اعتراف تلخ افشین کوتوبی: بی خانمان هستم

قطبی در جدیدترین مصاحبه خود با سایت “Soccer America” ​​به تمامی مسائل دوران مربیگری خود پرداخته و همچنین به زمان بازگشت خود به ایران برای سرمربیگری پرسپولیس اشاره کرده است.

قطبی در پاسخ به این سوال که به عنوان یک مربی آمریکایی در ایران بازگشت به کشورتان چگونه بود؟ وی گفت: برای اولین بار بعد از 30 سال اتفاق افتاد و بسیار سورئال و ترکیبی از احساسات بسیار بود. برای هر کسی که کشور خود را در سنین جوانی ترک می کند، زندگی پر از چالش است. در کشور خود شما یک خارجی هستید. شما متفاوت هستید و انگلیسی زبان دوم است.

وی تاکید کرد: وقتی به ایران برگشتم هنوز حسی را که در طول پرواز داشتم به یاد دارم. چند هزار نفر در فرودگاه منتظر من بودند. اشک در چشمانم حلقه زده بود. واقعاً از نظر عاطفی متاثر شدم. دیدن مادرم که 30 سال بود ندیده بودم خیلی خاص بود. احساس شگفت انگیز بود.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین از جو علیه خود در فوتبال ایران گلایه کرد و گفت: راستش یک شوک فرهنگی بود. احساس می کردم که یک خارجی هستم. اکثر اهالی فوتبال با من رفتار خوبی نداشتند زیرا به نوعی حسادت داشتند که من برگردم و موفق شوم.

قطبی در پاسخ به این سوال که آیا در دوری از ایران با مشکل جدی مواجه شده است؟ وی گفت: دوره ای بود که برای فوتبال آمریکا کار می کردم و ایران یک بازی دوستانه مقابل جامائیکا داشت. قرار بود برای تماشای بازی بروم اما اجازه ورود ندادند.

وی افزود: زمانی که در سال 2007 سرمربی کره جنوبی بودم، مقابل ایران بازی می کردیم. به دلیل نداشتن پاسپورت ایرانی در دبی مرا متوقف کردند. من یک شهروند دنیا هستم که بی خانمان هستم!

دیدگاهتان را بنویسید