اعتلای اخلاق و معنویت در جامعه ایران یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب بود.

وی افزود: با نگاهی به گذشته می توان دریافت که دینداری در جامعه رواج بیشتری پیدا کرده است، از این رو حضور مردم در امامزاده ها، مراسم و مناسکی مانند اعتکاف، اربعین و عبادات از جمله اقداماتی است که نشان می دهد جامعه ما بیشتر است. به معنویت گرایش داشت.«و اخلاق را کشف کرد.

امام جمعه موقت به قزوین گفت: افزایش شوق درس و اخلاق نیز یکی از نشانه هایی است که قابل مقایسه با گذشته و قبل از انقلاب نیست. جامعه را در بحث مظاهر دینی نشان می دهد.

حجت الاسلام خضری با اشاره به اینکه اخلاق در جامعه ایران نهادینه شده است، گفت: اخلاق زمانی به وجود می آید که جامعه در شرایط سختی قرار گیرد که ملت ایران با ناملایمات و معضلاتی از جمله حریم مقدس، حرم، تحریم اقتصادی و موضوع تاج و تخت خود را نشان دهد. اخلاق و حماسه آفرید.

وی ادامه داد: یک جامعه در شرایط عادی همیشه اخلاقی است و قانون را رعایت می کند اما وقتی به دلیل برخی مولفه ها مراقبت کم شود جامعه از دایره اخلاقی خارج می شود. ما ملت ایران را حتی در دورانی که نظارت نبود، دیده ایم که زیبایی اخلاقی به نمایش گذاشته است.»

جنگ شناختی روحیه را در ایران زیر و رو کرده است

امام جمعه موقت قزوین گفت: ملت ایران با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی موجود با عشق و علاقه برای کمک به برادران خود در دوران ولیعهدی راهی بیمارستان ها شده است. آنها نیز با همدردی، همدلی و کمک های صادقانه خود در کنار نیازمندان ایستادند.

حجت الاسلام حضری گفت: جامعه غربی با ابزارهای قانونی کنترل و رصد می شود و در واقع نوعی جامعه مکانیکی است. شاید در زمان ولیعهد شاهد سرقت های هولناکی بودیم که سیستم های نظارتی و دوربین ها را خاموش کردند و این نشان دهنده اخلاق و قانون است و در جامعه غربی اجباری است و بر اساس میل مردم انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه تمدن غرب با تمدن ایرانی اسلامی قابل مقایسه نیست، اذعان داشت: متأسفانه بر اساس جنگ روایی و جنگ شناختی، جامعه ما واقعاً تخیلی نیست؛ بلکه جامعه ما واقعاً تخیلی نیست. اگرچه نقاط ضعف، کاستی ها و بداخلاقی هایی وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت و نیاز به اصلاح دارد، اما میانگین کلی نمره ایران بهتر از جهان غرب است.

امام جمعه موقت قزوین گفت: متأسفانه علم نظامی فرض را بر این می گذارد که غرب جامعه ای اخلاقی و ایران جامعه ای غیراخلاقی است که داستانی دروغ است.

حجت الاسلام حضری ادامه داد: هر جا که الگوی اسلامی وجود داشته باشد طبیعتاً جامعه به سمت فضایل و ارزش های اخلاقی پیش می رود، هر چند جامعه ما در رأس فضایل اخلاقی است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مبعوث شده است. پخش كردن؛ فاصله وجود دارد

وی گفت: باید برای کمال فضایل اخلاقی تلاش کنیم اما نباید از این نکته غافل شد که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اخلاق، معنویت، گذشت و ایثار در ملت ایران است.


تبیین دستاوردهای معنوی مستلزم گزارش صحیح رشد اخلاقی جامعه است

امام موقت قزوین روز جمعه ادامه داد: بر اساس روایات یکی از بزرگترین فضایل اخلاقی ایثار است و تاکنون جامعه ای را سراغ نداریم که با اخلاص کامل 300 هزار شهید تقدیم اسلام کرده باشد.

حجت الاسلام حضری گفت: با نگاهی به تاریخ ایران متوجه می شویم که این میزان از خودگذشتگی هرگز صورت نگرفته است و نشان می دهد که در بهترین دوران تاریخ ایران هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن داستان های دروغینی ارائه می دهد که نشان می دهد ملت ایران از نظر اخلاقی طرد شده است. بنابراین در جهاد تبیین علاوه بر دستاوردهای مادی، نباید از دستاوردهای معنوی که شاید امتیاز ویژه جامعه ایران باشد غافل شد.

امام جمعه موقت قزوین افزود: تبیین دستاوردهای معنوی مستلزم گزارش صحیح رشد اخلاقی جامعه است که گواه آن عملکرد مردم در بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، کمک به مستمندان، حرکت های جهادی، کار خیر و… جلسات متعدد.

حجت الاسلام حضری با اشاره به اینکه زیرساخت یک جامعه اخلاق است، اذعان داشت: اگر بر اساس منویات پیامبر اکرم(ص) عمل کنیم طبیعتاً به یک مرجع داخلی می رسیم که قدرت بازدارندگی تحریم ها را داشته باشد و دشمن متوجه شود که با ملتی صبور و صبور، اخلاق گرا با عدم تصمیم گیری بر اساس احساسات مواجه است.

وی در پایان با بیان اینکه عدالت مبتنی بر اخلاق و معنویت است، گفت: کسی که عدالت را در وجود خود ایجاد می کند برای عدالت در جامعه نیز تلاش می کند، اما کسی که نتواند استعداد اخلاقی و خودسازی را در خود ایجاد کند جعبه عدالت باش نمی تواند باشد. وارد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید