اعلام مقصر مسائل پرداخت حقوق اسفند و رتبه بندی معلمان

اعلام مقصر مسائل پرداخت حقوق اسفند و رتبه بندی معلمان

در پی دستور رئیس جمهور به معاون اول رئیس جمهور برای بررسی سریع و دقیق علل مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه بندی معلمان و مربیان و رفع مشکل و تعیین و رسیدگی به هرگونه سهل انگاری و خطا، عصر امروز دکتر محبر در نامه ای به دکتر رئیسی نتیجه بررسی ها را اعلام و پیگیری های انجام شده در این خصوص را اعلام کرد.

در نامه آقای مخبر به سید ابراهیم رئیسی آمده است: با وجود مصادف شدن مشکل با پایان سال، مشکل با همکاری نهادها و سازمان های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت دارایی بررسی می شود. کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل دوره پرداخت شد.

در این نامه همچنین علل این مشکل بیان شده است: پس از جلسات متعدد با مقامات اجرایی و کنترلی و بررسی مستندات و توضیحات آسیب‌دیدگان مشخص می‌شود که انفعال وزارت آموزش و پرورش علت اصلی این مشکل است. مسئله.

با توجه به نامه معاون اول رئیس جمهور به رئیس جمهور، همچنین مقرر شده است با وجود ابهاماتی که در احکام صادره وجود دارد، نسبت به رفع مشکل و اجرای رتبه بندی سختگیرانه و قانونی معلمان اقدام شود که در فرصت مناسب به رعایت شئونات رسیدگی خواهد شد. و وضعیت معلمان، دولت علاوه بر توزیع 100 درصد اعتبارات 38 هزار میلیارد تومانی قانون مصوب، از حداکثر اختیارات قانونی خود برای افزایش مبلغ مصوب و بر این اساس مطالبات قانونی 6 ماهه دوم استفاده کرد. سال 1400 و دوازده ماهه 1401 باید فوری محاسبه و پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید