اشتهای مهدی طارمی فروکش نمی کند

اشتهای مهدی طارمی فروکش نمی کند

باز هم مثل همیشه درخشش چشمگیر مهدی طارمی; ستاره ای که هر روز بیشتر از دیروز ثابت می کند، استانداردهای حضور در کلاس اول فوتبال جهان را دارد. طارمی که در پلی آف مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل لاتزیو برای پورتو به میدان نرفت، در دیدار برگشت از ترکیب اصلی به میدان رفت و نقش مهمی در صعود تیمش در مرحله بعد داشت. به این ترتیب طارمی تابستان سال آینده بار دیگر مشتریان خود را مجذوب خود کرد.
پنالتی می گیرم حتی از VAR!

پورتو که بازی اول را 2-1 برد، در بازی برگشت 2-2 متوقف شد. گل اول این تیم را مهدی طارمی از روی پنالتی به ثمر رساند. در حین گرفتن پنالتی این شاید یکی از جالب ترین پنالتی هایی بود که طارمی در زندگی اش دریافت کرد. او مهارت خود را واضح تر از همیشه نشان داد. طارمی مقابل مدافع حریف اخراج شد، قاضی ابتدا حرکت او را تهاجمی دانست و مهاجم ایرانی را با کارت زرد جریمه کرد اما پس از مشورت با VAR نظرش تغییر کرد. یک پنالتی اعلام شد و خود طارمی با یک ضربه زمینی در گوشه سمت چپ دروازه به گل رسید. این پنالتی بسیار بحث برانگیز شده است. انصافاً طارمی با مهارت خودش پنالتی را اجرا کرد نه مدافع لاتزیو. پس از پایان بازی، مائوریتزیو ساری، سرمربی لاتزیو به سیستم داوری ویدیویی ضربه زد. ساری که تیمش در همان پنالتی حذف شد، گفت: فکر می کنم اولین بار است که شبیه سازی تبدیل به پنالتی می شود. من آنجا بودم که قاضی صحنه را بررسی کرد. شما نمی توانید برای یک تصویر ثابت جریمه تعیین کنید. پای میلینکوویچ هرگز به سمت بازیکن پورتو حرکت نمی کند، برعکس این اتفاق می افتد. این یک جستجوی واضح برای اشتباهات است. “شما نمی توانید با پنالتی ها شوخی کنید، آنها تعیین کننده بازی ها هستند. با این حال طارمی آنقدر ماهرانه به مدافع حریف گره خورده که چاره ای جز اعلام پنالتی ندارد!

دستیار فوق العاده

با این حال مهارت طارمی به گلزنی و زدن پنالتی خلاصه نمی شود. او در این دیدار بار دیگر هنر خود را در ارسال پاس گل برای هم تیمی هایش به نمایش گذاشت. تا به حال گل های زیبایی از طارمی دیده ایم. از جمله پاس برگشتی که در بازی پرسپولیس با لهویا (الدحیل فعلی) به مرحوم هادی نوروزی داد. حالا طارمی یک حذف بین المللی دیگر داده است. جایی که در نیمه دوم با پاس چیپ خیره کننده ماتیاس اوریبه مقابل دروازه حریف گلزنی کرد و گل دوم پورتو را به ثمر رساند. این گل باعث شد تا پورتو با وجود گل دقیقه 94 تیم میزبان به مرحله بعد صعود کند. در چنین فضایی اصلا عجیب نبود که باز هم تمجیدهای زیادی از ستاره ایرانی انجام شود. در چند ساعت گذشته هزاران مقاله، نشریه و توییت در تمجید از توانایی های طارمی منتشر شده و یوفا او را یکی از پنج مدعی کسب عنوان بهترین بازیکن این مرحله از لیگ اروپا معرفی کرده است. خیر؛ «به نظر می رسد که اشتهای مهدی برای غرور فروکش نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید