اصلاح بخشهایی از قوانین آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914020

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

اله نظر شاه بخش از اصلاح ضوابط آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، الله نظر شاه بخش معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در جلسه شورای عالی حفاظت فنی در هجدهم سال جاری، آموزش ایمنی برگزار شد. آیین نامه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مرکز اصلاحات و تحقیقات، آموزش، حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گروه های تابعه به عنوان مرجع ذی صلاح در این خصوص انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس مواد 85 و 86 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، به منظور ترویج فرهنگ ایمنی، تضمین و پیشگیری از حوادث ناشی از کار افراد مشمول قانون کار، «اصل‌هایی از تعاریف و مواد 9 و 12 ضوابط آموزش ایمنی کارفرمایان و کارگران.» و کارآموزان، موضوع در جلسه «شورای عالی حفاظت فنی» مورخ 1401/07/18 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس ماده 9 این آیین نامه، کلیه مراحل فرآیند اجرا، نظارت و برگزاری دوره های آموزشی، تأیید و تأیید صلاحیت ارائه دهندگان و مربیان آموزشی، به تصویب کمیته ای رسیده و دستورالعمل فوق بر اساس دستور اجرایی آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه استان بیان کرد: بر اساس ماده 12 این قانون نحوه برگزاری و اجرای دوره آموزشی در تمامی مراحل از ابتدا تا پایان دوره آموزشی ایمنی برای کارفرمایان، کارگران و کارآموزان از قبیل بازرسی، تایید و ارائه گواهی صلاحیت، مجریان و مدرسین آموزش ایمنی کار، برنامه ریزی و نظارت بر برگزاری دوره، صدور گواهینامه بر عهده مرکز تحقیقات حفاظت فنی و آموزش بهداشت پرسنل.

شاه بخش گفت: اصلاحات مفاد فوق به استناد مواد 85 و 86 قانون کار جمهوری اسلامی ایران در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در 27 مهرماه تدوین و به تصویب وزیر تعاون رسید. ، مراقبت های کار و امور اجتماعی در 1 نوامبر این ماه.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید