بی اطلاعی اعضای شورای شهر از حضور شهردار تهران در تاجیکستان سفر به خارج از کشور در بحبوحه دوقطبی

بی اطلاعی اعضای شورای شهر از حضور شهردار تهران در تاجیکستان سفر به خارج از کشور در بحبوحه دوقطبی

روز جدید : زاکانی شهردار تهران برای شرکت در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر می کند. سفر ناآگاهانه اعضای شورای شهر که با حاشیه هایی همراه شد و واکنش های انتقادی اعضای شورای شهر تهران را در پی داشت. البته مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، دلایل عجیبی برای سفر زاکانی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان بیان کرد و گفت: دیشب نامه ای برای یافتن این نامه نوشتند، اما سیستم خراب شد و این نامه او. نیامد و دیروز نامه را دریافت کردند و دیگر فایده ای نداشت. نامه دیر رسید اما شفاهی موضوع را مطرح کردند. دوستان از سفر خبر داشتند اما رسمی نبود. هر شهرداری که بخواهد به هر نقطه از کشور سفر کند باید طبق قانون و با اطلاع و تایید شورا این کار را انجام دهد.

> گزارش سفر شهردار به خارج از کشور به شورا

با این حال یکی از اعضای شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش سفر شهردار به خارج از کشور به شورا تاکید کرد. حبیب کاشانی در جلسه شورای شهر تهران به موضوع سفر به خارج از کشور در شهرداری تهران پرداخت و گفت: هفته گذشته در سفر به نجف تعدادی از همکارانم را دیدم که به اکسپوی دبی رفته بودند. کمیسیون مسافرت شهرداری چه با پول شخصی و چه غیرشخصی باید گزارش حواله ها و سفرهای خارج از کشور را ارائه کند و پاسخگوی سوالات باشد. سفر، آنها با من تماس گرفتند. این بیشتر به صورت مکتوب است و ما این گزارش را به همه اعضای هیئت مدیره خواهیم داد.» رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به توضیحات شهردار تهران، این سفر خوب و کارآمد بوده است. سفر شهردار تهران به کشور مسلمانی مانند تاجیکستان که ایرانی هم هست و منافع زیادی در کشور ما دارد می تواند موثر باشد و
مفید باشد.”

> پشت صحنه سفر زاکانی باشید

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران همچنین به شهردار تهران یادآور شد: حضور دکتر زاکانی در دوشنبه حتماً ضروری و مهم بوده است، اما چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چه لزومی داشت که با ایشان همراه شوند. تاجیکستان؟ مهدی اکراریان گفت: این روزها گزارش هایی از سفرهای شخصی مدیران شهرداری داشتم، مثلاً مدیری سفر شخصی به دبی داشته که مشکلی نیست. با سران یکی از سازمان ها تماس گرفتم و گفتم گزارشی از سفر جناب عالی به دبی وجود دارد که گفتند با پول خودم رفتم. «به او گفتم که تعدادی از همکاران شما در فرودگاه هستند و از این موضوع خبر دارند. گفتند تحقیق می کنیم و به آنها اطلاع می دهیم. آکاریان با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی حاکم بر کشور گفت: در این شرایط اقتصادی و معیشتی که مردم با آن مواجه هستند، حساسیت ویژه ای برای سفر به خارج از کشور وجود دارد. «حضور دکتر زاکانی در دوشنبه باید ضروری و مهم بوده باشد، اما برای شورا مشخص نیست که چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چرا باید با ایشان به تاجیکستان بروند و چقدر نیاز دارند. وی از شهردار این شهر پرسید. تهران در اسرع وقت گزارشی از سفر روز دوشنبه خود به شورای شهر ارائه کند.» وی گفت.

دیدگاهتان را بنویسید