اظهارات جالب بازیگر محبوب پرسپولیس: به خاطر استقلال دربی را از نزدیک دنبال نمی کنم

اظهارات جالب بازیگر محبوب پرسپولیس: به خاطر استقلال دربی را از نزدیک دنبال نمی کنم

کمبوجیه از دیرباز یکی از متعصب ترین تخت جمشیدهایی است که می توانید در بین هنرمندان کشور ببینید. کسی که عاشقانه تیمش را دوست دارد برای حمایت از او به ورزشگاه می رود و تمام اخبار ریز و درشت باشگاه مورد علاقه اش را دنبال می کند. کری مدت هاست که عاشق آواز خواندن برای دوستان استقلالی اش بوده و در چند سال گذشته با قهرمانی پرسپولیس برای آنها می خواند. به بهانه نزدیک شدن دربی بزرگ پایتخت به سراغ این بازیگر توانا رفتیم تا با او گفت و گو کنیم. گفتگوی فوتبالی ما با کامبیز را در ادامه می خوانید.

تیم مورد علاقه شما در فصل جدید چگونه است؟

خب بعد از بازی با الهلال و آن شکست تلخ، طبیعی بود که پرسپولیس مدتی از نظر روحی دچار مشکل شود و فکر می کنم دلیل برخی نتایج ضعیف هم همین بود. اگرچه تیم ما در این سال ها آنقدر خوب بوده که حتی یک شکست را هم تحمل نکرده ایم، اما باید واقعیت را بپذیریم. این اتفاقی است که در تمام دنیا در حال رخ دادن است و عجیب نیست. امکان ندارد یک تیم در همه مسابقات پیروز شود، زیرا اگر این اتفاق بیفتد، فوتبال دیگر آن جذابیتی که الان دارد را نخواهد داشت. اما مهمترین نکته برای پرسپولیس بازگشت به موقع و بازگشت به روند پیروزی بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. همانطور که حمید مطهری گفت، پرسپولیس شخصیت بزرگی دارد و فکر پیروزی در این تیم حاکم است. این دقیقاً نیاز تیمی است که می خواهد رشد کند و قهرمان شود. فکر می کنم پرسپولیس این فاکتورها را دارد و من کاملا به تیم محبوبم اعتقاد دارم.

به نظر شما بازیکنان جدید پرسپولیس توانستند جای ستارگانی چون احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو را بگیرند؟

خب باید بگویم آن بازیکنانی که رفتند خوب بودند اما سوال اینجاست که این اولین بار است که این اتفاق می افتد؟ پرسپولیس در این سال ها بازیکنانی را از دست داده که هر تیمی دوست دارد داشته باشد. اگر به تک تک بازیکنان ما به صورت تیمی نگاه کنید، هر تیمی در ایران 3.4 گل می زند و با اختلاف قهرمان می شود. فکر می کنم اگر تیم های دیگر ستاره هایی مثل بیرانوند، نورالهی، طارمی، علیپور، بشار، رفیعی، مسلمان، رضایان و… را از دست بدهند، نمی دانم چه واکنشی نشان می دهند. با وجود اینکه ستاره های زیادی از تیم ما رفتند، اما ناله و ناله نکردیم. چون ما پرسپولیسی هستیم و این مسائل در مدرسه ما جایی ندارد. ما به راه خود ادامه دادیم، جنگیدیم، اما به تنهایی موفق شدیم. وقتی ستاره ها هر سال ما را ترک می کنند کادرفنی بر اساس نیاز خود بازیکنانی را به خدمت می گیرد که به نظرم اکثر بازیکنانی که در این چند سال به تیم ما آمدند عالی بودند و کیفیت بالای خود را نشان دادند.

در چند هفته اخیر پرسپولیسی ها نسبت به داوری اعتراض داشتند و می گفتند نگران وضعیت داوری در دربی هستند. نظر شما چیه؟

داوران واقعا بد بودند و فدراسیون فوتبال باید فکری به حال این وضعیت کند. من فکر می کنم تا زمانی که VER نیاید شرایط به همین منوال خواهد بود و تیم ها یکی پس از دیگری متضرر خواهند شد. من هم به عنوان یک هوادار نگران قضاوت در دربی هستم. مثلا همه ایران ضربه عبدی را دیدند که وارد دروازه شد اما داور و کمکش را ندیدند. یا پنالتی هایی که از دست رفته است. نمی دانم اگر پرسپولیس دو بازی گذشته را نمی برد چه کسی جواب می داد. اینکه ما VER نداریم خیلی بد است و نمی دانم کی به ایران می آید. اما حداقل از مدیران فدراسیون می خواهم که درهای ورزشگاه ها را باز کنند تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند. آن‌ها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند. یا حداقل روز جمعه بازی را ترک کردند تا مردم با خیال راحت دربی را تماشا کنند. این واقعاً زشت و چنین برنامه ریزی است. مردم چه اشتباهی کردند که حساس ترین بازی فصل لیگ برتر را ساعت 16:00 یک روز هفته برگزار کردند؟ بعید میدونم کاری جز متاسف بودن بشه کرد

فکر می کنی پرسپولیس بتواند ششمین قهرمانی متوالی خود را کسب کند؟

واقعیت این است که فکر می کنم خیلی زود است که درباره قهرمانی صحبت کنیم، زیرا بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است. اما اگر بخواهم احساسی پاسخ دهم، بله، قهرمان می شویم. می خواهم بگویم تیم مورد علاقه من قهرمان است و دو هت تریک کنم. من فکر می کنم فوق العاده خواهد بود. هر دو رکورد ما به طور فزاینده ای دست نیافتنی می شود و با عدد 6 به پایان می رسد که یک رویا است.

خیلی از استقلالی ها هم با کری تماس گرفتند و گفتند پرسپولیس در وزارت جدید بعد از جدایی سلطانی فر قهرمان نمی شود. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

کسانی که قهرمانی پرسپولیس را به وزیر یا عوامل دیگر نسبت می دهند در واقع در تردید هستند. من اصلا به این مسائل اعتقادی ندارم چون فوتبال در زمین بازی می شود و هر تیمی که بهتر کار کند می تواند در پایان فصل جام را به دست آورد. حال باید منتظر ماند و دید در پایان مسابقات کدام تیم قهرمان خواهد شد.

به نظر شما در دعوای طارمی و اسکوچیچ حق با چه کسی بود؟

خوب، من از بیرون به مسائل نگاه می کنم و جزئیات را نمی دانم. در عین حال فکر می کنم باید به حرف های دو طرف گوش داد و بعد نظر داد. به همین دلیل نمی خواهم چیزی در این مورد بگویم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که امیدوارم ماجرا به زودی به پایان برسد چرا که ادامه این موضوع به تیم ملی آسیب می زند.

حتما شما هم درگیر تاریخچه نامگذاری یک گونه ماهی به نام علی دایی بوده اید. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

من شنیده ام که در بسیاری از کشورها این کار انجام شده است و اصلا بد نیست. اما از همه مهمتر قبلا با علی آقا هماهنگ کرده بودند و ایشان اجازه دادند. اگر اجازه نگیرند خیلی زشت است. حتی اگر می خواستند به اسم اسطوره فوتبال ایران، شیر را سلطان جنگل خطاب کنند، باید مجوز می گرفتند، نه از یک گونه ماهی.

بریم دربی پیش بینی شما برای شنبه چیست؟

خب به نظر من چون بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است، این مسابقه تاثیر خاصی در سرنوشت قهرمانی ندارد. با این حال، او بسیار حساس خواهد بود و فکر می کنم بازی نزدیک و پر از برخورد خواهد بود. طبیعتا دوست دارم پرسپولیس در این دیدار پیروز شود و فکر می کنم با دو گل مهدی ترابی و مهدی عبدی 2-1 استقلال را شکست دهیم.

آیا شما هم خواننده ناشنوا هستید؟ معمولا با چه کسانی ارتباط برقرار می کنید؟

بله خیلی زیاد. اصولاً ذائقه فوتبال کری خواندن است. دوستان مستقل زیادی مثل سام درخشانی، بهرام افشاری، امیر جعفری، مجید واشگانی، برزو ارجمند و … دارم. و من با این دوستان حساب دارم. ما با سام و بهرام اشتراکات زیادی داریم اما امیر جعفری این اواخر کمتر وارد این بحث فوتبالی شده است. دلیلش را نمی دانم اما فکر می کنم به خاطر نتایج چند فصل اخیر استقلال است. البته این را هم بگویم که من حریف همه دوستان استقلالی ام هستم و اصلا آنها را دست کم نمی گیرم.

آیا تا به حال دربی را از نزدیک دیده اید؟

بله، دربی های زیادی را از نزدیک دیدم، اما به زمانی برمی گردد که در سینما شهرت نداشتم و مردم کمتر مرا می شناختند. من همیشه ورزشگاه رفتن را دوست داشتم و تقریبا تمام مسابقات پرسپولیس را از نزدیک تماشا کرده ام. بعد از اینکه معروف شدم خیلی دوست نداشتم به استادیوم دربی بروم. دلیلش هم این بود که برای استقلال احترام زیادی قائل هستم و دوست دارم استقلالی ها کارم را ببینند. بنابراین سعی کردم روز دربی به ورزشگاه نروم. اما در بازی های دیگر پرسپولیس به ورزشگاه می روم و تیم محبوبم را تشویق می کنم.

کدام بازی را از دربی ها بیشتر به یاد دارید؟

قطعا بازی را با هت تریک استقلال بردیم. واقعا روز عجیبی بود و هیچکس فکر نمی کرد پرسپولیس بازی را 2 بر صفر با نتیجه 3 بر 2 ببازد. در حالی که ما 10 نفر بودیم و خدا رحمت کند مهرداد اولادی را اخراج کردند. یادم هست آن مسابقه را در شیراز با حمید استیلی عزیزم تماشا کردم. واقعیت این است که فکر می کردم به خاطر برخوردی که در آن زمان و اخراج استیلی از پرسپولیس داشت، بازی های پرسپولیس برایش اهمیت چندانی ندارد. اما حمید استیل آنقدر حرص خورد و با تعصب بازی را تماشا کرد که من او را گرفتم. آن روز واقعا خوشحال بودم که دربی را با یک بازیکن متعصب پرسپولیس و یک فرد فوق العاده تماشا کردم و برایم خیلی خوشحال کننده بود.

بازیکن دربی مورد علاقه شما چه کسی بود؟

همه بازیکنان پرسپولیس عزیز و قابل احترام بودند و هستند اما من همیشه فرشاد پای را دوست داشتم و با دیدن بازی هایش چمدان هایم را بستم. شاید باور نکنید اما به خاطر فرشاد پی عاشق عدد 17 شدم و هنوز هم خیلی دوستش دارم.

با تمام عشق و علاقه ای که به پرسپولیس دارید، اگر بازی های این تیم با عکس های کارتان همخوانی داشت، چه می کنید؟

خب کار خیلی سختی است اما سعی می کنم طوری برنامه ریزی کنم که بازی های پرسپولیس را از دست ندهم. این معمولا اتفاق می افتد و من می توانم بیشتر مسابقات تیم مورد علاقه ام را تماشا کنم.

آیا هنگام تماشای بازی های پرسپولیس استرس دارید؟

خوب، به جز فوتبال، بدون استرس و هیجان بازی تیم مورد علاقه خود را تماشا کنید. البته میزان استرس نیز به اهمیت بازی بستگی دارد. در کل پرسپولیس را دوست دارم و هرجا هستم دلم با پرسپولیس است. شاید باورتان نشود حتی وقتی پرسپولیس می کشد من نمی توانم چند ساعت دیالوگ داشته باشم و عصبی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید