اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (23 تیر، چهارشنبه) هیئت دولت در حیاط دولت با حضور خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنان خود در جلسه امروز دولت با اشاره به نشست روز گذشته سران کشورهای عضو معاهده شانگهای و اظهارات سران برخی کشورها در خصوص “اهمیت و جایگاه چابهار” وی از نهادهای ذیربط خواست تا با جدیت و سرعت بیشتری اجرای طرح های توسعه بندر چابهار و تکمیل مسیر شمال به جنوب را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، مشروح گفتگو صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و اطلاعات فناوری، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در لینک زیر می خوانید.

مشکل صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران حل نمی شود

سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا موافق حل مشکل مدیریت صندوق های بازنشستگی از جیب کارگران هستید، گفت: خیر. بحث اطمینان از مدیریت وجوه از جیب کارگران مطرح نیست و هیچ کس آن را قبول ندارد، اما مسلم است که صندوق ها با بی ثباتی جدی مواجه هستند که دلایل خود را دارد و کارشناسان در این زمینه قطعا معتقدند اصلاحات باید انجام شود. در روش های مدیریتی و اداری ساخته شود و به قانون تبدیل شود.

وی تاکید کرد: این کار عمدتا برای آینده کارگران انجام می شود. این صندوق ها بین نسلی هستند و کارگران امروز و فردا را با هم می خواهند. ما باید به فکر آینده کارگران، مستمری بگیران و بازماندگان باشیم. وظیفه ما حفاظت از این صندوق ها و ایجاد توافق برای پایداری این صندوق ها است.

«نصب دوربین های نمایندگی فراتر از تعهدات ایران» کذب است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه دوربین های آژانس خارج از تعهدات ایران در اصفهان نصب شده است؟ گفت: نه اینطور نیست.

وی تاکید کرد که روابط ایران با آژانس مبتنی بر پادمان ها و NPT است، نه بیشتر، نه کمتر.

فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بحث فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است و دولت نقش عمده ای در کمیسیونی که در این حوزه وجود دارد ندارد.

وی افزود: بارها گفته ام که تعطیلی گوگل پلی یا نمونه های آن، بازی های پرطرفدار یا برخی خدماتی که مردم به آن نیاز دارند باید در کارگروه بررسی شود. بخشی از نارضایتی مردم ناشی از تعطیلی این سرویس هاست.

ناوشکن دانا 2 به سیستم های پیشرفته مجهز خواهد شد

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اینکه آیا ناوشکن دانا 2 مجهز به موشک های مافوق صوت است؟ وی بیان کرد: تلاش می کنیم تمامی تسلیحات حوزه پدافند و پدافند هوایی را به سامانه های جدید و مدرن مجهز کنیم.

وی در مورد تاریخ رونمایی دانا 2 اعلام کرد که در آینده اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

وی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان در مرحله رسیدگی به اعتراض است و در سطح منطقه نیز کار آنها افزایش یافته است. هنگام رسیدگی به اعتراضات، یک پله بالاتر باید بررسی شود، اگر فردی رتبه منطقه یک یا دو دارد، در مرحله اعتراض، یک طرف باید پیگیری شود. کار انجام می شود و ما به قول خود عمل می کنیم.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در خصوص آخرین تحولات آزادسازی سواحل، گفت: بر اساس پیشنهاد ارائه شده در لایحه برنامه هفتم، واگذاری سواحل آزاد شده از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسئولیت فرماندهی این امر به عهده استانداران و شورا با مسئولیت استانداران و دبیری به مدیرکل میراث گردشگری و صنایع دستی واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید