اظهارات رئیس قوه قضائیه درباره حقوق زن و مرد در مهریه / پاسخ اژه به دادسرا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در دیدارهای مردمی خود به مدت 3 ساعت در مرکز روابط عمومی دادگستری حضور یافت و با 18 نفر از مراجعین به قوه قضائیه گفتگو کرد و با اطلاع از مشکلات و مسائل مربوط به هر مورد دستورات مناسب را ارائه کرد. .

در این جلسه علنی، رئیس قوه قضائیه پس از رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان و بررسی پرونده‌ها، با عنایت به جنبه‌های حقوقی و مرتبط بودن نکات مندرج در پرونده‌ها با درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را به دادگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد. .

قاضی با رؤسای قضات استان های تهران، اصفهان و مرکزی تماس گرفت و دستور پیگیری فوری 3 درخواست مردمی صادر کرد / دستور ویژه رئیس قاضی برای بررسی دلایل تاخیر در رسیدگی در شعبه یک مجتمع قضایی

در آن جلسه علنی یکی از شاکیان یکی از شاکیان پرونده چند شاکی بود که دو سال پیش در یک نمایندگی خودرو ثبت نام کرد و فریب خود و سایر شاکیان را خورد. رئیس قوه قضائیه پس از بررسی پرونده و شنیدن سخنان موکل، دستور رسیدگی دقیق به پرونده را به مرجع صالح قضایی داد و به شاکی گفت: کار شما رصد می شود، اما چرا شما و سایر شکات با وجود گزارش های متعدد رسانه ها، این کار را انجام دادید. سرمایه خود را بدون دریافت ضمانت نامه معتبر به شخصی منتقل می کنید تا نمایندگی داشته باشد؟

یکی از مراجعین هنگام پرداخت مهریه برای پسر زندانی خود درخواست ربا را داشت. رئیس قوه قضائیه پس از شنیدن سخنان مادرش در تماسی با حجت‌الاسلام موسوی، رئیس قاضی استان مرکزی، موضوع را بررسی و بررسی کرد که آیا فرد مورد نظر به معنای واقعی کلمه ناتوان بوده یا برای فرار از پرداخت ادعای ورشکستگی داشته است. بدهی صادر می شود.

تماس با رئیس قاضی تهران برای توجه ویژه به وضعیت شعبه یکی از مجتمع های دادگستری تهران که دو نفر از موکلان می گویند رسیدگی به آن به تعویق افتاده است، یکی از دیدارهای عمومی رئیس قاضی با مراجعین در دفتر ارتباط بود. قوه قضائیه.

در همین راستا رئیس قوه قضاییه به القاسیمر دستور داد تا برای بررسی دلایل تاخیر تولید در این شعبه حضوری به شعبه مراجعه و نسبت به رفع فوری این موضوع اقدام مناسبی انجام دهند.

در این ملاقات عمومی یکی از مراجعین به تخلفات انجام شده در حین ساخت آپارتمان توسط سازنده ای که وی و سایر مالکان با آن در ساخت این آپارتمان مشارکت داشته اند اشاره کرد که سازنده از مالکان ساختمان از شاکی پرسید: چرا در حین ساخت و ساز به محل ساخت و ساز نرفتید و چرا این تخلفات در آن زمان در شهرداری گزارش نشده است؟

خرید ملکی که توسط شخصی به نمایندگی از دیگری ملک محسوب می شود موضوعی است که یکی از مشتریان مطرح می کند.

قاضی با رؤسای قضات استان های تهران، اصفهان و مرکزی تماس گرفت و دستور پیگیری فوری 3 درخواست مردمی صادر کرد / دستور ویژه رئیس قاضی برای بررسی دلایل تاخیر در رسیدگی در شعبه یک مجتمع قضایی

رئیس قاضی پس از بررسی این پرونده دستورات لازم را برای اقدامات بعدی صادر کرد و در این خصوص توصیه کرد همه در هنگام انجام معامله تحصیلی، نسبت به صحت شرایط معامله رسیدگی لازم را انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه به طور ویژه خطاب به این موکل گفت که کار اصلی او خرید و فروش خودرو است. و این آسیب و مشکل را برای خود و دیگران ایجاد کرده اید.

رئیس کل دادگستری خطاب به این موکل به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: شما بدون تحقیق و بازرسی از مالکیت اصلی این ملک برای خرید ملک وارد معامله شده اید و با اخذ وکالتنامه از این ملک اقدام به خرید ملک کرده اید. دیگری و بعد از این تصریح که این مال مال دیگری است; اینجا هم عدم تحقیق و تجربه و آگاهی باعث آسیب شده است.

