اشتغال، تولید و مهاجرت بازگشت با ساخت سد در شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام محقق می شود.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881741

مصلح گفت: با احداث سد ابریز اشتغال، تولید، رفاه و مهاجرت بازگشت از شهر به روستاهای سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام رخ می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص سد ابریز گفت: این سد بر روی رودخانه مارون است و در سال های اخیر مورد تحقیق قرار گرفته است. سدی با هدف تامین آب شرب صنعت و کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام و همچنین تولید برق آبی که یکی از سدهای بی نظیر استان و حتی جنوب کشور است.


آرش مصلح افزود: این سد دارای مجوز توزیع 135 میلیون مترمکعب آب و تاییدیه زیست محیطی و دارای بررسی های باستان شناسی و ارزیابی منطقه ای است.


وی گفت: این سد هم اکنون در حال انجام مطالعات فنی بیشتر است و در لایحه بودجه 1401 ردیف بودجه وجود دارد.


مصلح افزود: در سفر رئیس مجلس تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم در سال 1401 بتوانیم این سد را احداث کنیم.


وی خاطرنشان کرد: با ساخت این سد تحول بزرگ و عظیمی در شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام ایجاد می شود و بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبرسانی می شود.


مصلح در پایان با اشاره به اینکه 40 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعتی این سه شهرستان توسط این سد تامین می شود اظهار داشت: با ساخت این سد اشتغال، تولید، رفاه و مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق می افتد. .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید