اطلاع رسانی به دولت: وضعیت نان و مسکن مردم سردرگم است/ نارضایتی در حال گسترش و خطرناک شدن است

اطلاع رسانی به دولت: وضعیت نان و مسکن مردم سردرگم است/ نارضایتی در حال گسترش و خطرناک شدن است

واقعیت این است که «مسکن و نان» سرلوحه مشکلات تنظیم چرخه عادی زندگی و معیشت مردم است.
اطلاع رسانی به دولت: وضعیت نان و مسکن مردم سردرگم است/ نارضایتی در حال گسترش و خطرناک شدن است

این روزنامه در یادداشت امروز خود به انتقاد از دولت ابراهیم رئیسی پرداخته و می نویسد:

با گذشت دو سال از دولت فعلی، مردم در محاسبه دخل و خرج چه در حوزه مسکن و چه در تامین نان مشکل دارند. تهیه «مسکن و نان» سرلوحه نارضایتی و ناآرامی عمومی است و تورم افسارگسیخته همچنان به قیمت مسکن و نان (مجموعه ای از آذوقه) می خورد.

تامین مسکن همواره در رأس دغدغه‌های مردمی در تمامی دولت‌هایی که از ابتدای نظام جمهوری اسلامی تا امروز مطرح شده است، بوده و با وجود انواع تصمیمات اصلاحی و برنامه‌های اجرایی، همچنان مشکل اول تا امروز است.

اوج اقدامات دولت برای حل معضل مسکن با اجرای «مسکن مهر» توسط دولت وقت با تبلیغات گسترده آغاز شد. دولت آقای احمدی نژاد با عواید حاصل از فروش هر بشکه نفت ۱۲۰ دلاری، اجرای پروژه مسکن مهر را کلید زد، اما تا به امروز هزینه ها و منافع اقدامات دولت برای حل مشکل مسکن و… رفع بحران مسکن هم مثبت و هم منفی نقد می شود!

گاهی اوقات انتشارات مطبوعاتی در مورد بازار املاک خبر از رونق بازارهای دلالی، فروش یا اجاره املاک می دهد، اما مشکلات مختلفی نیز از کمبود فضای سبز گرفته تا نبود خدمات عمومی لازم در یک منطقه مسکونی انبوه وجود دارد. از زمان تحقق پروژه مسکن مهر تا امروز، سردرگمی و تعادل دخل و خرج مسکن از خرید تا اجاره همچنان کانون مشکلات مردم در جامعه است.

این سردرگمی پس از گذشت دو سال از حکومت آقای رئیسی، همراه با سایر شاخص های تورم، هم به رشد خطرناک و هم نارضایتی گسترده عمومی، به ویژه در میان افرادی که درآمدهای ماهانه «ثابت» دارند، دامن زده است. بنابراین برخی آمارهای رسمی و غیررسمی نشان می دهد که 40 تا 50 درصد درآمد خانوار با تهیه و پرداخت مسکن مصرف می شود!

اما نان درست کردن! با مصاحبه های متعدد رئیس جمهور در ابتدای دولت آقای رئیسی، خبر تحول وی اعلام شد. شاخص اصلی طرح نان، جلوگیری از قاچاق آرد به ویژه به کشورهای همسایه ایران نیز در اجرای پرداخت «الکترونیکی» در نانوایی ها کلید خورد. در همان ابتدا که اخبار مربوط به تولید و فروش نان بر رسانه ها به ویژه صدا و سیما حاکم شد، هم کیفیت نان و هم قیمت آن سردرگم بود و هنوز هم ادامه دارد. در مورد خبر «مهر» برخی نانوایی ها نیز از سوی بازرسان در راس اخبار قرار گرفت.

واقعیت این است که «مسکن و نان» سرلوحه مشکلات تنظیم چرخه عادی زندگی و معیشت مردم است. در این آشفتگی مالی-اقتصادی که ارزش پول ملی کشور به «دلار» ارزش گذاری می شود; هنوز “گفتگو درمانی!” نه تنها مرکزی است، بلکه دائماً در حال تکامل است!

دیدگاهتان را بنویسید