اعتصاب کارگران در اعتراض به تعیین دستمزد

انتظار می رود باغ وحش ویکتوریا استرالیا تا پایان ماه جاری با کمبود کارکنان یا حتی تعطیل شود، زیرا کارگران باغ وحش ثروتمند به دلیل سیاست پرداختی دولت ایالتی اعتصاب می کنند.

دولت نخست وزیر اندروز در روز سه‌شنبه هفته گذشته سیاست اصلاح حقوق را برای کارمندان بخش دولتی اعلام کرد و افزایش دستمزد سالانه را از 1.5 درصد به 3 درصد افزایش داد.

کارمندان دولتی استرالیا کمک هزینه ای معادل 0.5٪ از کل هزینه های قراردادی خود را تحت این سیاست دریافت می کنند. دولت این افزایش اندک را برای کنترل مخارج بودجه خود توجیه کرد.

برخلاف اعتصاب اکثر کارگران شیفت باغ وحش، باغ وحش ویکتوریا از چهارشنبه تا شنبه هفته گذشته به مشتریان اعلام کرد که به دلیل اعتصاب کارکنان برای درخواست دستمزد بیشتر از دولت، با کاهش ظرفیت کار می کند.

گزارش فوق حاکی از آن است که این اقدام توسط اتحادیه کارگران باغ وحش در اعتراض به این سیاست خسیس دولت صورت گرفته است.

اعضای اتحادیه در باغ وحش های ملبورن، وریبی و هیلزویل از روز جمعه به اشکال مختلف از اعتصاب حمایت کرده اند. از ممنوعیت ماموران امنیتی گرفته تا پوشیدن تی شرت اتحادیه به جای لباس کار، همه اینها بخشی از روند اعتصاب بود.

گادفری ماس، مدیر اجرایی اتحادیه کارگران باغ وحش گفت: «واقعاً ناعادلانه است که کارگران باغ وحش در استرالیا باید بار سنگین تصمیمات اقتصادی اتخاذ شده توسط کسانی را که نگران پرداخت وام مسکن یا افزایش اجاره نیستند، تحمل کنند. آنها آن را ندارند، بگذار تحمل کنند!»

سخنگوی باغ وحش ویکتوریا در استرالیا گفت که به حق کارکنان خود برای اقدام احترام می گذارد زیرا برای همه کارگران ارزش قائل است.

سخنگو گفت: “ما هنوز در حال مذاکره با اتحادیه ها در مورد این موضوع هستیم، اما از آنجایی که این دستمزدها توسط سیاست دستمزد دولت ایالت ویکتوریا و نه توسط باغ وحش ویکتوریا اداره می شود، ما نمی توانیم بیشتر توضیح دهیم.”

انتظار می رود این اقدامات تا پایان آوریل ادامه داشته باشد و بر بازدیدکنندگان باغ وحش تأثیر منفی بگذارد.

سخنگوی اتحادیه گفت: “با کاهش مشاغل، کاهش حقوق واقعی (و کاهش در) مزایای سلامت روانی و سلامتی ما، اگر در محل کار آسیب ببینیم، به شدت با ما برخورد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید