اطفای شعله هایی که جز خسارت / دود پارس جنوبی در چشم عسلویه به دنبال ندارد

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795708

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: صنایع منطقه باید نسبت به رفع مشکلات فنی تسریع کنند و در صورت بروز مشکلات فنی منجر به آلودگی نسبت به جلوگیری از آلودگی هر چه سریعتر اقدام کنند. کسری با شکایت به قوه قضائیه پیگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سپاس؛ با گذشت سال ها از تاسیس اولین شرکت های نفتی در استان بوشهر و شهرستان عسلویه، بسیاری از مردم آن شهر با هوای پاک و سالم خداحافظی کرده و هر روز شاهد نوع جدیدی از آلودگی هستند.

در روزهای اخیر آلودگی هوای عسلویه به دلیل نقص فنی سوخت برخی فلرها به اوج خود رسیده است که مردم و کارکنان حاضر در عسلویه اعتراض کردند.

اگرچه این تسهیلات بسیار بیشتر از سود آن برای مردم این منطقه مضر است، اما سرمایه ای اجتناب ناپذیر برای کشور است که در هر شرایطی نقش بسیار موثری در کشور دارد.

گاز تصفیه شده در تاسیسات عسلویه اگرچه به نقاط دورافتاده کشور و حتی کشورهای دیگر صادر می شد، اما تا چند سال پیش مردم این منطقه حتی گاز نداشتند و فقط دود دیده می شد.

ورود محیط زیست به آلودگی هوای عسلویه

فرهاد گلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:

مرکز قرنطینه و مرکز پرورش طیور در منطقه هیلا ایجاد می شود - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان یک خبرگزاری دیگر

قلی نژاد افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران و کارگروه ملی کاهش آلودگی محیط زیست در این منطقه، بهبود شرایط شبکه فلر یکی از الزامات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: صنایع منطقه باید نسبت به رفع مشکلات فنی تسریع کنند و در صورت بروز مشکلات فنی منجر به آلودگی نسبت به جلوگیری از آلودگی هر چه سریعتر اقدام کنند. نزدیک بینی اغلب از طریق شکایت به قوه قضاییه مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

نقص فنی فلر باعث افزایش آلودگی می شود

وی خاطرنشان کرد: در عسلویه علاوه بر نظارت بر مشعل ها و سوزاندن گازهای با ارزش، در برخی موارد مشعل هایی با آلودگی بسیار بالا فعال می شود که آلودگی غیر قابل تحملی را برای مردم منطقه ایجاد می کند.

گلی نژاد گفت: آلودگی ناشی از معاشقه در برخی موارد از جمله مشکلات فنی در سیستم معاشقه در حال تشدید است و آلودگی اخیر عسلویه نیز ناشی از همین ایراد بوده است.

دود برای مردم کیف و هوای خوب برای فارس!  اخبار امواج کنگان اخبار  اخبار امواج کنگان اخبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوچر یادآور شد: بر اساس برآوردها آلودگی اخیر نیز ناشی از مشکلات فنی فن استک فلر بوده که به محض مشاهده آلودگی و تعمیر توسط پالایشگاه ردیابی شد.

در صورت ادامه آلودگی شکایت کنید

وی گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست به استان بوشهر 50 هزار متر مربع زمین برای احداث مرکز پایش زیست محیطی در عسلویه از سوی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصویب شد که گامی ارزشمند در سنجش آلودگی ناشی از آن است. فعالیت های شرکتی پروژه بازیافت گاز فلر واقع در منطقه جوداس در یکی از واحدهای پتروشیمی منطقه ویزای اقتصادی انرژی پارس با وام سه میلیون یورویی راه اندازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید