اسکوچیچ دلخور نیست، وقت دندان داشت/ تماشاگران زن در مسابقات تیم ملی حضور پیدا می کنند

ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800732

اگر شرایط خطرناک نباشد اینفانتینو به ایران می آید

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اگر شرایط آمیکرون و کووید خطرناک نباشد، اینفانتینو به ایران سفر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اخراج تیم ملی بانوان گفت: خوشحالم که تیم ملی بانوان در تاریخ ماندگار شد. امروز تیم را برای دفاع از کار بزرگی که انجام دادند فرستادیم. امشب اعزام خواهند شد. با تشکر از همه بزرگواران، پیشکسوتان، مردان و زنانی که آمدند و در کنار تیم ملی بانوان ایستادند. از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سایر نمایندگان مجلس که همراه ما بودند تشکر می کنم. امیدوارم تیم ملی بانوان کشورمان با دست پر به هند برگردد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران برای تماشای بازی تیم ملی گفت: با تشکر از اسکوچیچ و تیم ملی که آمدند و در کنار تیم ملی بانوان بودند. آنچه تاکنون گفته شد، اظهار نظر بهادری جهرمی و همچنین رئیس جمهور است. ستاد مبارزه با مفاسد ملی به تعداد محدودی از تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را داده است. پیش از این بخشنامه ای برای همه رشته های ورزشی صادر شده بود که 30 درصد کل اماکن ورزشی می توانند پذیرای تماشاگر باشند. با توجه به نظرات امروز باید منتظر ماند و دید آیا حدی که گفتند 30 درصد است یا کمتر. فدراسیون در تلاش است تا تماشاگران را برای حضور در دیدارهای تیم ملی مقابل عراق و امارات جذب کند تا این صعود را در حضور همه جشن بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق ممکن است در مسابقات لیگ بیفتد، گفت: دستورالعمل های مربوط به همه رشته های ورزشی در سطح باشگاهی و ملی محدود نیست و نباید محدود شود. با این حال باید به صورت رسمی اعلام شود تا ببینیم چند درصد توسط دوستان پیش بینی شده است.

شریفی با بیان اینکه به نظر می رسد اسکوچیچ ناراضی مراسم را ترک کرده است، گفت: امروز مهمانان محترم دعوت فدراسیون را پذیرفتند. اسکوچیچ دیر رسید. خط اول پر بود و فکر نمی کنم ناراحت شود اگر عذرخواهی کنم. قرار بود با عزیزی هادم جلسه ای برای خروج از سالن داشته باشد اما چون وقت دندانپزشکی داشت می خواست زودتر برود. برای مراسم ما پروتکل هایی برای دوستان سالخورده در گروه های سه نفره داشتیم. اسکوچیچ باید زودتر برود و حتی دیدار او با عزیزی هادم لغو شد.

وی در خصوص اینکه بین هاشمیان و مجری گفت و گو شده است، گفت: صحبتی نشده است. بر حسب اتفاق مجری لینکی را برای یکی از خبرگزاری ها ارسال کرد که این اتفاق در حالی رخ داد که تا آنجایی که من می دانم با اسکوچیچ صحبت کردم و هنگام رفتن او با او خداحافظی کردم که اینطور نبود. او برای دندانپزشکی وقت داشت و باید برود.

شریفی با بیان اینکه هاشیمان ناراحت است گفت: با او صحبتی نکرده ام اما حتما با او تماس خواهم گرفت. موضوع حوصله نبود. دوستان 3 نفر پیر می شدند و دیدیم که این رویه تا آخر حفظ شد.

او با اشاره به اینکه کلمه کلیدی آسیاب به وضوح ناراحت کننده بود، گفت: فکر نمی کنم اسکوچیچ ضرب المثل های فارسی بگوید، اما چیز بدی هم نگفته است.

شریفی در خصوص اینکه آیا بازیکنان تیم ملی بانوان قبل از برگزاری مراسم منع مصاحبه دارند، گفت: این مشکلی است که کادرفنی این تیم به آن اذعان دارند. آنها به نتیجه می رسند و کار را انجام می دهند.

وی در خصوص عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی بانوان گفت: موضوع مشکل مالی نیست. حداقل فکر می کنم تیم با سی و اندی موافقت کرد اما این درخواست پذیرفته نشد. موضوع تاج گذاری بود. بحث در مورد شرایط تیم هایی بود که برنامه ریزی کردند. بحث این بود که تیم ملی ما برای اولین بار است که جام ملت ها را تجربه می کند و تیم هایی که سطح بالاتری دارند ترجیح ندادند با ما بازی کنند. قرار بود دو بازی دوستانه با شارلوا بلژیک داشته باشیم اما نمی دانم چرا این اردو لغو شد.

شریفی درباره اینکه آیا بانوان می توانند به ورزشگاه هفتم باخمن بیایند، گفت: همانطور که اشاره کردم همه ایرانی ها حضور خواهند داشت. ما تنها کسی نیستیم که این تصمیم را می گیریم. خدای نکرده تمام تلاش خود را می کنیم و فدراسیون فوتبال هم آماده است. فیفا و AFC تماشاگران برای ورود باید تحت نظر باشند. سامانه فروش بلیت نیز شرایط خود را دارد به گونه ای که در زمان اعلام می تواند بلیت بفروشد. اگر بر اساس فروش بلیط باشد، الزاماتی وجود دارد. کد ملی با کمک سازمان ثبت احوال و تایید کارت واکسیناسیون با کمک وزارت بهداشت. امیدوارم شرایط به گونه ای پیش برود که حضور تماشاگران را تجربه کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور اینفانتینو گفت: با توجه به صحبتی که با عزیزی هادم داشت، وی به ایران سفر خواهد کرد. طبق شنیده های من برخی از کشورهای آسیایی به دلیل گسترش emicron وضعیت خوبی ندارند. اینفانتیونو و تیمش در حال بررسی شرایط حضور خود در ایران هستند. ذهنیت من این است که اگر وضعیت کووید و اومیکرون خطرناک و آزاردهنده نباشد به ایران سفر خواهد کرد.

شریفی در خصوص حواشی ایجاد شده برای تیم ملی هندبال بانوان اسپانیا مبنی بر اینکه آیا تیم ملی فوتبال ضمانت مالی دریافت کرده است، گفت: لطفا حیثیت تیم ملی را اینگونه زیر سوال نبرید. این دختران تمام تلاش خود را کردند. این تیم دو سال و نیم تعطیل بود. هیچکس نمی تواند از طرف خود تیم ملی را مستند کند. این تیم ها برای همه ایرانی هاست.

وی افزود: نباید بگوییم حساب فدراسیون از فلان تیم یا فدراسیون خاص جداست. این تیم می خواهد با یک دل و یک زبان برود و بهترین نتایج را بگیرد. کادرفنی برای کسب سهمیه جام جهانی تلاش می کند، فدراسیون فوتبال به دنبال نتیجه نیست و همین که بانوان ما برای اولین بار موفق به حضور در جام ملت های آسیا شدند همین کافی است. این یک افتخار برای همه ماست. از نتایج و صعودی که برای اولین بار اتفاق افتاد و نتایج خوبی که خدای ناکرده در جام ملت ها به دست می آید، لذت ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید