اظهارات سرباز بابلی کذب و خلاف واقع است/ رسانه ها برای تنویر افکار عمومی اخبار را بررسی می کنند

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798544

اظهارات کذب یک سرباز بابلی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اخراج وی از گردان 315 بسیج امام حسین (ع) شهرستان بابل به دلیل حضور و سخنرانی در دانشگاه تهران صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، کربلای معلی استان مازندران، در راستای رعایت حقوق اجتماعی مردم در دریافت اطلاع رسانی دقیق و موثق از حوادث مختلف و اطمینان خاطر نسبت به ادعای کذب آقای «محمد حسن کریمی» جوان بابلی در گفت و گوی خبرگزاری نسیم آنلاین با صدور پیامی متن پیام به شرح زیر است:

اظهارات نادرست آقای کریمی (معروف به سرباز بابلی در شبکه های اجتماعی) مبنی بر اخراج وی از گردان 315 امام حسین (ع) بسیج شهرستان بابل به دلیل حضور و سخنرانی در دانشگاه تهران صحت ندارد.

هر سازمانی برای حفظ نظم سازمانی خود دارای قوانین و مقرراتی است که در چارچوب قانون نقض قوانین طبیعی و عرفی سازمان ها را هشدار و تنظیم می کند.

آقای کریمی به دلیل تخلفات متعددی از جمله انتشار مطالب ارزشمند و اخلاقی و همچنین انتشار مأموریت های طبقه بندی شده خود در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفته و متعهد به رعایت اخلاق و اطلاعات ماموریت های سازمانی است. اصولاً کمیسیون 119 بسیج برگزار نشد و حکم اخراج ایشان صادر شد! حتی در تماس اخیر گردان از ایشان دعوت شده بود که آقای کریمی در این فراخوان حضور نداشت و متأسفانه با جاسوسی و بزرگنمایی و سیاه نمایی باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد بدبینی در برخی افراد و سوء استفاده و موج سواری شد. نهاد مقدس سپاه نیز بسیج شده است.

اما اشتباه بزرگتر، اقدامات رسانه ای بسیار ابتدایی و مغایر با اصول حرفه ای خبرگزاری نسیم آنلاین است. یکی از ابتدایی ترین و البته ابتدایی ترین اصول حرفه ای برای خبرنگار و خبرگزاری، خبر است. آیا ممکن است روزنامه نگاری بر اساس گفته ها و شنیده های یک وبلاگ نویس بدون تایید و تشخیص صحت آن از طریق منابع رسمی مانند روابط عمومی، بیانیه ای را منتشر کند؟! و از این طریق بر احساسات و عقاید مردم تأثیر بگذارد و به گونه ای جدید به اموال و آرامش و آگاهی آنها دست درازی کند؟! و عجیب است که بعد می خواهد قضیه را فقط با دو خط تکذیب حل کند؟! دریافت اطلاعات دقیق در رسانه ها حق مردم است.

انتظار می رود رسانه ها به ویژه خبرگزاری نسیم آنلاین با رعایت اخلاق رسانه ای و استفاده از مولفه های سواد رسانه ای در جنگ روایی که در آن قرار داریم، این خبر را اصلاح کنند و شعور و درک عزیزان را به عنوان یک اصل رعایت کنند. رسالت، یعنی اطلاع رسانی صحیح، آگاهی و الزام به عمل در چارچوب قانون، به جای تلاش برای جلب افکار عمومی به هر قیمتی، خدای ناکرده!

البته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حقوق خود بر اساس قانون مقدس جمهوری اسلامی برای صیانت از حق صلح، احترام به احساسات و شعور مردم و آگاه سازی مردم نسبت به این نهاد استفاده خواهد کرد تا شاهد چنین اقدامات ناشایست رسانه ای باشند که می تواند باعث شود. ناامیدی و بی ثباتی ایجاد نمی کنند. انشاالله

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید