اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مخالفت با افزایش مستمری در شورای دولت

اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مخالفت با افزایش مستمری در شورای دولت

روز جدید : رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری در جدیدترین اخبار افزایش حقوق بازنشستگان بیمه گفت: انتظار داریم در جلسه روز چهارشنبه شورای دولت افزایش مستمری بازنشستگان به تصویب برسد.

بر خلاف انتظار بازنشستگان، هیئت دولت در جلسه یکشنبه 15 اردیبهشت و از عصر 18 اردیبهشت ماه، تصویب نهایی افزایش مستمری بازنشستگان شاغل را در دستور کار خود قرار نداد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری) در این باره می گوید: وزیر کار باید به این سوال پاسخ دهد که چرا افزایش مستمری بازنشستگان در جلسه دیروز هیئت دولت تصویب نشد؟ آیا چیزی مهمتر از افزایش حقوق چند میلیون مستمری بگیر شاغل وجود دارد؟ چرا وزیر کار دیروز هیأت وزیران را متقاعد نکرد که تصویب و ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد و به آن پایان دهد؟

وی ادامه داد: بی توجهی و بی توجهی وزارت کار به مطالبات مستمری بگیران جای انتقاد دارد. فعلا باید تا جلسه آخر هفته و چهارشنبه صبر کنیم. اما در صورت عدم تصویب افزایش بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان هفته، مطمئن باشید بازنشستگان ناراضی خواهند بود; همه کارمندان قول داده اند که افزایش حقوق از اردیبهشت ماه اجرایی شود و اکنون نمی توانیم این تاخیر را بپذیریم.

به گفته صادقی، دولت باید به اهمیت موضوع واقف باشد و به گونه ای عمل نکند که بازنشستگان کارگری را که امروز در تامین مایحتاج اولیه زندگی درمانده هستند، بیش از پیش ناامید کند.

وی تاکید می کند: آخرین مهلت پایان هفته است; اگر قرار باشد افزایش حقوق به اردیبهشت ماه برسد، باید در جلسه چهارشنبه تایید سازمان تایید شود.

صادقی در پایان می گوید: بازنشستگان از فیش های حقوقی مشابه فروردین ماه ناراضی هستند. دولت باید هر چه سریعتر افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کند تا سازمان هر چه سریعتر دستورات قانونی جدید را صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید