اعتصاب پزشکان جوان در برابر دستمزدهای دریافتی

پزشکان جوان در انگلیس پس از 72 ساعت توقف کار در این هفته دوباره دست به اعتصاب خواهند زد.

دانشجویان و کارآموزان پزشکی در انگلیس در روزهای اخیر هر سه روز یک بار در اعتراض به حقوق و وضعیت حقوقی خود دست به اعتصاب زده اند.

شازیه، پزشک جوان و نماینده کادر پزشکی دانشجویی و مقیم انگلیس، روز جمعه به خبرنگاران گفت: ما باید اعتصاب کنیم. 10000 عضو اتحادیه پزشکان و کارآموزان BLS در سه روز گذشته برای افزایش 35 درصدی دستمزد دست به اعتصاب زده اند.

وی افزود: روند اعتصاب ما صبح دوشنبه به پایان می رسد.

پزشکان، دانشجویان و کارآموزان محلی به همراه کادر پزشکی بخش عمده‌ای از کار را در درمان در این کشور به عهده می‌گیرند، اما کمترین دستمزد را در انگلستان دریافت می‌کنند. آنها خواهان افزایش 35 درصدی برای بازگرداندن دستمزدهای خود به سطح سال 2008 (یعنی سال 2007) هستند.

روز گذشته حدود هزار پزشک اعتصابی در مقابل پارلمان بریتانیا تجمع کردند و بر روی پلاکاردهای خود فریاد زدند: «فقط دستمزد منصفانه»!

تا کنون، دولت تنها افزایش حقیرانه 5 درصدی را پیشنهاد کرده است. در همین حال، یکی از پزشکان ارشد که به دانشجویانش پیوست، گفت: این تظاهرات، تظاهرات بسیار مهمی است تا ببینیم این تعداد عظیم ما واقعاً قدرت داریم.

لورا ویلکینز، یک پزشک سال اول از منطقه تیمز، که برای یک هفته 48 ساعته فقط 14 پوند در ساعت حقوق می گیرد، گفت: “این آخرین فریاد ما برای کمک از دولت برای نجات حرفه ما است. بسیاری از دانش آموزان به دلیل حقوق کم و هزینه های بالای تحصیل و زندگی از سال های تحصیل خود سرخورده شده و برخی نیز ترک تحصیل می کنند.

وی افزود: «این بسیار طاقت‌فرسا است که یک پزشک نمی‌تواند روز و روز مراقبت ایمن و مؤثر از بیمار ارائه کند.» این وحشتناک است. من به بیمارانم اهمیت می دهم و می خواهم آنها در امنیت باشند. من از آنها می خواهم مراقبت های در سطح جهانی را دریافت کنند که در صورت وجود کافی می توانیم ارائه دهیم. اما وقتی خودم حقوق استانداردی دریافت نمی کنم نمی توانم این کار را انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید