اظهارات جنجالی پیشکسوت قبل از دربی: به خاطر این 6 گل نگران استقلال هستم

اظهارات جنجالی پیشکسوت قبل از دربی: به خاطر این 6 گل نگران استقلال هستم

رضا عنایتی در خصوص وضعیت استقلال در آستانه دربی صدم گفت: وضعیت تیم با توجه به نتایج اخیر مشخص است و ریتم بسیار خوبی دارد. همه خطوط هماهنگ هستند و پرس بسیار خوب و قوی روی تیم های مقابل دارند. در ابتدای فصل چون سرمربی تیم را کامل نمی شناخت، نوساناتی در نتایج به وجود آمد اما به مرور این مشکل حل شد و حالا استقلال فوتبال بی نقصی را به نمایش می گذارد. نتیجه را می بینیم. همه فوتبال هجومی با موقعیت یابی زیاد در حمله و موقعیت یابی کم برای حریف در قسمت دفاعی، هر سه خط استقلال کار بزرگی انجام می دهند. حسینی هم موقعیت گل خیلی خوبی دارد.

اتفاقات منفی به نیروی محرکه استقلال تبدیل شد

وی افزود: با توجه به حساسیت جدول برای هر سه مدعی، دربی فوق العاده حساس است. شاید جذاب ترین دربی را شاهد باشم. با این حال، ممکن است غیر معمول باشد. تجربه نشان می دهد که هر وقت حساسیت زیاد باشد، دربی زیبا نیست، زیرا این حساسیت نتیجه معکوس دارد. بزرگترین اتفاقی که برای استقلال افتاد این بود. اتفاقات منفی همیشه روحیه تیم ها را از بین می برد. همه فکر می کردند مشکلاتی که وجود داشت در نتیجه گیری استقلال تاثیرگذار بود اما این اتفاقات از جمله مشکلات مالی، مدیریتی، حذف از آسیا و… موتور محرکه این تیم شد. این به بازیکنان انرژی مضاعفی داد و یک همبستگی فوق العاده ایجاد کرد. آنها از نقطه منفی به شرایط مثبت و بسیار خوب رسیدند.

نگرانم 6 گل باعث افتخار استقلالی ها شود

مهاجم سابق استقلال گفت: برای آنها انگیزه بزرگی شد و با همدلی تیم کمک زیادی کرد. تاکتیک ها و اتفاقات فوتبال یک بحث است، بحث ذهنی بحث دیگری است که تاثیر زیادی روی مجموعه خواهد داشت. این به استقلال کمک زیادی می کند و این تیم را با شتاب به جلو می برد. فقط از بازی آخر نگرانم که اگر خدای نکرده مغرور شوند ممکن است اتفاق بدی در دربی بیفتد. زدن گل های زیاد قبل از دربی و صحبت در مورد آن در همه محافل می تواند باعث حواس پرتی شود و منجر به نتیجه ضعیف در دربی شود. بازیکنان باید گذشته را فراموش کنند و از صمیم قلب برای مسابقه ای که تماماً به قهرمانی است، آماده شوند. امیدوارم هر دو تیم بازی خوب و جوانمردانه ای انجام دهند و استقلال از این بازی سربلند بیرون بیاید.

همدلی نقطه قوت تیم ساپینتو است

عنایتی در مورد اینکه چه چیزی می تواند نقطه قوت استقلال برای موفقیت در دربی باشد، گفت: دربی همیشه به دلیل حساسیت هواداران کاملا متفاوت از سایر مسابقات لیگ بوده است، این دیدار در فوتبال کشورمان خاص است. نمی توانم به نقطه قوتی اشاره کنم، چون وقتی قرار است کاری را به صورت تیمی انجام دهید، هر نقطه ضعفی دارد، مطمئناً ضربه خواهید خورد. معتقدم همدلی و همدلی بین همه اعضای تیم نقطه قوت و مثبت استقلال است. این مشکل می تواند کمک کند و همه باید در هر قسمت تمرکز بالایی داشته باشند.

برخی برای حذف استقلال از آسیا تلاش نکردند

وی درباره تغییرات و تحولات مدیریتی باشگاه استقلال گفت: ما عادت کرده ایم همه مشکلاتمان را با مسکان حل کنیم و وقتی او غایب شد دوباره آن درد را داری. ما سال‌ها درد داشتیم و هر بار سعی می‌کردیم آن را با داروهای ضد درد بپوشانیم، اما درد اصلی همیشه باقی ماند و اکنون واقعاً به سرطان تبدیل شده است. اتفاقی که برای استقلال افتاد و حالا گفته می شود برای پرسپولیس رخ داده یک فاجعه است. این یک نقطه تاریک فوق العاده برای راهنمای فوتبال ما است. تیم ها از این بابت خوشحال بودند که می دانستند استقلال با بهترین شرایط وارد لیگ قهرمانان آسیا می شود.

عنایتی گفت: افرادی بودند که تلاش نکردند این اتفاق نیفتد. آنها هم مقصر هستند و فکر می کنم از این بابت خوشحال هستند. من وارد جزئیات نمی شوم، اما همه باید تلاش می کردند تا این اتفاق برای فوتبال ایران بیفتد. رنگ اینجا مشکلی ندارد. این تیم ها نمایندگان کشور ما هستند اما از بحث بین المللی به راحتی عبور می کنیم و زیاد از این موضوع ناراحت نمی شویم. واقعا شرم آوره خدا شرایط خوبی را برای هر دو تیم فراهم کند و به مردم بدهد چرا که مردم طمع تیم ها را خواهند خورد. یه اتفاق بزرگ باید بیفته ما همچنان برای ورزشگاه آزادی می جنگیم و نمی دانیم چه کنیم.

کاپیتان سابق استقلال با اشاره به مشکلات زیرساختی تهران گفت: پایتخت ما یکی از ضعیف ترین منابع ورزشی را دارد. شهرهای دیگر ورزشگاه های خوبی دارند اما در پایتخت با وجود همه هیاهوها امکانات در حد یک شهر کوچک نیست. چه برسد به پایتختی که چندین میلیون نفر در آن زندگی می کنند و آموزش می بینند. حالا اگر ورزشگاه آزادی نباشد همه فلج می شویم. چرا در تهران دو استادیوم نداریم، نه به بزرگی استادیوم آزادی، اما می توانیم سه چهار ورزشگاه 40-30 هزار نفری یا حتی 10 هزار نفری داشته باشیم. در اروپا، همه ورزشگاه ها بیش از 100000 نفر را در خود جای نمی دهند. همه استادیوم های شهرهای کوچک گنجایش 20000 نفر را ندارند. ما باید در مسیر احترام برویم. این اتفاقات برای کشور ما خوب نیست. این ذهن همه افرادی را که ما را به عنوان ستون فوتبال تصور می کنند منفی می کند. ما واقعاً نیاز به تفکر اساسی داریم.

عنایتی در خصوص اینکه چه کسانی برای جلوگیری از استقلال از آسیا تلاش نکردند، گفت: پدر خانواده باید تلاش کند که اتفاقی برای خانواده بیفتد. آنها به ما فرصت و زمان دادند تا مشکلات را حل کنیم، اما ما عادت داریم همه چیز را در 90 دقیقه انجام دهیم. فکر می کنیم همه جا مثل ما هستند! حالا دفعه بعد خوب میشه… تو فوتبال خودمون خیلی چیزا با ایستادن و التماس راحت حل میشه ولی بحث بین المللی اینطوری نیست. چون اطلاعات دقیقی ندارم نمی توانم بگویم مقصر کیست اما ای کاش وزیر ورزش در این مورد سخت گیری می کرد تا این اتفاق نیفتد.

اگر روزی بخواهم سرمربی استقلال شوم باید با تمام توان این تیم را شکست دهم

سرمربی سابق هوادار درباره حرف و حدیث هایی که بعد از شکست 6 بر یک آن تیم مقابل استقلال و انگ تبانی و شرط بندی گفته شد، گفت: من استقلالی هستم و همه ایران آن را می دانند. من رضا عنایتی اگر بخواهم سرمربی استقلال شوم باید ابتدا خود استقلال را شکست دهم. یعنی با هر تیمی که باشم باید تمام تلاشم را برای بردن استقلال انجام دهم تا فردا حرفی برای گفتن داشته باشم. یعنی کاری نمیکنم که بگن براوو! 6 گل زدی حالا بیا سرمربی استقلال شو!

هواداران می توانستند قبل از رفتن به لیگ برتر گفتگوی بهتری داشته باشند!

وی افزود: من با گروه هواداران کار کرده ام. آنها شریف ترین مردم هستند. از مدیریت گرفته تا بازیکنان، همه بازیکنان خودم بودند. فالوور گرفتن پدر همه رو گرفته! بسیاری از فوتبالی ها و غیر فوتبالی ها زیر سایه این مشکل هستند. دوستان هر زمان که بخواهند خودشان را ابراز کنند فوتبال بازی می کنند. هیچ استثنایی وجود ندارد. بین فوتبالیست ها و غیر فوتبالیست ها جریان دارد. من در بدترین شرایط مدیریتی هوادار بودم و فاجعه داشتیم. پول نبود و همه اینها باید برای من اتفاق می افتاد. این بازیکنان در آن زمان به راحتی می توانستند این کارها را انجام دهند، اما آنقدر شرافتمندانه بودند که تیم را بدون پول به لیگ برتر بردند، در حالی که انجام کارهای بزرگ در آن زمان خیلی راحت بود.

همه هواداران محترمند، عبدی یک در بالاتر است

عنایتی در مورد هوادار بودن مهدی عبدی در آن زمان گفت: بله، کل گروه محترم و دانا هستند، اما عبدی قد بلندتری دارد. بالاخره این اتفاقات می افتد. تیم های دیگر 5-4 گل نزدند؟ اگر این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد، ما افرادی داریم که می خواهند خودنمایی کنند. مطمئن باشید در مورد پرسپولیس این حرف ها را می زدند، حالا شاید با شدت کمتر و باید درستش کنیم. من شناخت کامل دارم، می دانم که هواداران جزو افراد شریف فوتبال هستند. گاهی اوقات آنچه تصور می کنید برای شما اتفاق نمی افتد و این نتایج اتفاق می افتد. خیلی از تیم ها بودند که شرایطشان اینطور بود.

15 گل زدن برای قهرمانی تاثیری ندارد

بازیکن سابق استقلال با بیان اینکه این حرف ها در شرایطی مطرح می شود که گل زدن هیچ تاثیری در انتخاب قهرمان ندارد و اگر تیمی قصد حرف زدن داشته باشد با 2-3 گل به هدفش می رسد، گفت: دقیقا همینطور است. همان فاکتور بزرگ در لیگ این است که تفاضل گل را به حساب نمی آورند. این مشکل به تنهایی جلوی بسیاری از اتفاقات و حرف ها را می گیرد. فرقی نمی کند یک تیم 15 گل بزند. اگر می خواستند پنهان شوند، یک به صفر می پذیرفتند که هیچ اتفاقی نمی افتد. این سخنان از زبان افرادی است که روان بیمار هستند و آنچه را که فکر می کنند بیان می کنند.

به افراد بیمار لبخند بزنید

وی با توجه به اینکه برخی شایعه می‌کنند این 6 گل یک برنامه شرط‌بندی بوده است تا علاوه بر گل‌های دروازه‌بان، از یک سایت شرط‌بندی خارجی پول هنگفتی بگیرند و طلب استراماچونی را بپردازند، با خنده گفت: باید به بعضی از کلمات کمی لبخند بزنی و از آنها چشم پوشی کنی!» برای بزرگ شدن نباید به مسائل منفی اهمیت داد. بی توجهی به این مسائل بدتر از کفر است. اگر بخواهیم به هر نظر منفی رسیدگی کنیم فقط اعصابمان خورد می شود. افرادی که این حرف ها را می زنند مریض هستند.

دیدگاهتان را بنویسید