اعتراض حق فرهنگیان و همه اقشار جامعه است

اعتراض حق فرهنگیان و همه اقشار جامعه است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم راش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از آخرین اعتراضات و بازداشت معلمان و همچنین تهدید وزیر آموزش و پرورش به معلمان خبر داد و گفت: از دیدن تهدید وزیر در رسانه ها متعجب شدم. آقای وزیر در این زمینه عذرخواهی می کنند، اما در کل، من معتقدم وقتی به همه فرهنگیان مراجعه کنید، فردی که باید اعتراض کند اخراج می شود. اگر قانون اساسی حق اعتراض مردم ایران را به رسمیت می شناسد، این درست نیست.

وی ادامه داد: چند روز پیش مقام معظم رهبری با کارگران دیدار کردند و در این جلسه تاکید کردند که وقتی کارگران به ظلمی که بر حقشان است اعتراض می کنند، حق دارند، یعنی به کارگران حق دادند. اعتراض کردن.» صحبت با فرهنگیان کار خوبی نیست.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص لایحه رتبه بندی و تاخیر در اجرای این مصوبه گفت: در بحث رتبه بندی از ابتدا به موضوع رتبه بندی به این شکل اعتراض داشتیم. نه آن طور که مد نظر بود و قابل توجه بود.

وی افزود: به هر حال با تاخیر انجام می دهند، انتظار داشتیم معلمان در طول هفته این موضوع را اعلام کنند و احکام فرهنگیان را صادر کنند اما همچنان در کمیسیون های دولتی در حال انجام است. خوب، در این شرایط، اجرا زمان می برد، زیرا در این صورت باید رویه اجرایی تدوین شود. من شخصاً معتقدم که باید به مصوبه مجلس سرعت ببخشند و سریع اجرا کنند. .

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: البته اعتراضات و تجمعات فرهنگی معمولاً بی سر و صدا است، اما اگر فردی دستگیر شود، دستگاه های امنیتی قطعا مراقب بوده و افرادی را که قصد اعتراض دارند دستگیر می کنند. مثلاً می بینید 500 معلم معترض هستند اما 3 نفر دستگیر شده اند، مشخص است که این 3 نفر اختلاف امنیتی دارند که دستگیر شده اند نه معلم معترض.

دیدگاهتان را بنویسید