تماس با رئیس قاضی اصفهان و صدور دستور رسیدگی به پرونده و وضعیت یک سارق خودرو با 10 شاکی از دیگر برنامه های دیدار عمومی رئیس قوه قضائیه در مرکز روابط عمومی دادگستری پس از دیدار با یکی از شکات بود.

یکی از اهداف مهم برگزاری جلسات عمومی علاوه بر رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در مراکز و ارگان های قوه قضائیه است. این بیانیه رئیس دادگستری پس از شنیدن درخواست یکی از مراجعین بود. خواهان مدعی شد که متقاضی پس از احضار به استانی دیگر برای تحقیقات در حالی که حکم وی باقی مانده بود، به دستور قاضی احضار کننده آزاد شده است.

قاضی پس از شنیدن این سوال و طرح سوال از ناظر پرونده تاکید کرد: رسیدگی به این گونه پرونده ها از وظایف و تکلیف اولیه قوه قضائیه است و نباید باعث ایجاد مزاحمت مضاعف برای افراد پرونده شود تا شاکی شخصاً ادامه پرونده را تحت تعقیب قرار دهد. . محکومیت محکوم علیه

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: اولاً فرد باید در همان استانی که در آن دوران محکومیت خود را می گذراند تحت تعقیب قرار گیرد و جایگزینی نداشته باشد. ثانیاً باید مشخص شود که چرا این محکوم پس از تحقیقات در استان دیگری آزاد شده و چرا قاضی استان مبدأ به موضوع رسیدگی نکرده است؟

رئیس قوه قضائیه دستور کتبی به دادستان انتظامی برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد.

ارتباط مستقیم و مستقیم با متن مردمی یکی از رویکردهای اصلی حجت الاسلام والمسلمین نزدیک به قوه قضائیه و شنیدن نظرات و مشکلات آنان است.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر اینکه شخصاً در گنجاندن جلسات مردمی در برنامه های کاری خود مشارکت می کند، در سمت ها و سخنرانی های مختلف به قوه قضائیه مرکز و استان ها نیز دستور داده است که جلسات مردمی به طور منظم برگزار شود. جلسات

بر این اساس، کلیه مقامات و مسئولان ارشد قضایی به صورت مستمر، هفتگی و در برخی موارد روزانه ضمن بازدید از مرکز روابط عمومی قوه قضائیه، با مردم و مراجعین به مراجع و مراکز قضایی جهت رفع مشکلات، دیدارهای مستقیم و فوری برگزار می کنند. مشکلات حقوقی مردم اقدامات لازم و قانونی را ترتیب می دهد.

اما جلسات علنی رئیس قوه قضاییه نیز به شکل های مختلف برگزار می شود. دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، بازدید در محل از مراجع و مراکز قضایی و همچنین بازدید مستقیم و فوری از روابط عمومی قوه قضاییه و همچنین بازدید از مساجد و دیدار مستقیم با مردم از جمله این موارد است.

رئیس قوه قضائیه در 20 بهمن ماه به مدت 17 ساعت با 17 نفر از مددجویان از جمله تعدادی از زندانبانان محکوم به همراه خانواده آنها، تعدادی از مالباختگان پرونده های متعدد دارای شاکی، طرف های بیمه و سایر متقاضیان دیدار و گفتگو کرد.

قاضی با رؤسای قضات استان های تهران، اصفهان و مرکزی تماس گرفت و دستور پیگیری فوری 3 درخواست مردمی صادر کرد / دستور ویژه رئیس قاضی برای بررسی دلایل تاخیر در رسیدگی در شعبه یک مجتمع قضایی

رئیس قوه قضائیه چهارم آذرماه با عنایت به تناسب عناصر پرونده با درخواست های متقاضیان، با تعدادی از خانواده های محکومان امنیتی، حوادث آبان ماه سال 98 و جرایم اجتماعی به مدت چند ساعت دیدار کرد. دستورات لازم را به واحدهای قضایی ذیربط ابلاغ می کند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی ۱۲ مردادماه امسال با تعدادی از افراد در محل کار خود و همچنین با خانواده‌های محکومان اغتشاشات آبان ۹۸ دیدار و گفت‌وگو کرد. شورش‌های نوامبر 1998 تا راه‌حل‌های حقوقی برای حمایت از کسانی که حق آزادی مشروط یا عفو داشتند، فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید