اصلاحات قانون بسیج سازندگی در انتظار بررسی مجلس / ثبت نام 1700 گروه جهادی کرمانشاه در سامانه اطلس

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782324

ضرگام پرنیان گفت: در حال حاضر 42 هزار گروه جهادی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 1700 گروه جهادی ثبت نام شده در سامانه اطلس بسیج سازندگی مربوط به استان کرمانشاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، ضرگام پرنیان امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از سمینار اقتصاد مقاومتی گروه جهادی مردمی مدافعان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 42 هزار گروه جهادی در کشور فعال هستند که از این تعداد 1700 گروه ثبت شده در سامانه اطلس «بسیج سازندگی مربوط به استان کرمانشاه است.

رئیس مجمع جهادگران برتر کشور افزود: به لطف خدا گروه های جهادی استان کرمانشاه در بحث ارتقای کیفیت به سمت اشتغال زایی حرکت کرده اند.

پرنیان خاطرنشان کرد: در بازدیدی که امروز داشتیم دیدیم که اردوی جهادی شهید ادیبان کرمانشاه کارهای زیادی را آغاز کرده است که چندان در قاب دوربین منعکس نمی شود.

وی گفت: این اردو با آموزش برای اقشار آسیب پذیر فرصت ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف را فراهم می کند.

پرنیان گفت: شهید علیرضا عبدالهی از معتمدین جهادگران کرمانشاهی است که در راستای فعالیت های جهادی در حین خدمت به مردم جان خود را از دست داد.

وی گفت: اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده است اما متاسفانه این رویه غیرعادی حدود 5 ماهه است بنابراین از نمایندگان استان تقاضا دارم از رئیس جمهور و هیئت رئیسه برای ورود به مجلس بخواهند. و رای نهایی خود را بدهند.

پرنیان ادامه داد: این جهادگران عزیزی که در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند برجسته ترین افراد بعد از شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند و این تاخیر بر دوش ما سنگینی می کند، لذا از دکتر می خواهیم. کلیباف با این مشکل وارد عمل شود: «تصویب این طرح در مجلس را در اسرع وقت تسهیل کنید تا مزاحمتی برای خانواده این عزیزان ایجاد نشود.

وی بار دیگر خواستار جدیت بیشتر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: در صورت تصویب این طرح، شهدا و جانبازان جهادگر شهدای هشت سال دفاع مقدس محسوب می شوند.

بخشی از درآمد گروه جهادی «مدافعان امید» صرف کودکان کار می شود

به گزارش مرصادنیوز، محسن گلچهره امروز یکشنبه در حاشیه بازدید رئیس مجمع عالی جهادگران از سمینار اقتصاد گروه مقاومت جهادگران خطاب به مدافعان امید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از خود برای استخدام بی خانمان استفاده کنید. زنان از زنان و دختران شاغل مراقبت می کردند.

رئیس قرارگاه جهاد مردمی مدافعان امید افزود: این قرارگاه 8 سال است که در حوزه محرومیت زدایی فعالیت می کند و حدود یک سال و نیم است که کارگروه های ایجاد اشتغال را به صورت تخصصی فعال می کند. “

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های اقتصادی ما در زمینه عروسک لهستانی، عروسک روسی، قالب، چرم دوزی، فرش، قالیچه و گاب و محصولات خیاطی است اما علاوه بر این موارد، مشاغل کوچک داخلی را فعال کرده ایم. “

گلچهره گفت: این مجموعه دارای 8 کارگاه است و حدود 60 نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند و بخشی از درآمد این کارگاه ها صرف کودکان کار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید