا و دو روز دیگر بازی با اروگوئه را تمام کنیم. اردوی بسیار خوبی داریم تا با آمادگی خوب وارد جام جهانی شویم.

مجدی تصریح کرد: اردوی بسیار خوبی خواهیم داشت و تلاش می کنیم در این دو دیدار با بهترین کیفیت خودمان را نشان دهیم. خبرهای خوب و بهتر دیگری هم دارم. فردا آخرین تاییدیه که به دستم میرسه. از هفته آینده تمرینات VAR را شروع خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آیا اتفاقات اخیر در اردوی تیم ملی آسیب شناسی بود، گفت: ما آسیب شناسی کردیم. به عنوان رئیس فدراسیون به صورت تیمی با اعضای هیات رئیسه جلو می رویم. نباید بازیکنان و افراد دیگر را جلوی تیم ملی بگذاریم و پشت سر آنها بایستیم و حرف بزنیم. ما باید با آنها باشیم. با این حال، آنها ظاهری دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد. شک نکنید بهترین های تیم ملی را در اردوی اتریش خواهید دید. به هر حال این اتفاق می افتد و گاهی بازیکن و مربی با چالش مواجه می شوند اما دیگر تکرار نمی شود. شک نکنید همه بازیکنان در کنار هم برای افتخار ایران تلاش خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد که گفته می شود برای انتخاب برند ایرانی برای لباس تیم ملی، امتیازی که به این شرکت داده شده مناسب است، زیرا شنیده می شود انتخاب این برند بدون تشریفات صورت گرفته است. توضیح داد: اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و آنها حقیقت را گفته اند. در محیطی کاملا سالم با یک تماس از پیش طراحی شده هفت برند به ما مراجعه کردند و یک پاکت به ما دادند. تمامی برنامه ها با ما ضبط و بایگانی می شوند. از این تعداد 3-4 برند خارجی و 2-3 ایرانی بوده است. بالاخره به علامت مورد نظر رسیدیم.

مجدی اضافه کرد: وقتی برند خارجی باشد نمی توان در کشور لباس تهیه کرد و هزینه گمرک می تواند برابر با لباسی باشد که می خواهند رایگان به ما بدهند. تمام لباس های تیم ملی بزرگسالان را از صفر تا صد رایگان می گیریم و تعداد معقولی لباس تیم های دیگر را هم رایگان می گیریم. ما به جای پول لباس می خریم.

وی درباره اینکه آیا از تولیدکننده لباس تیم ملی پول می گیرند، گفت: تماس گرفتیم. ما علاقه مندیم که بهترین با ما قرارداد ببندد و پرداخت کند، اما در این تماس هفت برند آمدند، هیچ کدام مبلغی به ما ندادند، فقط گفتند رایگان به شما لباس می دهیم. به سایر تیم های شما نیز با درصد تخفیف لباس می دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نمی دانم نامزدهای حضور در ترکیب تیم ملی با سایر تیم های جام جهانی قرارداد دارند یا خیر. شاید یکی دو شرکت با تیم های دیگر قرارداد داشتند اما ما این برند را انتخاب کردیم چون به تولید داخلی احترام می گذاریم. البته او باید با کیفیت ترین لباس ها را در اختیار تیم ملی قرار دهد و قولش را هم داده است. به جای اینکه پول بگیرید و بعد لباس بخرید. ما لباس ها را رایگان تحویل می دهیم و تمیز می کنیم.

مجدی افزود: در این مدت کوتاه تیم های ملی جوانان و نوجوانان کشورمان قهرمان کفا شدند. زنان ایرانی به سختی توانستند با یک انقلاب و سن کمتر نایب قهرمان شوند. فوتسال و فوتبال ساحلی ما در حال بازی هستند و قول می دهم دوباره به قله آسیا برگردند. نوجوانان ما به خاطر کرونا یک سال و نیم تمرین نکردند. تیم نوجوانان هم اکنون در ازبکستان است. قطعا باید به قله آسیا برگردیم. با استعدادیابی در کشور، حدود 30000 زن زیر 19 و 16 سال و زیر 16 سال را شاهد بودیم. شک نکنید به فوتبال آسیا و نه جهان برمی گردیم.

دیدگاهتان را بنویسید