عدم ایجاد بیمارستان های چرام و لنده توسط دانشگاه علوم پزشکی

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783339

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

بهوار گفت: هر کدام از بیمارستان ها حداکثر 150 میلیارد تن نیاز داشتند که این رقم برای علوم پزشکی زیاد نیست اما دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سهل انگاری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با گلایه از سردرگمی مددجو در این مراکز درمانی گفت: با نوبت دهی می تواند برای پیگیری مشکل به مراکز تامین اجتماعی مراجعه کند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت شکایت مردم از ارائه خدمات توسط مراکز اجتماعی چگونه باید شکایت کنند، گفت: شبانه روز پاسخگوی مردم هستم و سعی می کنم تا جایی که می توانم مشکلات را پیگیری کنم.

بهور گفت: در خصوص درمانگاه شهرستان کهگیلو و مشکلاتی که وجود دارد، گفت: این درمانگاه چهار شهر را تحت پوشش دارد. وضعیت از 25 سال پیش تغییر نکرده است. باید به کلینیک تخصصی ارتقا می یافت که اینطور نبود. در صورت ایجاد این تغییر تعداد متخصصان افزایش می یابد و سایر خدمات پزشکی ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون با تلاش خود توانسته ایم مجوز تغییر وضعیت وی را بگیریم که این درمانگاه به رودی کشیده شده و وضعیت به پلی کلینیک تبدیل می شود. دو ماه اما حالا او را ترخیص کرده اند.

وی افزود: برای توسعه این درمانگاه، زمینی را در کنار همین درمانگاه در دهداش که به تهران ارسال شده بود، بررسی کرده ایم و منتظر تایید آنها هستیم. به محض تایید و نقشه برداری، لعاب کاری را انجام می دهیم.

بهور ادامه داد: حداقل 320 هزار نفر از جمعیت استان در این چهار شهرستان مستقر هستند. تنها بیمارستان این شهرها بیمارستان دهدشت است که به دلیل کمبود با کمبود تخت مواجه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه و تقویت این بیمارستان در نظر داریم کارهای عمرانی را با همکاری انجام دهیم. این مشارکت به مبلغ 200 میلیارد تومان در حال انجام است.

وی گفت: استاندارد تخت های بیمارستانی این است که هر هزار نفر باید یک تخت داشته باشند اما در شهر کوگیلو که سه شهر دیگر را پوشش می دهد تعداد تخت ها بسیار کم است، گاهی اوقات اشغال تخت ها در شهر کوگیلو وجود دارد. صد در صد است به صد می رسد.

بهور ادامه داد: معاون وزیر بهداشت با توجه به اینکه یکی از فرزندان هم استانی است از محرومیت استان نیز مطلع است. انتظار داشتیم به بیمارستان در حال ساخت استان به ویژه در چهار شهر توجه ویژه شود، در علم پزشکی یاسوج بی توجه بود.

مدیر تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چهار شهرستان محرومیت وجود دارد و باید این بیمارستان ها ساخته می شد. بیمارستان بهمئی هنوز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تخت و تخت مخصوص از جمله نیازهای بیمارستان دهدشت است که باید به آن توجه شود.

وی در خصوص بیمارستان شهدای گمنام یاسوج و کمبود دارو نیز گفت: کمبود دارو تنها مربوط به این بیمارستان نیست و سازمان غذا و دارو نیز در حال تلاش برای رفع مشکل کمبود دارو است، اما اگر کمبودی وجود داشته باشد، بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.

بهور همچنین با بیان اینکه هیچ گونه عمل جراحی قلب در این بیمارستان انجام نمی شود گفت: این عمل نیاز به متخصص جراحی قلب دارد. این بیمارستان فوق تخصص جراحی قلب ندارد و نمی توانیم انجام دهیم، بیمارستان امام سجاد یاسوج امسال این عمل را آغاز کرد. ستون فقرات و سایر جراحی ها در بیمارستان انجام می شود.تنها جراح عمومی زن در استان در بیمارستان شهدای گمنام یاسوژ است. ما همچنین در زمینه غدد درون ریز و نوزادان و جراحی زنان تخصص داریم.

پایان میخانه /

دیدگاهتان را بنویسید