اعلام شرایط جابجایی فرهنگیان آموزش و پرورش

اعلام شرایط جابجایی فرهنگیان آموزش و پرورش

در بخشنامه صادره از سوی سعید عسکری، ویژگی‌های کلی فرآیند انتقال، فرآیند انتقال داخل و خارج استان برای سال تحصیلی آینده، به صورت هماهنگ تک مرحله‌ای و پردازش نرم‌افزاری طبق فهرست ارفاقی داوطلبان تایید صلاحیت شده و بر اساس جداول سطح نیروی کار ادارات (به تفکیک دپارتمان به رشته/گروه بر اساس جنسیت) طبق جدول زیر انجام خواهد شد:

ارسال درخواست، تکمیل فرم ارزیابی و بارگذاری مدارک از طریق سامانه مشخصات کارکنان به آدرس: Profile.medu.ir از 30 اردیبهشت تا 7 خرداد.

بررسی درخواست ها و تایید فرم ارزیابی داوطلبان از خدمات اولیه در سامانه کل منابع انسانی به نشانی hrm.medu.ir: از 8 لغایت 28 خرداد.

پردازش نرم افزاری برنامه ها بر اساس جداول تعادل نیروی کار: از 19 ژوئن تا 26 ژوئیه

– اعلام نتایج: 15 تیر

شرایط و ضوابط ثبت درخواست ترجمه
– حداقل سنوات متقاضیان خروج موقت و دائم به استان طبق جدول زیر می باشد:

– مدت زمان پرونده های رسمی در قالب حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مأموریت به سایر دستگاه ها، آموزش در مراکز تربیت معلم، تربیت معلم، خدمت وظیفه، قرارداد کار معین و غیره. سابقه تجاری جابجایی در نظر گرفته نخواهد شد.

– نوع انتقال قدرت به موجب قرارداد کار معین در صورت توافق فقط دائمی خواهد بود (به استثنای مقصد کلان شهر). به منظور اطمینان از پرداخت حقوق آنها، فهرست افراد منتقل شده باید به ادارات بودجه استان مقصد ارسال شود.

انتقال استثنائات داخل و خارج استان
با توجه به سیاست های کلی خانواده و به منظور حفظ یکپارچگی و انسجام این نهاد، انتقال عناصر زیر به صورت استثنایی صورت می گیرد:

1) همسر جانباز در صورت تغییر دائمی محل کار جانباز در همان سال با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده. )

2) بانوان فرهنگی که همسرانشان در ادارات دولتی و یا در نیروهای نظامی و انتظامی و با توجه به دستگاه ذی ربط (بدون درخواست آنان) در محل خدمت زوجین در خارج از حوزه استانی یا محلی سمت های عالی (مدیر کل و بالاتر) داشته اند. زن منتقل می شود؛ با حداقل پنج سال سابقه کار

3) زوج های فرهنگی که محل کار آنها در دو استان یا منطقه متفاوت است. با حداقل پنج سال سابقه کار

بدیهی است نوع انتقال این دسته از متقاضیان دائمی (به استثنای مقصد پایتخت) و در غیر این صورت در صورت احراز شرایط بند (ب) موقت خواهد بود.

برخی ملاحظات
همچنین بر اساس بخشنامه فوق، بر اساس ماده (9) هیأت وزیران در سال 1399، جابجایی دائمی به کلانشهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفاً نیاز به مأموریت است. انتقال موقت)) متقاضیان ممکن است در نظر گرفته شوند. بنابراین متقاضیان انتقال به این شهرها تنها مجاز به درخواست ماموریت جابجایی موقت هستند. ضمناً وجود امکانات برای خروج از کلانشهر منوط به درخواست کتبی جداگانه می باشد.

ملاک مطالعه وضعیت انتقال افراد در فرآیند پردازش، موقعیت و جهت آموزشی اصلی کارکنان، متناسب با حوزه و حوزه شغلی آنها است. مگر اینکه فرآیند انتقال در حین سرویس، از طریق مجوز رسمی تغییر کرده باشد. بدیهی است پست اصلی تدریس و رشته همکاران لزوماً با جایگاه و رشته تدریس آگهی سالانه کار همکاران مطابقت ندارد. سمت و حوزه اصلی تدریس پس از ثبت نام اولیه توسط داوطلب باید مورد بررسی و تایید مسائل اداری خدمات اولیه قرار گیرد.

همچنین تاکید می شود با توجه به مراحل پردازش ترجمه، امکان تغییر مقصد پس از تایید ترجمه وجود ندارد. پذیرش لغو انتقال پس از اعلام نتایج مجاز نخواهد بود. بنابراین، متقاضیان انتقال باید قبل از ارائه درخواست خود، تمام جوانب موضوع را در نظر بگیرند.

ضمناً عدم انتقال افراد منتقل شده به محل های تعیین شده پس از اعلام نتیجه غیبت محسوب می شود. بنابراین لازم است دستگاه های خدمات رسان از استفاده از آنها خودداری کنند و ادارات آموزش و پرورش مقصد نیز غیبت خود را به دلیل تخلف اداری به شوراهای ابتدایی اعلام کنند.

اعلام نتیجه در صورت توافق تنها با یکی از اولویت های انتخابی مطابقت دارد و قبولی انتقال به یک اولویت به معنای حق تغییر مقصد مورد توافق به اولویت های بعدی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید